Inlägg #1: Postat: 2006-07-23 21:06:00
|
Lars Nilsson |
Det blinda hatet mot Israel i länder som Iran, Sudan och Afghanistan beror bla det enkla faktum att Israel blivit en symbol för allt det väst står för. Inkl demorkrati. Till det kommer att genom att rikta hatet mot något utifrån Israel, USA, västlig livsstil som anledning till de egna problemen slipper man ta itu med dessa på hemmaplan. Dessutom har vi den ständig striden mellan fundamentalister och moderata inom den islamska världen. Israels skall då utnyttjas som slagträ.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-07-23 21:56:00
|
Solen |
Anna fixar du nåt BETALT" arbete i Israel ex på nån kibbutz...Så kan jag visst ställa upp och dra mitt strå till stackenför fredenEx kanske genom att dra igång liknande projekt i Libanon sponsrat av fredsälskande Isreaeler då ;
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-07-24 00:09:00
|
Sandra Kaissi |
Hej Anna,
Jag har tänkt precis som du. Vill dra igång ett projekt mellan libanesiska och israeliska barn via min sons skola. Tänkte att det skulle vara intressant. Nu, ja nu tänker jag lite annorlunda om Israel. Varför? Ja kanske tykcer du att allt är Hezbollahs fel men jag ser det inte så.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-07-24 23:27:00
|
Calle Z |
I dagens Sverige så är det tydligen tillåtet för somliga att gå ut med hakkors på våra gator och torg? Jag kan inte tolka det på något annat sätt! PK folket tycks godkänna att det viftas öppet med hakkors i Sverige idag? Bara det är "rätt" sorts folk som viftar med hakkorset! Kan hyckleriet bli mera talande?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-07-25 16:03:00
|
Sunny |
En klart skinande 5.a Anna! Världen kommer inte att klara sig länge till ifall vi människor inte slutar att älta vårat hat igen o igen! Hat gör oss blinda,döva o korkade o dessutom deppiga.Det förgör våra relatiner till våra kära.
Men det kan vara svårt att lära sig att inte känna hat!
|
|