Journalister, en skock får?

Den här tråden diskuterar artikeln Journalister, en skock får?.
Inlägg #1: Postat: 2006-06-18 22:11:00
maria
en bra undran, men en undran tillbaka då? jag till veta vad som händer i min stad typ som nöjen, och är inte ett dugg intreserad av vad som händer i en stad som ligger 20 mil härifrån... men jag undrar samma sak tex om intervjuv under vm...
Inlägg #2: Postat: 2006-06-19 08:45:00
pogogirl
Vilket VM-lag, det i dressyr eller? Det kanske kan vara så att skribenten menar herrfotbollen, vilket verkligen ges oproportionerligt mycket plats i medierna utan vidare motivering.
Inlägg #3: Postat: 2006-06-19 09:41:00
Lars Bred
Mycket helvetes i texten är det. Skribenten tycks tro att svordomar förstärker när det egentligen bara förskräcker.
När det gäller bevakningen av Sverige i fotbolls-VM för herrar, så släpps bara de av spelarna fram som ledningen beodrar. Journalisterna får inte träffa alla som det var före Lagerbäcks tid.
Inlägg #4: Postat: 2006-06-19 13:51:00
StaffanH
Du är långtifrån ensam om att propagera för bättre journalistik i sportsammanhang och i andra sammanhang. Jag vill tro att alla reaktioner på journalistiken åtminstone kommer att betyda något i långa loppet. Däremot tror jag att de "rationaliseringar" du förespråkar kommer att ha motsatt effekt.
Inlägg #5: Postat: 2006-06-19 14:41:00
Lars Nilsson
Kul med sportjournalister. "Hela bollen skall ligga stilla" eller Expressens “sportkrönikör” Mats Olsson uttalar sig om matchen:
- Herregud! Jag var helt övertygad om ett nytt 0-0-fiasko. Men tre minuter senare har analysen förändrats något:
Helt fantastiskt! Det är fem getingar!
Som sagt, intellektuella dvärgar.
Laddar...