Vår tids häxjakt

Den här tråden diskuterar artikeln Vår tids häxjakt.
Inlägg #1: Postat: 2006-07-09 19:32:00
Elina
Det finns alternativa cancerbehandlingar tillsammans med de traditionella på Vidarkliniken i Järna, enda antroposofiska sjukhuset i Sverige.
Anlitade idag av flera landsting.
Men häxjakten var omfattande tidigare mm. massiva polisinsatser då örtmediciner!! tillvaratogs.
Inlägg #2: Postat: 2006-07-10 15:01:00
10110
Vad stolt jag är över dig min kärlek.
Lycka till!
Inlägg #3: Postat: 2006-07-10 16:24:00
erik33ek
Om det du skriver här stämmer borde det i princip inte vara någon som dör i cancer i tyskland. Konstigt att den nyheten aldrig fått större genomslag i sverige! Om dessa tekniker funnits så länge som du påstår varför har det aldrig kunnat genomföras några vetenskapliga studier som bevisar att de verkligen fungerar?
Inlägg #4: Postat: 2006-07-10 17:33:00
antonp
För det fösta så har det genomförts vetenskapliga studier, ett stort antal i tyskland och där är det väl dokumenterat och accepterat. Varför vi inte har det i Sverige är tack vare de stora medicinbolagenastra- Zeneca m.m och deras sammarbete med socialstyrelsen. Det är stora pengar förstår det handlar om förstår du, stora pengar som staten och medicinbolagen kan komma att gå miste om.
Förstå, vi lever i en kapitalistisk värld där pengar styr. Tråkigt men sant. //AntonP
Inlägg #5: Postat: 2006-07-13 16:00:00
antonp
Jag vill komplettera detta med att man idag i den medicinska databasen Pubmed får 48000 träffar på sökordet ”hyperthermia” och att det publiceras cirka 400 nya vetenskapliga artiklar om hypertermi varje år.
Inlägg #6: Postat: 2006-07-13 16:01:00
antonp
Tidskriften ”International journal of hyperthermia” ges ut av världens tre största hypertermiföreningar, ESHO European Society for Hyperthermic Oncology, ASHO Asian Society for Hyperthermic Oncology och den amerikanska föreningen Society for thermal medicine. Utgivarna är ledande onkologer och professorer från hela världen ref 10: Editors Int. Journal of Hyperthermia.
Inlägg #7: Postat: 2010-04-11 17:20:00
open minded
Det har exixisterat ett botemeden mot cancer i alla tider.
Men tyvär är den förbjuden i dagsläget.
Laddar...