Inlägg #21: Postat: 2006-09-24 14:35:00
|
Mats TCM |
Sunny!
Du är alltså inte med i Dignitas? Jag är det av två skäl:
1 Försöka få tillstånd ett läkarassisterat självmord på deras klinik
2 Om jag skulle drabbas av någonting obotligt icke-behandlingsbar cancer t.ex med orimliga smärtor, så får Dignitas ta hand om mig och ge mig ett läkarassisterat självmord.
Är man medlem och betalat alla avgifter och fyllt i alla papper så kan INGEN hindra Dignitas från att bevilja en ett självmord med Pentobarbital Sodium!
Mats TCM
|
|
Inlägg #22: Postat: 2006-09-24 14:38:00
|
Mats TCM |
12 Menar de att det är därför de inte svarar på mina mail och telefonsamtal? De har ju fortfarande en hemsida. Kan dem bistå med att assistera en att få juridisk hjälp att få ett läkarassisterat självmord?
Mats TCM
|
|
Inlägg #23: Postat: 2006-09-24 15:44:00
|
Sunny |
Gunnar: Det har varit osannolikt mycket här hemma! Tusen tack för dina minnen: Jag önskar jag varit i ditt ställe o fått se modern.Jag trodde båda föräldrarna gick bort i den canser han skriver om i Din stund på Jorden? Var det alltså bara fadern?
WM var en av mina första stora läsupplevelser jag återkommer ännu främst till just Din stund på jorden som jag gillar bäst.Filmen på Tv med Georg Funkvist som den gamle har jag på video.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2006-09-24 15:49:00
|
Sunny |
Vidare älskar jag utvandraeposet:även filmen.O Raskens. Ida måste ha varit ett vanligt namn i hette Ida: ett av 8 barn till indelte rotesoldaten Hård.
Gissa vad de hette:Jo Karl Oskar o Krestina Hård.Krestina med e
De var alltså farmor o farfar t ill Den käre som föddes 24 i Norge: då var de sedan länge döda
|
|
Inlägg #25: Postat: 2006-09-24 15:53:00
|
Sunny |
De hade en liten son som var 7 å¨r när fadern red ihjäl sig. Han hette Erik okom aatt mycket sent i livet ta ett forsterbarn: Mig.
Nu heter vår dotter Ida oxå efter Ida Hård.
En av sondöttrarna likaså.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2006-09-24 15:55:00
|
Sunny |
Jag har bara sett WM i livet en enda gång o då blev jag stum o vågade inte säga ett ord.
Men min dåvarande älskare var gift med WM:s älskarinna o jag vet därför att det fortfarande finns många kärleksbrev som ännu inte är publcerade.Hon förvarade dem i bankfack.De är alla döda i dag.
|
|
Inlägg #27: Postat: 2006-09-24 15:58:00
|
Sunny |
Mats: Efter skandalen med Berit Hedeby lämnade jag Rätten till vår död. Vet inte om du var född då. Nå en oskyldig man drevs till självmord.
jag har skrivit det vanliga. Att inga livsuppehållade behandlingr ska sättas in o barnen är införstådda med det. Så har jag ju garderat mig för en stilla lugn död i ensamhet i fall det blir så.Barnen ska inte behövas blandas in i ett sådant läge.
|
|
Inlägg #28: Postat: 2006-09-24 16:07:00
|
Mats TCM |
27 När inträffade skandalen med Berit Hedeby? Var det hon som var sjuksköterska och hjälpte en svårt sjuk patient att begå självmord någongång på 70-talet, kanske 77? Stilla död i lugn ensamhet. Låter intressant & frestande! Får jag vara med?
|
|
Inlägg #29: Postat: 2006-09-24 16:56:00
|
Janne B |
20 GunnarL/ Som mycket ung hörde jag om stora namninsamlingar i Norge mot Mykles "Sången om den röda rubinen" Många sogneprester var engagerade för att fördriva synden från Norge. Så jag läste den på svenska..// Svenska pingstvänner demonsterade mot syndiga filmer, så att det blev ett enormt klirr i kassan...
|
|
Inlägg #30: Postat: 2006-09-24 17:03:00
|
Janne B |
Jag kollade lite om Mykle, som med sin förläggare blev åtalade för spridande av otukt. Hela upplagan beslagtogs.Boken är väldigt erotisk men lite förklädd i romantik. Den fungerade nog som rena läroboken för en generation tonåringar. Gömdes bakom föräldrarnas böcker.
|
|
Inlägg #31: Postat: 2006-09-24 17:24:00
|
Mats TCM |
27 Nej, Sunny han drevs inte till självmord oskyldig. Han hade ju uppenbarligen bett om att få euthanasi o dessutom innan han blev förlamad skrivit artiklar om euthanasi som försvarade fenomenet som sådant. Så oskyldig var han nog inte, han ville helt enkelt dö. Vi måste respektera sådant!
Får jag vara med dig under "akten"?
Mats TCM
|
|
Inlägg #32: Postat: 2006-09-24 19:00:00
|
Sunny |
Janne: Norrmännen var hysteriskt pryda då: I dag är det tvärtom. Jag minns att det gick chartrade bussar till Strömstad o filmerna Jag är nyfiken gul/blå. Myckle gick i tillfällig landsflykt. Ack ja: de skulle se hur det ser ut i dag!
|
|
Inlägg #33: Postat: 2006-09-24 19:08:00
|
Sunny |
Mtas:du var nog inte född då? Detta hände på 70 talet.
Med i föreningen var en kompis som hette Sven Erik.Han hade varit en mycket aktiv killesom fick ms tidigt.
Han var idrottskille o journalist o fortsatte skriva i rullstolen: till sist med ett rör i munnen.Det var en fråga om veckor innan han inte skulle kunna svälja själv o således inte kunna ta sitt liv.Han var et solklart fall av berättigad död om någon. Han hade redan bott flera år på långvården med gamla o dementa.
|
|
Inlägg #34: Postat: 2006-09-24 19:22:00
|
Sunny |
Om någon var berättigad att få dö var det han.Berit åkte dit o hjälpte honom att få ner tabletterna. Berit skrev en bok: Ja till dödshjälp! Där skrev hon om Sven Erik med namn o så namn gav hon den läkare som på grund av sin höga etik givit Berit tabletterna så att SvenErik skulle få en smärtfri död! Läkaren var oxå medlem. Nu blev det spektakel o rättegång. Alla hatade alla. Några vänner var så arga på Berit att de faktiskt vittnade falskt :Sven Erik hade inte velat dö!
|
|
Inlägg #35: Postat: 2006-09-24 19:26:00
|
Sunny |
Jag hade talat med honom ett par dagar innan så jag visste ju att han ville dö.Men läkaren som var en varm idelist o medlem i föreningen blev utesluten ur läkarförbundet,miste st arbete, åtaldes oxå tror jag mig minnas men han tog sit liv.
Det förlät vi inte Berit.
Hon fick ett år på Hinsan o där skrev hon en ny skandlbok där hon hängde ut sina medinterner.
Men det är en annan historia. Hon är död nu:Må hon vila i frid.
|
|
Inlägg #36: Postat: 2006-09-24 19:27:00
|
GunnarL |
30/ Janne, Hemma var det t.o.m. så att föräldrarna gömde boken bakom sina andra böcker, vilket jag givetvis upptäckte en sökare som jag alltid varit! För en tonåring var det självklart rena onanipulvret. Ja, ja, det var andra tider - före porrgenombrottet på 60-talet.
|
|
Inlägg #37: Postat: 2006-09-30 12:43:00
|
Mats TCM |
Fan vad jag hatar livet och jag har heller ingen skyldighet att älska livet heller! Hata, hata, hata livet!
|
|
Inlägg #38: Postat: 2006-09-30 12:45:00
|
Mats TCM |
34 Det är många männiksor som är berättigad av att dö, inte bara Sven-Erik och Joakim. Frågan ligger på individnivå och såsom jag skisserar det i min artikel skall alla får en rättvis och individuell prövning. Enda grundkravet skall vara att man är 18 och inte gravid. Annars är det "fritt fall" om än med vissa restriktioner.
Mats TCM
|
|
Inlägg #39: Postat: 2006-09-30 14:15:00
|
Janne B |
37 Mats med ett t/ Ditt problem är att du både hatar och älskar livet. Den känslan delar du med många. Men du ser fortfarande fler plus än minus. Det är därför du levde kl 12.45 och sannolikt fortfarande.
|
|
Inlägg #40: Postat: 2006-09-30 16:35:00
|
Mats TCM |
39 Tack för att du kommer ihåg min stavning! Jag lider ju psykiskt varje mikrosekund, ja t.o.m varje nanosekund nano är mindre än mikro.
Jag lovar att aldrig ta mitt liv om du kan lista ut vad TCM betyder!
Hälsningar,
Mats TCM
|
|