Israelvänner som kan tänka klart

Den här tråden diskuterar artikeln Israelvänner som kan tänka klart.
Inlägg #1: Postat: 2006-07-21 20:31:00
Elina
Jag har svårt att vara vän med Israel. De mördade min kusin och hennes familj vilka arbetade på ett flyktingläger. De dödade min väns fästman. I pricip tycker jag att judarna skall få leva i Israel men deras agerande gör att praktiken blir annorlunda. Som många andra vet jag inte längre vem jag skulle ställa mig bakom om det skulle krävas av mig. Sluta kriga!
Inlägg #2: Postat: 2006-07-21 20:33:00
Elina
Krig är alltid ett brott mot mänskligheten, oavsett vem, varför, vart och vilken ideologi.
Inlägg #3: Postat: 2006-07-21 21:22:00
CMO
Rekommenderad läsning för alla men speciellt för Elina: Länk: realclearpolitics.com
Inlägg #4: Postat: 2006-07-21 21:40:00
Elina
CMO: Har en stark personlig övertygelse att krig är ett brott och och löser inga problem. Är pacifist och försöker vara det i alla lägen. Har varit den andra av de två kvinnor i Sverige som vägrat civilförsvar pga att även där krävs vapen. Lagen ändrades efter det. Åtalades men åtalet lades ner.
Inlägg #5: Postat: 2006-07-21 21:48:00
Janne B
Har nu läst artikeln ett par varv och tackar så mycket. Visst ger jag dig gott betyg.
Inlägg #6: Postat: 2006-07-22 16:32:00
Eleni Schmidt
Cmo, jag har läst din artikel. Den är tänkvärd, och som jag också skrev i artikeln, det finns tyvärr tillfällen då våld verkar vara enda lösningen. Som i WW11.Men jag är övertygad om att det här inte är ett sådant tillfälle.
Inlägg #7: Postat: 2006-07-22 21:41:00
Unto S
”USA levererar fler robotar till Israel. USA har ökat sina leveranser av precisionsstyrda robotar till Israel. Master för mobiltelefoni och tv-master slogs ut vid israeliska bombningar norr om Beirut. Varningarna till lokalbefolkningen i söder lät förstå att nya bombningar var att vänta. Där har Israel bland annat bombat staden Khiam, som under åren av israelisk ockupation användes för att fängsla motståndare.” Kan ingen jävel få stopp dessa satans USA styrda sionistiska fascister?
Inlägg #8: Postat: 2006-07-23 17:12:00
PB
Denna konflikt sätter allt på sin spets. Nu blottar hela journalistkåren sin smutsiga buk och visar vilka kålsupare de ändock är. Det finns många journalister som agerar som övertygande experter, som säger sig veta rätt. Men det vi får lära oss är att det finns få objektiva oberoende granskande journalister som kan tänka fritt själva.
Inlägg #9: Postat: 2006-07-24 11:13:00
PB
En ny utveckling i Lebanon/Israel konflikten. Israel efterfrågar nu en ny världsordning aka New World Order, de vill inte ha en vanlig "fredsbevarande" armé från FN på Lebanons mark, utan en ny "fredskapande" arme med erfarenhet av krigssituationer. Nu håller världen gå in i en ny fas i världshistorien. Vi såg denna armé öva med svenskarna i operation "Snöflinga" i Boden, nu i vintras. Det var krigsförbrytare från tjetjenen som deltog.
Inlägg #10: Postat: 2006-07-26 10:27:00
steno
4 FN-män avsiktligt bombade och dödade sätter fokus även på alla andra civila, kvinnor och barn på vägar med sina åsnekärror som också avsiktligt mejas ned. "Tragiskt misstag som skall utredas" säger Olmert. "Ett höghus i Beirut för varje raket i Haifa" säger en general. Sätt stopp för dessa satans mördare!
Inlägg #11: Postat: 2006-07-27 23:28:00
Elina
Israel har bombat ett kraftverk med resultat att 10-30000ton olja flutit ut till Medelhavet. Libaneser kan inte sanera pga kriget, saknar även kunskap kanske.
Inlägg #12: Postat: 2006-07-30 11:36:00
HonkyTonkMan
Tyvärr är det nog så, att Israel som stat och judarna som folk kan göra vad de vill så länge vi i Västeuropa går omkring med dåligt samvete för att vi lät Hitler hållas på 1930-talet.
Laddar...