|
Inlägg #1: Postat: 2006-08-23 16:14:00
|
|
Clam |
"Varthän" mansgriseriet dyker upp? Förlåt en yngling, men även det språkliga vapnet behöver vara vässat. Fp behöver en korrekturläsare. Och du menar förstås "var än"
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-08-23 16:15:00
|
|
Leif-Arne |
Jag brukar hålla på dig Birgitta, men tycker nog att du faktiskt är rätt arrogant som enbart verkar vara intresserad av att kommunicera till, inte med andra här på Sourze. Du kunde bjuda till och delta i meningsutbytet.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-08-23 16:36:00
|
|
Janne B |
Detta har jag sänt till Birgitta:"Protest!
Jag anser att det är översitteri att du
sänder in artiklar till Sourze, men sen inte svarar eller
deltager i debatten.
Jan "
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-08-23 16:47:00
|
|
Chris.X |
Jag har länge försökt att tycka om Birgitta Ohlsson och har näst intill lyckats. Så skriver hon sådan här smörja. :- Är någon förvånad? Det-är-bara-jätte-synd-om-oss-kvinnor-artiklar har vi Sourzes läsare redan läst många gånger tidigare.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-08-23 17:34:00
|
|
Unto S |
Bra Ohlsson, det är ballt att du har radikaliserat dig i kvinnofrågor. Ännu ballare är att du ”turnerar” tillsammans med Gudrun Schyman. Men, jag har inte hört något från dig när det gäller LUF:s Liberala Ungdomsförbundet bidrag från CIA stödda organisationer och att du fortfarande menar att bästa hjälpen för Irak är att utbilda fler soldater samt att alla länder där privategendom ej samma som personlig egendom är förbjudet skall undanröjas. Smeknamnet ”B52:an Ohlsson” får nog stå kvar.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-08-23 17:41:00
|
|
CMO |
"Under valrörelsen kommar jag att bila runt i min antiporrbil och rycka ut mot våldtäkter, prostitution ....." Detta är satir, eller hur? I så fall är det lysande!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-08-23 17:53:00
|
|
susanna s |
Jag ska rösta på det parti som befriar barnen från feministisk propaganda i skolan och förskolan. Den offenltiga skolan ska vara fri från ideologiska pekpinnar. Genusvetare i förskolan är lika fel som funamentalistiska imamen i friskolorna
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-08-23 19:23:00
|
|
HonkyTonkMan |
Varför tar feminister aldrig upp det faktum att mansdominansen är närmast total bland uteliggare? Kan det vara så att deras rättvisepatos inte är så okorrumperat som de vill göra gällande?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-08-23 19:25:00
|
|
peter_ |
Det är bra! Du gör ett stort jobb för att avslöja tomheten och de otäcka tendenserna i den feministiska retoriken.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2006-08-23 19:30:00
|
|
colin |
Jag förstår inte varför du är folkpartist.Är det för att du tycker att det är lite fint.Dina åsikter passar ju mycket bättre i V eller FI.
Problemet med politiker som du som aldrig har haft några normala jobb i privat sektor att ni tror att det finns en massa könsdiskriminierning .I själva verket är det ett plus för det mesta att vara kvinna ute i de privata företagen.Ingen vill hamna i snålblåsten från feministeliten.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2006-08-23 21:36:00
|
|
Bongo Bongo |
Jag har hört många politikerskämt i mina dar men frågan är om inte Fröken Olsson är det roligaste, eller mest tragiska, hitintills.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2006-08-23 22:00:00
|
|
Elvy |
Om du vill förbli riksdagsledamot, då bör du akta dej, för att ringakta, halva sveriges befolkning.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2006-08-23 22:13:00
|
|
Eleni Schmidt |
Bra artikel, fast jag tycker du överdriver lite, jag tror inte antalet våldtäkter o misshandel har ökat, och jag känner mig definitivt inte otrygg, men fler kurser i kvinnligt självförsvar behövs! Och jag tycker det går åt rätt håll, fast det behövs fler politiker som du! Lycka till i valrörelsen.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2006-08-23 23:00:00
|
|
Janne B |
Eftersom jag varit med och dragit igång kritiken mot Birgitta så ska det kanske påpekas att vissa som medverkar här råkar rätt illa ut. Först så lite överdrivet skäll här med ord som inte brukar förekomma i debatter. Sedan kommer det skitpost hem med en massa könsord och förbannelser. / Jag har talat med andra tillfälliga skrivare här och de ha mått illa. Den totala friheten här på Sourze utan redaktionsgranskning har sitt pris!
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2006-08-24 01:59:00
|
|
Lars Nilsson |
Det är just sådana som Du och Ditt anhang som gör att många män inte röstar på fp. Plattityder och politiskt korrekt mundiare av enklaste slag utan intellektuellt innehåll är allt vad Du har att komma med. Gå med i fi vet jag!
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2006-08-24 09:19:00
|
|
Unto S |
Bra, jävligt bra Birgitta Ohlsson, du gör ett mycket bra arbete för kvinnornas befrielse från det manliga förtrycket. Du arbetar i samma anda som feministerna gjorde för hundra år sedan. Utan dem hade kvinnorna fått fortfarande leva som männens slavar. De flesta kommentarerna här på Sourze är för kvinnoförtryck. Kvinnorna skall hålla tyst, menar de. Nu lämnar jag Sourze ett tag. Sourze har blivit en tummelplats för Sverigedemokrater och antifeminister. I det sällskapet vill jag inte vara med.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2006-08-24 09:31:00
|
|
Nähädu |
Vad har hänt med Birgitta? Tala om att leverera plattityder och stinkande smörja som är så taffligt formulerat att det inte ens blir PK. Wachenfeldt, hon förra ROKS-generalen, hade ju som viktigaste åtgärd att "stoppa porrbilarna". Nu har BO alltså sällat sig till den tragiska samlingen.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2006-08-24 10:29:00
|
|
Jan E |
Otroligt aggressivt. Det är tragiskt att inte BO inser nödvändigheten av ett helt annat tilltal om hon ska nå ut med sitt budskap. Vilka hoppas hon nå genom att skrika ”mansgriseriet” 10 ggr? Om hon tror att hon ska locka yngre radikalfeministiska tjejer så tror hon nog fel; de har andra alternativ.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2006-08-24 11:08:00
|
|
Annika Lundgren |
Dessvärre är det väl sådana som du som gör att några av oss kvinnor till slut har valt att bli antifeminister.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2006-08-24 12:40:00
|
|
pUs |
JAG HÖR INTE! SKRIK HÖGRE!
|
| |