98 procent vill ha massinvandring

Den här tråden diskuterar artikeln 98 procent vill ha massinvandring.
Inlägg #1: Postat: 2006-08-21 14:43:00
Janne B
Jag bläddrar i partiernas folders för att se vad de tycker om massinvandring. Det ordet finns inte hos dem. Hur kan de då beskyllas för att vara för massinvandring? Jo genom ett demagogiskt ord lånat av rasister!
Inlägg #2: Postat: 2006-08-21 16:35:00
stålis
En sak är säker: Paul Nilssons meningsfränder torde inte uppgå till några 98 procent. Vilken djärv analys! Studerar möjligen Paul statsvetenskap?
Inlägg #3: Postat: 2006-08-21 17:31:00
Unto S
Ja, fy fan! Det tycks vara massinvandring av Sverigedemokrater och andra främlingsfientliga rasister här på Sourzes sidor.
Inlägg #4: Postat: 2006-08-21 18:34:00
stålis
Paul Nilsson snackar dynga. Hur kan man vara så dum att man tar valresultaten för två extremt demoniserade, puritanska nationalistpartier som bevis på hur etniska svenskar i gemen ser på invandringen? Enligt SOM Samhälle Opinion Massmedia har flyktingmotståndet minskat till 48 .
Länk: som.gu.se
Inlägg #5: Postat: 2006-08-21 20:00:00
Unto S
Stålis skriver så här: ”Undrar om han steno finns med i Stasis arkiv? Eller om Unto gör det?” – Följer du inte upp dina egna artiklar? Så här skrev du i en kommentar till din egen artikel, Nytt parti: Samhällsnyttan: ”Vidare lovar jag, om ni röstar på mig, att publicera namnen på de svenskar som återfanns i Stasi-arkiven!” Och jag svarade så här:
Inlägg #6: Postat: 2006-08-21 22:07:00
Stig
De flesta väljare anser säkert att en ordnad invandring är bra för Sverige. Dels ska vi ta emot flyktingar med asylskäl och dels ska vi ordna en invandring av arbetskraft. Vad många är emot är att vid sidan av dessa två grupper kommer in invandrare som saknar asylskäl och som inte passar arbetsmarknaden. Problem uppstår om dessa sammanföres i särskilda områden och då uppkommer spänningar.
Inlägg #7: Postat: 2006-08-22 06:57:00
Varjager
Det är inte fråga om rasism utan realism. Sverige kan inte ta emot mer folk förrän problemet vi har i dag är löst. Pengarna finns inte för att fortsätta med denna massinvandring. Vem skall betala i slut ändan? Vad ger vi våra barn för framtid? Inte genom en röst på de etablerade partierna i alla fall.
Inlägg #8: Postat: 2006-08-22 09:48:00
stålis
Uj! Missuppfattade totalt Nilssons artikel hade bara sovit två timmar sen i söndags och ber om ursäkt. Tvärtom är det en listig, smart artikel, som dock tyvärr inbjuder till missförstånd - innan man läst klart den! ;-
Inlägg #9: Postat: 2006-08-22 12:50:00
stålis
Försökte rösta upp artikeln, men det gick inte eftersom jag tidigare röstat ned den. Får vänta tills jag kommer tillbaka till jobbet.
Inlägg #10: Postat: 2006-08-22 16:48:00
Leif-Arne
Det är nog på sin plats med ett par definitioner om debatten inte bara skall röra sig runt. Frågan till artikelförfattaren är som följer: Hur definieras "massinvandring"?
På en skala där nordkorea kan sägas stå för 0 och motsatsen är oreglerad invandring ungefär när på den skala kan man börja tala om "massinvandring".
Inlägg #11: Postat: 2006-08-23 00:39:00
Anders Klasson
Nilsson har Naturligtvis rätt i sak,men
detta att man skulle kunna stoppa
massinvandringen med sin röstsedel
är nog väldigt nytt för många.Förr i
tiden så angrep man ju alltid såna
här problem handgripligen så att säga,genom att folk gick man ur huse och kastade ut "inkräktarna",
några val om saken förekom inte.
Danmark är först ut att prova detta
med att stoppa invandringen genom
val, om Sverige blir nummer 2 eller
10 eller högre återstår att se.
Inlägg #12: Postat: 2006-08-24 14:37:00
Elvy
Lars Nilsson varför vill du omkring dej se, mentalt och fysiskt sjuka människor?
Inlägg #13: Postat: 2006-08-25 09:28:00
Janne B
Vi alla historieintresserade här har en extra chans på denna hemsida: Länk: popularhistoria.se som ju presenterar nytt hela tiden. Man kan gratis få månadsbrev. Samt i bakgrunden finns förstås tidningen Populär Historia.
Inlägg #14: Postat: 2006-08-27 17:04:00
Truto
Jag förstår inte denna skräck för Sverigedemokrater. De jag har träffat är ofta väldigt reko människor och inte de rakade skins man får intryck av att de är om man läser media.

Den verkliga orsaken till mediahatet mot dem är nog det faktum att deras systerpartier i Norge och Danmark nått så stora framgångar... och det på sosseriets bekostnad.
Inlägg #15: Postat: 2006-08-28 11:16:00
Nähädu
Sverige är och har varit helt beroende av "massinvandring". De infödda svenskarna är i regel för lata, inkompetenta och/eller fega att starta egna företag. Jag ser det snarare som att bara 2 av Svenskarna är rasistiska stollar. Titta bara på SD och ND. Kriminella socialbidragstagare hela högen.
Inlägg #16: Postat: 2006-09-02 10:29:00
MLJohansson
Jag undrar bara vilket land som ska "ha råd" att ta emot invandrarna? Vilket land har inte "egna problem att lösa först"?? Men nånstans måste de ju ta vägen! Och för övrigt, varför har man större rätt till välfärd och arbeten för att man råkar vara född i Sverige? Jag är för ung för att ha "byggt det här landet", vad ger mig rätten till välfärd? Jag har vänner som gått direkt från skolan till soc eller sjukskrivning, ska vi kasta ut dem då? De har ju aldrig tillfört något???
Laddar...