Inlägg #1: Postat: 2006-07-03 16:00:00
|
Janne B |
Ja hela LO verkar vara fel i tiden. På den tiden som de skötte de mesta förhandlingarna så utförde de i vart fall ett jobb, om än dåligt. I dag är det ytterst oklart vad LO egentligen leverar för de avgifter som arbetare betalar in. LO kräver allt högre avgifter för allt mindre utfört arbete.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-07-03 20:42:00
|
Ramona Fransson |
Sista fackföreningen jag tvingades in i var dåvarande Ledaren. Samma dag jag läste att den nya ordföranden hade köpt svensk design för att möblera om hela sitt arbetsrum för 700.000 kronor gick jag ur. Det tog sex månader i uppsägningstid för att bli av med dem, skriftligen. Ett telefonsamtal för att bli medlem! Skillnad det du!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-07-05 12:34:00
|
Janne B |
Från Webben:" 12:22 onsdag 5 juli 2006 LO-medlemmar tycker att facket är lamt Facket ställer inte upp tillräckligt för sina medlemmar och måste bli tuffare mot arbetsgivarna tycker anställda. Mest kritiska är LO:s medlemmar där 84 procent menar att facket måste bli tuffare. Det visar en undersökning Temo gjort på uppdrag av fackförbundet Seko./ 84 procent tycker att facket inte är tillräckligt tufft . Slut citat. / Även gamle LO-Malm anser att Facket är slött..
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-07-07 18:31:00
|
AlfVerner |
Du har helt rätt. Vanja Lundby Wedin saknar helt intellektuella företräden. Hon är urtypen för rådum socialdemokrat och är en rabblande frasmaskin utan någon som helst täckning. Hon vet helt enkelt inte vad hon pratar om, men möter sällan någon som går till botten. Uppdrag granskning om kommulnalarbetarstrejken visade dock vilken charlatan som sitter vid makten.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-07-07 18:38:00
|
Janne B |
Lånat från Expressen//
"Detta spär på politikerföraktet"
Avslöjandet om att Lars Ohlys dotter går på en friskola spär på politikerföraktet.
Det tror statsvetaren Stig-Björn Ljunggren.
- Det är som med socialdemokrater och lägenhetsaffärer, det bidrar till att öka väljarnas kritiska syn på politikernas moral, säger han till Expressen.se. // Åter en poliutiker som tror att han kan hemlighålla sitt privatliv. På tvär med partiprogrammet.
|
|