|
Inlägg #81: Postat: 2006-08-05 22:40:00
|
|
CMO |
78/ Suck, det irakiska dokumentet är det som visar på kontakt, inte "högerbloggen". 79/ Att Bush inte var beroende av FN:s beslut sade han ju från början! Främsta anledningarna till kriget var risken att Saddam skulle sprida WMD till terrorister samt de redan existerande resolutionerna. Det övriga du påstår låter som fria fantasier, i vilket fall som helst skedde ju inget sådant.
|
| |
|
Inlägg #82: Postat: 2006-08-06 12:54:00
|
|
PB |
Menar du det handskriva pappret utan underskrift? Detta brukar kallas efterhandskonstruktion, om dom inte skulle fejka bevis skulle det vara ett tjänstefel. Du fattar väl att du är ute på djupt vatten igen precis som förut när du försvara dem mot att de inte använde "White phosphorus"?, när bevisen var överväldigande fick de erkänna. Gång på gång går du på minor CMO.
|
| |
|
Inlägg #83: Postat: 2006-08-06 16:31:00
|
|
CMO |
82/ Det var utan "officiell stämpel" inte utan underskrift. Det finns flera dokument som tyder på kontakter och som visar att AQ och Iraqs ideologiska skiljaktigheter inte var något hinder för kontakt dem emellan.
|
| |
|
Inlägg #84: Postat: 2006-08-06 16:38:00
|
|
CMO |
Om nu USA skulle föfalska bevis tror du inte de skulle ha gjort de lite mer graverande? Skulle de inte ha tänkt på att den oficella stämpeln saknades? Det här är samma brist på grundläggande kritisk analys som får dig att tro att 9/11 skulle vara arrangerat av Bush & Co eller gud vet vem.
|
| |
|
Inlägg #85: Postat: 2006-08-06 16:41:00
|
|
CMO |
Och du har fortfarnde inte kunnat påvisa ngn lögn om Irak.
|
| |
|
Inlägg #86: Postat: 2006-08-06 16:41:00
|
|
CMO |
Jag hade f.ö rätt angående vit fosfor och gick inte på ngn mina där heller. Det jag kritiserade var de förhastade slutsatserna och bristen på källkritik.
|
| |
|
Inlägg #87: Postat: 2006-08-06 17:05:00
|
|
PB |
|
| |
|
Inlägg #88: Postat: 2006-08-06 17:06:00
|
|
PB |
Citat: "It was the International Atomic Energy Agency which rumbled the documents as forgeries -- a task that their experts were able to complete in just a matter of hours. Here are just four examples of how easy it was to work out the documents were, as one intelligence source said, total bullshit:"
|
| |
|
Inlägg #89: Postat: 2006-08-06 17:11:00
|
|
PB |
Kan de förfalska sådana rapporter, då förstår jag att de inte ville lägga till "stämpeln" på den senaste, min analys är att de vill kunna svära sig fria och ha en bakväg ut när kritiken kommer, vilket redan kom i den artikeln du refera till. I dessa byråkratiska länder i 3dje världen glömmer de ALDRIG att stämpla sina papper, att stämpla är den största tillfredställelsen de har nämligen, ju större stämpel på pappret mera makt.
|
| |
|
Inlägg #90: Postat: 2006-08-06 22:46:00
|
|
CMO |
Men snälle vän! Artikeln är från Juli 2003. Sen dess har både Butler kommissionen och 9/11 kommisionen konstaterat att inga "lögner" förekom. De förfalskade Niger dokumenten spelade inte in i bedömningen. Joe Wilsons visade sig ha pratat i nattmössan och har ingen trovärdighet. Försök och häng med lite....
|
| |
|
Inlägg #91: Postat: 2006-08-06 23:34:00
|
|
PB |
De brukar kallas "whitewash" kommisioner, de har en förmåga att inte kalla intressanta vittnen och hålla "känsliga" förhör inför lyckta dörrar från media och sedan utelämna dem ur rapporten. De ska föreställa oberoende fast de är skapade med statsskickets överseende, och självklart ska de "släta till" motsägelsefulla uppgifter som uppkommit sedan händelsen.
|
| |
|
Inlägg #92: Postat: 2006-08-07 15:07:00
|
|
CMO |
Ok, fortsätt du att såga till pusselbitarna så att du får fram den bild du vill ha. Någon subtsantiell information som motsäger kommissionernas allmänna slutsats, att det inte finns något stöd för att Bush och Blair aktivt ljög eller missledde allmänheten, har du dock inte presterat.
|
| |
|
Inlägg #93: Postat: 2006-08-07 19:14:00
|
|
Erkki |
Davido/ "Gräsklippar-Davido" som jag ju inte kallar honom iofs... är helt enkelt en polare som ibland kallar sig Davido och som jobbar med gräsklippare.
|
| |