Vad tycker muslimer?

Showing page 2 of 5: 1  2  3  4  5
Inlägg #21: Postat: 2006-08-03 11:13:00
Erkki
19/ Ok, en kommentar till då... Man kan ju få det intrycket peter_, men jag hoppas att det inte är så. ha de gött!
Inlägg #22: Postat: 2006-08-03 11:13:00
Erkki
Rättelse!!! Trodde det var peter_ i 19, men ser nu att det är PB. Sorry!
Inlägg #23: Postat: 2006-08-03 11:13:00
Janne B
Det bästa vi kan göra är att säga till muslimer och andra att vi anser inte att ni är galningar. Våra damer gick svartklädda i till kyrkan i flera hundra år, med kjolar släpande i marken.På öarna har man slutat rätt nyss med det./
Inlägg #24: Postat: 2006-08-03 11:14:00
Janne B
Säg muslimerna att mycket av deras främlingsskap känner vi igen i våra värderingar./ Ständigt ser vi i media om våra tonåringas supande.Dock inte muslimska tonåringar. Vi vet varför! Sedan IOGT nästan gått under så är våra muslimer den nya nykterhetsfronten. Dock ej alla.
Inlägg #25: Postat: 2006-08-03 12:29:00
vox dei
5 osv Erkki och Peter_/ Tack! Håller helt med.
Inlägg #26: Postat: 2006-08-03 12:33:00
vox dei
19/ Hoppas inte. Det var därför jag frågade vad för slutsatser Lars Nilsson tycker man kan dra av statistiken?
Inlägg #27: Postat: 2006-08-03 12:48:00
vox dei
"Inte ens när man som i paragraf 7, uppmanar muslimer att döda alla judar, fann vare sig svensk press eller de riksdagsmän, som samtalade med Hamas representant, anledning att ställa kritiska frågor" - Håller med dig om att de borde ha tagit upp detta. Förstår dock inte varför du kopplar ihop det med muslimers åsikter. Ökar inte det risken för ökad polarisering?
Inlägg #28: Postat: 2006-08-03 13:27:00
Davido
Erkki-Nej, jag hyser ingen gräsklipparvurm! Var har du mött denne gräsklippar-Davido?
Inlägg #29: Postat: 2006-08-03 14:15:00
PB
vox dei: Javisst, men det finns lite av varje i denna debatt. Det budskapet jag vill lyfta fram är orsakerna till rådande situation och rädsla i världen. Att vi ALLA är förlorare i detta "krig mot terrorismen", det dom sa att terroristerna hotade oss med attack mot vår frihet har de själva genomfört.
Inlägg #30: Postat: 2006-08-03 14:23:00
PB
Idag tävlar politikerna i att stifta integritetskränkande lagar. Nu när politiker också vill dra ner byxorna på våra småflickor, för könskontroll tycker jag det har gått för långt. Vårt demokratiska samhälle är hotat och hotet kommer inte från mellanöstern.
Inlägg #31: Postat: 2006-08-03 14:28:00
Janne B
Det var alltså en enda politiker med utrikes rötter som föreslog byxorna ner. Hon hade absolut inte samrått med någon i Partiet före och fick inte medhåll av någon efteråt. Så något hot är hon inte. Bara lite fånig...eller PR-galen.
Inlägg #32: Postat: 2006-08-03 14:39:00
PB
Janne B citat: "Bara lite fånig...eller PR-galen".

Hon vill ju bli statsminster också? Självutnämnda statsministrar ger jag inte mycket för, tyvärr verkar Leijonborg vara av samma skrot och korn. Han vägrar erkänna fullt ut att Reinfeldt skulle bli statsminister vid en borgerlig seger.
Inlägg #33: Postat: 2006-08-03 14:46:00
vox dei
29 PB/ Jag håller med. Jag tror att "kriget mot terrorismen" jag ogillar verkligen den propagandistiska termen är ett större hot mot demokratin än några bombsprängande fundamentalister. Jag tycker att 911proof verkar intressant. Ska kolla närmare på det när jag hinner.
Inlägg #34: Postat: 2006-08-03 14:55:00
vox dei
Jag tycker att Janne Bs kommentarer 8 och 9 också tar upp en annan intressant vinkel. Det skulle dock ta för mycket skrivande för att kommentera tillräckligt utförligt. Kort kan jag säga att jag tror att det handlar om olika livsbetingelser och att bägge synsätten "traditionalistiskt" resp "modernt" är lämpliga beroende på hur man lever - modernt högteknologiskt eller lågteknologiskt odlande el nomadliv.
Inlägg #35: Postat: 2006-08-03 15:00:00
CMO
31/ "utländska rötter" dvs mindre vetande skriver JanneB. Nu kan det ju vara så att just eftersom Nyamko Sabuni är kvinna med rötter i afrika är hon mer engagerad och påläst om kvinnlig könsstympning än den genomsnittlige fp:aren. Att det skulle vara något så ohyggligt att kolla att allting står rätt till med tjejerna precis som man sedan länge gör med killarna övergår mitt förstånd.
Inlägg #36: Postat: 2006-08-03 15:08:00
Janne B
Sabuni är säkert expert på dessa frågor men förstod uppenbart inte att så kan man inte göra i Sverige, med våra traditioner eller rättsregler.Hon menade ett obligatorium, som alltså kunde innebära polishämtning till Kvinnoklinik. Hon menade säkert gott och väl men det räcker inte alltid...
Inlägg #37: Postat: 2006-08-03 15:11:00
Janne B
Det är mycket som övergår även mitt förstånd med gode CMO. Men jag begriper att en gynekologisk undersökning är något helt annat än att känna på kulorna på en ung man. Som kanske är nyfödd.
Inlägg #38: Postat: 2006-08-03 15:17:00
CMO
36 Hon skrev: "Det bör inom skolans ram införas obligatoriska läkarkontroller, liknande de som genomförs på pojkar vid sex års ålder." Jag har inte hört talas om att sexåriga pojkar förts bort med polis. Har du? Med andra ord så är det tvärtom så att det är "svensk tradition" och "förenligt med våra rättsregler" att göra så med pojkar. Att tolka en debattartikel som om det vore ett färdigt lagförslag och dra extema slutsatser om poliushämtning är korkat .
Inlägg #39: Postat: 2006-08-03 15:30:00
PB
CMO: Du menar hennes "RÄTTELSE"? Hennes första utspel var helt urflippat, hon har säkert fått hjälp med hennes "rättelse" från övriga inom partiet. Det är ju valrörelse, dom övriga inom partiet vill nog inte låta en enskild kandidat sabba för hela partiet, så det är bara retorik i "RÄTTELSEN", att släta över sina misstag.
Inlägg #40: Postat: 2006-08-03 15:37:00
CMO
39/ Vad refererar du till? Jag refererar till Expressenatikeln som ledde till uppståndelsen. Att politiker tvingas förtydliga sig är f.ö inget ovanligt. Men visst har du rätt i att fp:are vill sopa henne under mattan hellre än att diskutera problemet hon tar upp.
Showing page 2 of 5: 1  2  3  4  5
Laddar...