Inlägg #1: Postat: 2006-06-21 18:40:00
|
Lars Nilsson |
Tyvärr fick inte Sverige stryk av England. Så det enstaviga brölandet från Sveriges samlade intellektuella dvärgar kommer att fortsätta ett tag till. Ackompanjerad av den i särklass sämsta sortens journalister som bla envist biter sig fast vid tron att slumpen inte har något med vinst i fotboll att göra.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-06-21 19:07:00
|
Lars Bred |
Som Ingemar Stenmark sa: ”Tur har man i idrott. Det konstiga är att ju mer jag tränar, desto mer tur har jag.”
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-06-22 00:32:00
|
Janne B |
"18 år tror jag viusst att jag var" sommaren 1958 då Nya Ullevi stod färdigt och flera viktiga matcher gick där. Detta VM är också berömt för att Filmaren Johan Löfstedt gjorde år 2002 filmen Konspiration 58, som hävdar att fotbolls-VM 1958 i Sverige aldrig ägde rum. Denna film har visats ett par ggr i SVT och är fantastisk på många sätt. Han hävdar t.ex att flera stura byggnader som finns på filmerna, byggdes först flera år senare. Mordhot har funnit runt filmen osv.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-06-22 19:04:00
|
steno |
England hade inte tur hade faktiskt 55 av spelet enligt matchledningens bedömning, de hade också många farliga chanser. Isaksson borde dock ha tagit minst ett av målskotten.Sverige har lätt för England eftersom vi är uppfödda med dess fotbill och lag. Men vi ändrade till offensiv uppställnijng för sentmöjligen för att vi i första hand säkrade avancemangEngland var skakat mot slutet när vi anföll i vågor
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-06-22 20:39:00
|
Janne B |
Två saker gläder mig mycket. Dels att hundratusentals svenskar har så mycket fotbollsglädje denna vecka, dels ock att minst 100.000 svenska kristna samlas till Stormöten på olika håll. I städerna och långt ut på landsbygden. På missionsmötena finns stora skärmar för fotbollens skull. Så i stortälten stiger jublet av rätt olika orsaker.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-06-22 20:42:00
|
Janne B |
Men i de vanliga Media kommer du inte att få läsa en enda rad om de väldiga kristna samlingarna. Sannolikt inte heller inte en enda bild utom i tidningen Dagen. Men i Dagen och alla andra media kan du ta del av hur mycket sport som helst. Vad kallas sådant? Har du något bra förslag.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-06-22 21:50:00
|
steno |
Nu måste jag tyvärr sluta. Halvtidspausen är slut...
|
|