Yttrandefriheten dödad den 6 juli?

Den här tråden diskuterar artikeln Yttrandefriheten dödad den 6 juli?.
Inlägg #1: Postat: 2006-07-24 15:20:00
Davido
Enda anledningen till att Green friades var att hans argument kunde härledas till Bibeln. Det gjorde att hans yttranden kunde legitimeras inom ramen för religionsfriheten.
Inlägg #2: Postat: 2006-07-24 15:25:00
Davido
Vilket i sig är absurt naturligtvis. Det innebär ju att vem som helst kan skriva en text och genom att säga att den skrevs under inflytande av högre makt komma undan med vad som helst. Nynazister skulle kunna skadera fritt om de gjorde om sitt partipolitiska program till ett religiöst dekret och startade en kyrka!
Inlägg #3: Postat: 2006-07-24 16:04:00
Janne B
I Green ärendet tolkade jag domstolarna så att det var tillåtet med högläsning ur alla slags skrifter. Såväl Bibel,. Koranen som gammal skönlitteratur osv. Praktiskt taget alla böcker tryckta före 1950 säger gräsliga saker om olika minoriteter. Men de är inte förbjudna. Även rätt officiella uppslagsverk säger svåra saker om judar, araber och afrikaner.
Inlägg #4: Postat: 2006-07-24 18:32:00
Anders Klasson
John, när du läst dom andras kommentarer här så förstår du nog
varför det är nästan 3 gånger så
många som röstat om din artikel
och gett den högt betyg än som
kommenterat den. Den som föds
PK har en benägenhet att förbli PK -
i allafall om PK-iten bor på sourze.se
;-
Inlägg #5: Postat: 2006-07-24 22:17:00
Biff
Tramsig artikel. För det första är det skillnad på att hålla predikan i en sluten lokal för samma femtiotal människor som ständigt och jämt har lyssnat på en, och på att stå i det offentliga vid en skola har jag för mig? och dela ut flygblad till alla - bekanta och främlingar - som råkar passera. För det andra hade det utan Åke Greenmålet aldrig varit tal om att rasisterna skulle frikännas.
Inlägg #6: Postat: 2006-07-26 12:45:00
stålis
Den homosexuelle ordförande i nyliberala Frihetsfronten, Henrik Alexandersson, i nedlagda moderata Svensk Tidskrift:
Inlägg #7: Postat: 2006-07-26 16:45:00
PB
John Järvenpää och Michael Ståhlberg stålis, samt andra fria tänkande individer, kan ni ta en titt på detta?

Länk: timbro.se

Här är boken:

Länk: timbro.se
Laddar...