När får vi självmordskliniker?

Den här tråden diskuterar artikeln När får vi självmordskliniker?.
Inlägg #1: Postat: 2006-08-29 12:21:00
Daniel Wijk
Bara en liten fråga. Varför får inte funktionshindrade ha rätt att dö precis som alla andra människor? Jag kan förstå vitsen med att exkludera förståndshandikappade av natuliga själv vid sina sinnes fulla bruk osv. men funktionshinder?
Inlägg #2: Postat: 2006-08-30 15:30:00
Sunny
Jag skrev själv en artikel om detta för 3 år sedan.Länk: sourze.se Sista resan till Die Inn.
Jag tycker fortfarande likadant: Man har en självklar rätt att avsluta sitt liv men man bör tänka på om någon nära blir svårt sårad o om ma.i så fall kanske bör avstå? Tv filmen Jocke hette Sussis man som gick för ett tag sedan var et uppenbart fall av rätten till sin död!
Inlägg #3: Postat: 2006-08-31 22:34:00
Beth4020
Detta var det mest värdelösa jag någonsin nästan läst. Nej, jag skulle INTE vilja dö på det viset. Efter att i 1½ år arbetat på Hospis som sjuksköterska har jag sett så mycket som talar emot euthanasia.
Inlägg #4: Postat: 2009-05-09 13:08:00
Erlandur
Lever sedan 40 år tillsammans med en hustru som har
ångest medelsvår vi kan spåra sjukdomen generationer bakåt.Inte så att alla får den här sjukdomen men en eller två i varje generation.Hon har sedan barnsben haft en stark dödångest ångest för att få canser o dö i utdragen smärtsamt
lidande.Sedan tre veckor vet vi att alla hennes mardrömliknade panikångestattacker verkligen har blivit besannade hon är svårt sjuk i canser och kommer förmodligen inte att överleva mer än högst ett halvår. Tack mats för en mycket bra skriven artikel.
Laddar...