|
Inlägg #41: Postat: 2006-09-05 17:30:00
|
|
stålis |
Yrkesförbud som sagt,
sumpade karriärmöjligheter, uppsägning på falska grunder fallet Jomshof, etc, och vänsterextremt våld, som staten inte beivrar särskilt kraftfullt. Förresten, om en åsikt formellt får yttras, men till priset av ev. repressalier, har man då yttrandefrihet?
|
| |
|
Inlägg #42: Postat: 2006-09-05 17:52:00
|
|
Janne B |
Stålis/ Du skriver så väldigt mycket så jag vet nästan inte i vilken ända som jag ska börja svara.. Det får bli senare i kväll.// Men du har givetvis den största yttrandefriheten här på S där det inte kostar RED ngt om du skriver skriver massor eller lite, samt ingen förhandsgranskning. Jag har aldrig lyckats att få in ngt i DN av motsatta skäl.
|
| |
|
Inlägg #43: Postat: 2006-09-05 18:55:00
|
|
Janne B |
37 stålis/ Kristna kuratorer är inte på något sätt befriade från svagheter, fel och brister. I mitt fall tillkommer lite dåligt minne och ibland dålig ork. / Jag har stor beundran för din energi, beläsenhet etc men inte alltid dina bedömningar, värderingar.
|
| |
|
Inlägg #44: Postat: 2006-09-05 18:58:00
|
|
Janne B |
33 stålis/ Du skriver om "den "berikande" mångfalden och "rätten att vara annorlunda".
Detta är ju en rätt som du använder med din stora personlighet. Då får du allt unna andra den också!
|
| |
|
Inlägg #45: Postat: 2006-09-06 08:23:00
|
|
stålis |
43/ En metod jag använder för att se klarare är det omvända perspektivet. Tror att det var feminister som lärde mig det i slutet på 80-talet. De brukade vända på steken och fråga triumferande om det var en kvinna som sa så, gjorde så, vad skulle du säga då? Det är en effektiv debattmetod. Så jag beslutade att alltid tänka på vad jag gjorde och sade, så att jag inte kunde bli ertappad med att vara inkonsekvent eller dubbelmoralisk, bara för att upptäcka att feministerna själva var just detta.
|
| |
|
Inlägg #46: Postat: 2006-09-06 08:26:00
|
|
stålis |
Det blev en andra natur för mig att upptäcka positiv och negativ särbehandling. I fråga om afro-amerikaner och invandrare märkte jag att helt olika regler gällde för dem än för vita. T ex kunde man
säga white trash om vita, men inte motsvarande om svarta. Man kan inte ens kalla t ex hedersmördare för slödder eller barbarer, utan att det låter illa, trots att de är det.
|
| |
|
Inlägg #47: Postat: 2006-09-06 08:29:00
|
|
stålis |
Ja, vita européer är villebråd, fredlösa. Var den vite mannen än vänder blicken möts han av hån och rasism. På ICA i form av Michael Moores "Vita korkade män". Ser han på TV kan han se ett hyllningsprogram till Susan Sontag som kallade den vita rasen mänsklighetens cancer. Öppnar han Aftonbladet kan han läsa rubriker som "När skall Gud tröttna på kristna?" eller "Jag skulle aldrig föda en vit man".
|
| |
|
Inlägg #48: Postat: 2006-09-06 08:33:00
|
|
stålis |
Korea-svensken Tobias Hübinnet har önskat den vita rasens undergång och kallat svenska män för pedofiler. Micke Alonzo, som jobbat med integrationsfrågor för regeringen, har sagt att Sverige är invandrarnas land, inte svenskarnas.
|
| |
|
Inlägg #49: Postat: 2006-09-06 08:34:00
|
|
stålis |
Hübinette
|
| |
|
Inlägg #50: Postat: 2006-09-06 08:38:00
|
|
stålis |
Exempel på enskilda galningar?
Knappast. Galna må det vara, men de agerar ut sin galenskap med skattemedel och politikernas välsignelse. Ett exempel. När det brottsbenägna Liberala Ungdomsförbundet för några år sen drev kampanjen "Avskaffa Sverige", så tog varken Leijonborg eller någon annan partiledare avstånd från detta svenskfientliga, landsförrädiska slagord.
|
| |
|
Inlägg #51: Postat: 2006-09-06 08:38:00
|
|
stålis |
Dess dåvarande ordförande Birgitta Ohlsson kommer antagligen ingå i en borgerlig regering. Bara det är skäl att hoppas på en sosseseger.
Borgarna är inte värda att vinna.
|
| |
|
Inlägg #52: Postat: 2006-09-06 08:41:00
|
|
stålis |
Jag vet inte om dessa exempel kolliderar med dina värderingar, men de kolliderar definitivt med mina. Jag är aptrött på hela riksdagen, inget parti, inget parti glömt. Jag är trött på SvT, TV4, DN:s ledarsida, som nu gått ut och föreslagit etnisk diskriminering till förmån för invandrare. Men förstås inte alla invandrare utan vissa grupper. Jag är trött på skattefinansierade galningar som de på DO, Centrum mot Rasism, etc.
|
| |
|
Inlägg #53: Postat: 2006-09-06 08:45:00
|
|
stålis |
Jag är trött på Masoud Kamali, på Mona Sahlin, på Liza Marklund som tycker att syrianer skall slippa bo med svenskar om de inte vill, men tiger om hon anser att svenskar skall slippa bo med syrianer, om de inte vill. Med ett ord: jag är trött på dubbelmoralen och svenskföraktet från vår egen härskarklass. Men vad det har med hat mot invandrare att göra, som du insinuerar, det fattar jag inte. Snarare handlar det om att protestera mot hatet mot vita och svenskar.
|
| |
|
Inlägg #54: Postat: 2006-09-06 08:52:00
|
|
stålis |
52/ Inget parti nämnt, inget parti glömt, skulle det stå. Trött, just hemkommen från nattjobb. Men Sverige går före mitt sömnbehov.
"För Sverige i tiden." Jag satt häromdagen i en hage och tittade ut över Erstaviken. Svalor i luften, slånbär, nyponrosor, sol, och jag tänkte på våra förfäder och vårt fosterland, vårt gemensamma arv. Hur förvaltar vi det?
|
| |
|
Inlägg #55: Postat: 2006-09-06 08:53:00
|
|
Leif-Arne |
54 Sätt dig på verandan med ett glas punsh och läs din Heidenstam.
|
| |
|
Inlägg #56: Postat: 2006-09-06 09:10:00
|
|
stålis |
55/Sätt dig på din balkong och drick valpiss och läs Ibsen.
|
| |
|
Inlägg #57: Postat: 2006-09-06 09:17:00
|
|
Janne B |
51 stålis/ Birgitta O har inte alls den ställkning i fp som du antyder. Hon har stor förmåga att hoppa fram i TV-rutan men säger oftast saker somn ligger långt från FP:s huvudlinje. Om 10 år har hon kanske hittat mera rätt.
|
| |
|
Inlägg #58: Postat: 2006-09-06 09:23:00
|
|
Leif-Arne |
56 Kaprifolberså, Ibsen var länge sedan men lovar att titta i något av honom vid tillfälle, Terje Vigen om jag skall frammana känslan från havet, det riktiga havet som rör på sig, beseglat av rödhåriga män i lusekofta.
|
| |
|
Inlägg #59: Postat: 2006-09-06 09:33:00
|
|
Janne B |
54 stålis/ Jag sitter ofta på en höjd och ser ut över vår Jord som vi som bor på klotet gemensamt ska förvalta.
|
| |
|
Inlägg #60: Postat: 2006-09-06 11:35:00
|
|
Inger Olsson |
...Och jag tänker på de skandinaviska Vikingarna, i en tid då nationella gränser inte riktigt fanns...
Men jag ger Stålis dock ett visst stöd. Om han bara kunde dämpa känslorna något? Risken är att hat tar över?
|
| |