|
Inlägg #1: Postat: 2006-07-23 21:13:00
|
|
kjellekborg |
Läs gärna först "En vaxduk suger inte åt sig tårar" del1, 2 och 3.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-07-24 11:58:00
|
|
steno |
Vi sade att mamma var på tvätthumör när det var dags att tvätta. Vår tvättstuga var livsfarlig. Läckande eldstad och taket höll på att rasa ned så hon tvätade hos en moster längre fram på gatan. Det tog flera dagar och avslutades med hyra av mangelbod och veckning av örngottsband. Märklig arbetarhustrumoral
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-07-24 12:19:00
|
|
Janne B |
Ja du Kjell. Ditt namn står långt ner under artikeln, känns som att du har mkt mer att berätta./ Tvätteri var verkligen klassindelat. Jag levde i båda klasserna med en mor med usel tvättstuga. Samt en mormor med en bländade vit elektrisk tvättmaskin. När den gjort sitt tågade morfar genom det lilla samhället till den allmänna marmormangeln. För att sköta den var ett riktigt karlgöra enligt hans mening.Mormor var nog glad över den åsikten.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-07-27 22:48:00
|
|
Friskytten |
kjelle, steno och Janne. Jag har läst Kjelles berättelse och era kommentarer. Jag kan garantera att om ni skrev ett slags minnesbok tillsammans skulle den bli tio gånger intressantare än det mesta som ges ut i dag och kallas litteratur. Det är ju sådant här vi lite yngre behöver få läsa, och skrivet så att vi kan känna in det. Annars tappar vi fotfästet bakåt allesammans!
|
| |