|
Inlägg #1: Postat: 2006-08-11 11:06:00
|
|
Inger Olsson |
"...medicinsk marijuana för cancer- och MS-patienter..." Tror du att det inte finns effektivare smärtlindring på våra sjukhus? En "joint" är en duvskit vad gäller smärtlindring vid svåra smärttillstånd.
Du ger sken av att vi bl a inte har lagar mot könstympning?
Stålis: Förhoppningsvis kommer denna artikel till att bidra att S D faller ;-
Dessutom bör du göra några svenska nutida samhällsbesök?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-08-11 11:07:00
|
|
Inger Olsson |
Popualism är aldrig mod.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-08-11 11:41:00
|
|
Janne B |
Det vore kul att veta vilken yrkesman herr Ståhlberg är. Du har kanske skrivit det men jag är inte alltid helt uppmärksam. Var hämtar du dina dagliga erfarenheter förutom i media? Själv är jag pensionär så det blir för mycket WWW.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-08-11 11:44:00
|
|
Inger Olsson |
Men på en punkt måste jag ge Stålis rätt. Han d e l g e r ett slags djupt missnöje över samhällsfenomen. Men är skälen för detta missnöje själviska?
Jag uppfattar hans missnöje som en konsekvens av den fragmentariska människosyn som härjat i minst 3 decennier.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-08-11 11:44:00
|
|
Inger Olsson |
Om man lyssnar och ser sig omkring så finns det en djup förtvivlan hos människor av idag. Man är inte bara rastlös utan rotlös. Ensam trots att "hela världen ligger framför ens fötter". Och vad har en människa för värde? Och djuret? Kan vi dricka vattnet i morgon...? "
Jag vill inte vara optimist. Det är jag inte. Men under digerdöden antar jag fanns samma förtvivlan när in facto gäller.
|
| |