Singel - ett hatobjekt?

Den här tråden diskuterar artikeln Singel - ett hatobjekt?.
Inlägg #1: Postat: 2001-08-10 11:10:00
Helena
Blir mörkrädd när jag läser din artikel. Jag har rätt att skriva vilka erfarenheter jag stött på utan att bli påhoppad av dig. Javisst generaliserar jag med 30-åringar i fjortiskläder men vem generaliserar inte. Har inte nämnt något om att jag skulle gilla misshandel.
Människor får vara singel hur mycket dom vill för mig, det jag skriver är att jag är trött på denna hippa trend som just nu pågår.
Kom på ett eget ämne att skriva om istället. Lycka till!
Inlägg #2: Postat: 2001-08-10 17:14:00
Juanita
Kanske inte har något med din text att göra, men är inte "Sex and the City" och "Bridget Jones dagbok" två helt olika beskrivningar av singellivet? B.Jones strävar hela tiden efter att träffa någon medan de i "Sex and the city" väljer vilka de vill träffa. Jag har inte sett "Sex and the city" mer än två gånger, jag kan ju ha helt fel.
Inlägg #3: Postat: 2001-08-15 16:42:00
Karin
Tack för artikeln! Du satte ord på många av de känslor som och tankar jag hade när jag läste "Jävlar vad jag hatar singlar". Underbart med en så välskriven artikel!
Inlägg #4: Postat: 2001-08-17 08:11:00
cecilia
håller med fullt ut. inte nog med att man är singel nu ska man även skämmas för det.
Inlägg #5: Postat: 2001-10-14 01:04:00
Camilla
Allt fler människors sneda syn på kärlek gör mig trött.
Medierna hyllar alla sk. tuffa tjejer som minsann inte rättar sig i ledet, "Våga vägra barn!" säger Ida 18!! år
Jag får höra:
-Du är fast vid spisen nu, -Fy fan skaffa inga barn för då är det kört för dig herregud du är ju bara 27! Jag vägrar be om ursäkt, kalla mig gärna traditionell, men en man står definitivt inte i vägen för min förmåga att "förverliga" mig själv som det så poppis heter.
Laddar...