Ams - en ny KGB eller Stasi?

Den här tråden diskuterar artikeln Ams - en ny KGB eller Stasi?.
Inlägg #1: Postat: 2006-09-01 21:55:00
Janne B
Kjell/ När du skriver om KGB kom jag att tänka på att under 1960 talet så hade AMS en stor anläggning som hette Stalin,med en massa vatten-arbetare. Det beskrevs som ett hårt ställe längst uppe vid Malgomaj. Men så hörde jag att folk sa STALON, jag hade hört lite fel. Men AMS kommenderade ut en massa arbetslösa norrlänningar på väldigt hårda arbeten, det var ett faktum.
Inlägg #2: Postat: 2006-09-02 13:56:00
kjellekborg
"Allt detta" som nu händer med och runt Ams sker i en högkonjunktur och en rejäl sådan. Snart väntar en lågkonjunktur om hörnet och jag blir "rädd". Då behöver vi Jan Edlings utredninmg och tankar och förslag - men LO avskedade honom!!
Inlägg #3: Postat: 2006-09-02 16:04:00
HonkyTonkMan
Typiskt att det ska bli debatt om AMS totalitära metoder just när det är journalister som drabbas. De arbetslösa har vetat att AMS är värre än Stasi i många år. En bekant till mej tog en sån där arbetsplatsanvisning till en advokat. Denne lagvrängare sa att med dom formuleringarna som AF använde i brevet om utebliven A-kassa vid utebliven ansökan skulle man förmodligen kunna få myndigheten fälld för olaga hot.
Laddar...