|
Inlägg #121: Postat: 2006-07-10 20:25:00
|
|
Don Giovanni |
f/ Och så vitt jag kan se har inte den muslimska organisationen brutit mot några som helst lagar, inte ens mot diskriminerings-d:o, eftersom de inte ens vill stänga nöjesfältet för andra besökare den dag de är där även om de flesta förmodligen inte skulle gå dit i alla fall. Om Stålis vill använda Alton Tower som exempel på hur läskiga araber är och hur hemsk islam är, har han valt ett jävligt dåligt exempel som om det fanns några bra!
|
| |
|
Inlägg #122: Postat: 2006-07-10 20:29:00
|
|
Don Giovanni |
f/ Jag tycker det har varit otäckt att konstatera hur stor intoleransen är mot det som är det minsta annorlunda och som inte följer de inkörda kulturella hjulspår som vi rullat i i västvärlden de senaste seklerna. Men det har roat mig mycket att upptäcka hur tunn de intolerantas argumentation är och hur desperat de famlar efter varje halmstrå när de ska försöka hävda sin människofientliga inställning.
|
| |
|
Inlägg #123: Postat: 2006-07-10 20:32:00
|
|
Don Giovanni |
Annars kan jag bara hålla med GunnarL: Svenskar i allmänhet är inte alls så intoleranta och misstänksamma mot främlingar som rasisterna och deras koryfeer gärna vill tro. Främlingsfientlighet lär aldrig vinna några val i det här landet och hör sen, Leijonborg!.
|
| |
|
Inlägg #124: Postat: 2006-07-10 21:49:00
|
|
CMO |
118 etc/ Debatten bleve kanske mer konstruktiv om DG läste ordentligt innan han replikerade. Ingen har förespråkat förbud för organisationer att hyra anläggningar. De som vill hyra AT är naturligtvis fundamentalister i generell mening. Varför skulle de annars tillämpa "Islamisk lag"? Och att islamsk fundamentalism generellt sett är en våldsbenägen rörelse är väl så almänt känt att det inte behöver diskuteras?
|
| |
|
Inlägg #125: Postat: 2006-07-10 21:59:00
|
|
CMO |
f/En dag av "muslimsk apartheid" är stötande på samma sätt som t.ex. en "Nordisk dag" på Skansen eller Gröna Lund, där biljetterna endast såldes via SD, ND och liknande organisationer skulle vara. Skulle DG ha lika stor förståelse för att nordiska rasfränder eller kulturfränder ville slippa vissa "avarter" av det rasblandade multikulturellasamhället?
|
| |
|
Inlägg #126: Postat: 2006-07-11 10:57:00
|
|
stålis |
125/ Jag tycker DG och PG är skyldiga CMO ett svar. Gärna ett begripligt svar.
|
| |
|
Inlägg #127: Postat: 2006-07-11 11:41:00
|
|
Janne B |
Om en muslimskorganisation hyr ett nöjesfält för att för en gång skulle kunna gå dit så kan det inte vara fel. De stänger tydligen av vissa "olämpliga" saker som alkohol och nakenkulturen. Det som hindrar dem att normalt att gå dit. Detta kan ju vara ett bra tillfälle för dem att visa upp "god muslimsk kultur" för andra. Men stänger de ute andra så anser jag att de missat ett lysande PR tillfälle.
|
| |
|
Inlägg #128: Postat: 2006-07-11 12:30:00
|
|
Thomas L. Aabo |
DG är desperat och Unto behöver en dansk skalle jag behåller dock min!
|
| |
|
Inlägg #129: Postat: 2006-07-11 19:07:00
|
|
stålis |
128/ Unto behöver en hjärna. Rekommenderar ett besök hos dr. Frankenstein. Han är bra på sånt!
|
| |
|
Inlägg #130: Postat: 2006-07-11 19:08:00
|
|
stålis |
127/"On 17 September this year Alton Towers is to be handed over to the Muslims for a day. There will, therefore, be no music, no gambling and of course no alcohol.
|
| |
|
Inlägg #131: Postat: 2006-07-11 19:09:00
|
|
stålis |
The rides will be segregated between men and women and your usual ten quid botulo-burger’n’fries will be prepared in accordance with halal practice. There will be prayer mats scattered around, so that you can give thanks to Allah for not having been thrown head first out of the big dipper."
Länk: spectator.co.uk
|
| |
|
Inlägg #132: Postat: 2006-07-11 19:10:00
|
|
stålis |
|
| |