Brittisk ekonom bryter tabu

Showing page 3 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Inlägg #41: Postat: 2006-07-09 18:59:00
Don Giovanni
17f/ Åtminstone bör man, om man nu VILL bli upprörd, inte bli det förrän man funderat lite över följande mening ur artikeln som Stålis länkar till: "Alton Towers said any organisation could hire the park for a day." Vi lever i en västerländsk demokrati med marknadsekonomi. Det innebär att vem som helst, oberoende av ras eller religion, har rätt att köpa i princip vad som helst om någon är villig att sälja det. Allt ifrån tändsticksaskar till enstaka dagar på nöjesfält.
Inlägg #42: Postat: 2006-07-09 19:05:00
Don Giovanni
17f/ När den engelska drottningen ska ut och shoppa, stänger man Fortnum & Masons i London för alla andra kunder. Och detta är man i sin fulla rätt att göra, eftersom F&M är ett privatägt företag, som gör vad f-n de vill med sin egendom. Eftersom principen att man har rätt att göra vad man vill med sin egendom, så länge det inte skadar andra, är en helig princip i vårt samhälle!
Inlägg #43: Postat: 2006-07-09 19:11:00
Don Giovanni
17f/ Jag är övertygad om att Stålis skriver under på denna princip, hans skriverier här tycks mig peka på det. Men är det bara när det gäller vita västerlänningar? Blir det förkastligt när muslimer utnyttjar den rätt de har enligt västerländska lagar, samma rätt som det är helt OK att Elisabeth II använder sig av för att shoppa ifred? Blir det plötsligt "fel" för att de inte är födda i Europa eller Storbritannien? Eller för att de har en "konstig" religion?
Inlägg #44: Postat: 2006-07-09 19:13:00
Don Giovanni
17f/ För inte så länge sedan läste jag en artikel här på Sourze, där artikelförfattaren hävdade att det var fel att kalla det för diskriminering när invandrare portades från vissa krogar, för det var banne mej krogägarens rätt att själv bestämma vilka han ville servera eller något i den andemeningen. Jag undrar vad Stålis tyckte om den artikeln..?
Inlägg #45: Postat: 2006-07-09 20:39:00
Janne B
40 Don G/ citat" för att deras trosfränder ska slippa vissa ”avarter” av västerländsk kultur, är väl inget att bli upprörd över?" Som äldre frikyrkokristen känner jag så väl igen detta och det ligger inte långt bort i tiden. Kristen fostran handlade mycket om att skyddas från avarter och dekadens. I lite mjukare form gäller detta än. Kristna ska inte titta på all TV och film. Kristna ska inte befolka krogar och nöjesfält. Man ska lära sig att sortera bort avarterna och behålla det goda.
Inlägg #46: Postat: 2006-07-09 20:43:00
Janne B
Både kristen fostran och nykterhetsfostran har handlat om att bygga alternativa bättre miljöer. Jag har hyrt en av landets största restauranger en lång dag för nyktra aktiviteter. /Universum i Umeå/. Kanske kristna och nykterister skulle hyra Liseberg och Gröna Lund vissa sommardygn? Bra ide tror jag! Då kan varenda polis ta ut kompledigt!
Inlägg #47: Postat: 2006-07-10 00:43:00
Friskytten
Svar 33 är så pass klockrent, som det heter, så det är egentligen inte mycket att tillägga. Ändå: Jag vill uttrycka min stora förvåning över att det verkligen finns människor som har sådan otrolig arrogans som Gallagher att de som invandrare anser det självklart att den infödda befolkningen ska "uppfostras" enligt deras egna mallar. Jösses.
Inlägg #48: Postat: 2006-07-10 00:44:00
Friskytten
Hur uppträder Gallagher som middagsgäst kan man undra? Reser sig upp, tar maten från faten, går ut i köket och kastar den och lagar ny mat hela tiden föreläsande om sin egen skicklighet? Eller?
Inlägg #49: Postat: 2006-07-10 00:46:00
Friskytten
Svar 37. Nu är det så att den som velat läsa på om detta och andra typiska svenska fenomen utan hjälp av DN har kunnat göra det en längre tid med hjälp av bra böcker av Åke Daun och Karl-Olov Arnstberg. Där har man kunnat lära, om man inte fattat det själv, just det som nämns: Svenskar är inget vidare på att motta och ta till sig främmande kulturer.
Inlägg #50: Postat: 2006-07-10 00:48:00
Friskytten
Hade ledande representanter för riksdagspartierna och de stora ledarredaktionerna ägnat så mycket som en helt till att läsa dessa både seriösa svenska folklivsforskare så hade de kanske fattat att nuvarande invandrings och integrationspolitik är helt meningslös: Den typiske svensken varken kan eller vill ta stora och snabba intryck från främmande kulturer.
Inlägg #51: Postat: 2006-07-10 00:51:00
Friskytten
Svar 40. Med "trampade på" menas, förstår jag, människor som gillar att spränga skyskrapor i större amerikanska städer, människor som tycker att "otrogna" ska bekämpas till siste man, samt fräcka ekonomiska migranter som inte tvekar att leva på statsbidrag medan de sprider judehatande islamism i västerlandet.
Inlägg #52: Postat: 2006-07-10 00:52:00
Friskytten
Rättelse svar 50: "så mycket som en *helg*"
Inlägg #53: Postat: 2006-07-10 01:31:00
Calle Z
Don G. Svar 38 o 40. Varför skall hon byta vänkrets? Det var en pompös och självgod kommentar det! Hur känns det? När man som du tycks tro att just Du vet bäst?
Inlägg #54: Postat: 2006-07-10 01:36:00
Calle Z
Den stora ironin är ju att ingen har tvingat hit dessa troende muslimer till våra länder. Varför råder det sådana förhållanden i deras hemländer att de skall behöva "fly" till väst? Det borde man tala klarspråk om!
Inlägg #55: Postat: 2006-07-10 01:43:00
Calle Z
Ställ krav på dessa länderna! Att de börjar att respektera de mänskliga rättigheterna. Det vore en bra start! Få ett slut på deras diktatur och maffia stater! Där de i religionens namn hetsar till hat mot alla icke muslimer. Den bittra sanningen är att deras tyrann och maffia regimer tycker att det är utmärkt om man kan peka ut en ytttre fiende som orsaken till deras misär!
Inlägg #56: Postat: 2006-07-10 01:50:00
Calle Z
För att tala klarspråk! Visst! De är i sin fulla rätt att hyra tex ett nöjesfält. Men det blir stötande när de gör det i ett uttalat syfte! Att få slippa oss icke muslimer! Återigen! De kom till oss och sökte en fristad.
Inlägg #57: Postat: 2006-07-10 02:04:00
Calle Z
Patrick Gs inlägg är förövrigt stor humor! Är karln medveten om vad han skriver egentligen?
Inlägg #58: Postat: 2006-07-10 02:27:00
Calle Z
Det är ingen slump att just de troende muslimerna vill hyra ett nöjesfält för att slippa ta del av andra "avarter"? Det är ingen slump att det råder kaos i de muslimskt styrda länderna? Det är ingen slump att dessa länder är tyrann och diktaturstater!
Inlägg #59: Postat: 2006-07-10 02:35:00
stålis
Don Giovanni: "Vi lever i en västerländsk demokrati med marknadsekonomi. Det innebär att vem som helst, oberoende av ras eller religion, har rätt att köpa i princip vad som helst om någon är villig att sälja det. Allt ifrån tändsticksaskar till enstaka dagar på nöjesfält." Vad sägs om att Ku Klux Klan får hyra ett nöjesfält och bara släppa in arier? Eller att heterosexuella homofober får göra det och porta alla sexuella minoriteter?
Inlägg #60: Postat: 2006-07-10 02:37:00
stålis
57/ Nej, du vet jänkar, för mycket gräs!
Showing page 3 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Laddar...