Dumpad via mail

Den här tråden diskuterar artikeln Dumpad via mail.
Inlägg #1: Postat: 2006-08-08 23:44:00
kjellekborg
Kanske är det nya sättet idag att göra slut via mail,SMS... men visst bör man ha mod att mötas "face to face". Ofta är en anledning till att det blir slut ordet "kommunikation". Vi kommunicerar inte utan pratar förbi varandra och missar signalerna. Då man är förälskad glöms ofta ordet "lyssna" och det kan sluta i en tragedi. Kvinnor och män "talar" olika och det gäller att lyssna och läsa kroppsspråket. Kanske var du för ivrig och då kommer ordet rädsla fram.
Inlägg #2: Postat: 2006-08-10 15:52:00
kjellekborg
Då jag satt i telefonjouren för Röda Korset fick jag då och då samtal från "dumpade" killar. Där hade vi dock lite mer tid att disk. 500 ord är inte mkt.
Inlägg #3: Postat: 2006-08-11 00:50:00
soilander
Det finns så många tjejer och killar som blivit dumpade. Rent tekniskt så är de ju tjejerna plikt att göra slut.

Förkastelsekänslan är otroligt smärtsam, men i den finns det ångest som gör att medvetenheten stärks. En dag kommer du tacka henne för att hon öppnade upp dina ögon för något som din själ missat vara viktig. Och det var inte hon.
Inlägg #4: Postat: 2006-08-11 10:25:00
Chris.X
Det finns många känslokalla svin av båda könen, men ändå känns det som om just denna typen av "blixt-dumpningar" är det tjejer som står för. Att man helt utan förklaring, gör slut. Bara sådär.
Inlägg #5: Postat: 2006-08-11 23:33:00
Mysan
Ännu värreärattfåhöraattmeddennya tjejen får hanuppleva hennesfontänorgasmer.Ellerupptäckaattden nyaärdåligi sängenoch transa.Kommunikationfrånbörjan säger jagbara.
Inlägg #6: Postat: 2006-08-15 15:47:00
pogogirl
S.k. blixtdumpningar har alltid föregåtts av en lång betänketid från partnern som dumpar. Oftast märks det på vad partnern INTE säger och gör. Saknas det t.ex. planer om framtiden eller ändras mönster och beteende så måste man ta reda på vad som är orsaken.
Inlägg #7: Postat: 2006-11-12 23:06:00
Beckisbarnet
Varför klaga? Det vet du väl at män hat inga känslor. Alla män är ju potentiella våldsverkare och manipulativa psykopater. Kvinnan däremot, är ju godheten och sensibiliteten själv. Du är en man, du tål att bli dumpad. Du skall vara S T A R K !
Inlägg #8: Postat: 2006-11-12 23:06:00
Beckisbarnet
Varför klaga? Det vet du väl at män hat inga känslor. Alla män är ju potentiella våldsverkare och manipulativa psykopater. Kvinnan däremot, är ju godheten och sensibiliteten själv. Du är en man, du tål att bli dumpad. Du skall vara S T A R K !
Inlägg #9: Postat: 2006-11-18 11:08:00
evt
Jag har nyligen blivit dumpad på likadant sätt som du, nämligen via mail och det av en man.

Jag mår fruktansvärt dåligt
Inlägg #10: Postat: 2007-05-28 12:34:00
Maggan57
Inte är det bara män som blir dumpade på detta fega sätt inte... Jag har varit med om det nyligen. Via mail. Och han bokade av vår planerade semester utan att ens nämna det för mig. Har varit otroligt arg och ledsen. Mår fortfarande dåligt av detta... vet inte om jag vågar lita på någon igen.
Laddar...