Nöjda ledare stagnation

Den här tråden diskuterar artikeln Nöjda ledare stagnation.
Inlägg #1: Postat: 2006-07-14 11:00:00
Hugo O
hehe.. läste först fel i ingressen... tyckte det stod "förbjud högpresterande elever"... nästa steg om vänstern vinner valet?
Inlägg #2: Postat: 2006-07-14 19:31:00
michael slama
Håller med dig i ditt resonemang. Mer makt åt lärarna och bättre lärare är lösningen på många problem i svenska skolan. Men det är inte bara nytt folk som behövs utan ett annat tänk, långt bort från flams och "roliga timmen". Man hör ofta i dagens debatt från lärare: "Skolan ska vara rolig." Min replik är: "Nej, i skolan ska man lära sig saker."
Inlägg #3: Postat: 2006-07-14 19:32:00
michael slama
Skolan är inte nåot dagis eller någon cirkus. Det är en plats för kunskapsinlärning. Det måste stå klart för alla lärare och alla elever. I dagens Sverige verkar folk inte förstå detta. Betyg från första klass vore t.ex. en bra sak. Vad är grejen med att inte våga ge betyg till elever?
Inlägg #4: Postat: 2006-07-14 19:32:00
michael slama
Hela livet blir man betygsatt, varför inte i skolan där det ju är superviktigt att veta hur man ligger till. Även föräldrar har en rätt att veta hur ens barn klarar sig. Istället för att alltid höra från Berit: "Pelle e så duktig så." Och sedan får Pelle G i allt och kan inte välja program eller får IG i allt och kan inte börja gymnasiet. Jag blir arg bara jag tänker på det. Mer makt åt lärarna och mer kunskap åt eleverna!!!
Laddar...