Slarvet i Hagamannen-målet göms i sekretessen

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2006-06-19 11:48:00
Inger Olsson
"Lägre beviskrav"? Vad fan snackar du om? För det första tvingas du ge ditt tillstånd och blir grundligt personundersökt. DÅ ska man inte ha tunga psykiatriska diagnoser eller vara socialfall... Tror du dem blir idag tagna på allvar hos polisen? Sen: vid så grova brott är det inte bara barn som videoinspelas vid redan polisutredning. Ingen frågar "dig" om du vill eller inte... Tack o lov bekom det mig heller inget. Jag hade INGET att dölja!
Inlägg #2: Postat: 2006-06-19 20:53:00
Sunny
Nej du har rätt i att offret inte har någonting att skämmas för: ansvaret ligger helt på förrövaren!
Det är inte jag som sagt detta om de lägre beviskraven i sex o narkotikamål utan det ingick i en samhällsanalys. Problemet är annars störst när det gäller alla de som varken blir anmälda eller fällda. De är så många flera. Men det hjälper inte den oskyldige.
Inlägg #3: Postat: 2006-06-20 18:15:00
Billy Butt
När jag läser vad ni skriver blir jag vettskrämd över hur himla dåligt informerade ni tycks vara! Suck!
Inlägg #4: Postat: 2006-06-20 21:56:00
Sunny
Nej BB: Jag vet att hur dålig en förundersökning kan vara.
För att inte tala om allt material som "försvinner" på vägen: bara med lite tur kan det återfinnas i den s.k slasken.
Inlägg #5: Postat: 2006-06-21 09:33:00
Inger Olsson
Sunny pratar om själva utredningen... Får hoppas det gäller alla våra offentliga organ. På Naturvårdsverket också. Kan undra om de också är underbemannade och utreder slarvigt...
Billy Butt Röv på AE: Jag suckar över din ständiga feghet och uselhet. Du borde verkligen ta dig en rejäl funderare på vad ordet "yttrandefrihet" betyder och innebär.
Inlägg #6: Postat: 2006-06-21 09:35:00
Inger Olsson
Har DU Billy någonsin medverkat till att rättsröta avslöjats?
Inlägg #7: Postat: 2006-06-21 09:44:00
Billy Butt
Din sista kommentar Svar6 är rena beviset på just hur illa informerad du egentligen är Inger Olsson!!!
Inlägg #8: Postat: 2006-06-21 11:09:00
Inger Olsson
B B svar 7 Observera att jag ställde en fråga i svar 6. Alltså ingen kommentar...
Om du med ditt svar i 7:an syftar på att du skrivit artiklar om "alla de fall som du anser dig ha bevisat vara falska våldtäktsanklagelser" - just utifrån en enda källa, nämligen den dömdes, så räcker inte det.
Hur många av de män som DU har på egen hand "utrett" har m a o fått resning?
Inlägg #9: Postat: 2006-06-21 11:10:00
Inger Olsson
Och frågan i Stålis tråd hänger i luften: varför lämnar du i s f inte ut all material du har i ditt eget fall - om du nu söker resning, d v s ytterst upprättelse?
Jag ska inte gå närmare in på det här, men du gör ett i o f s inte ovanligt fel i din artikel. Du generaliserar "våldtäkter" i sig självt.
Inlägg #10: Postat: 2006-06-21 13:31:00
Mayito
Ta diskussionen med mig i stället, Inger Olsson. Jag har inte bara medverkat utan direkt ordnat så att rättsröta avslöjats och dessutom fått 100 procent rätt. Med andra ord – jag kan det här. Nu är jag väldigt nyfiken på ditt fall som du verkar ha. Jag går gärna igenom ditt fall så jag själv får avgöra om du har något att dölja eller inte.
Inlägg #11: Postat: 2006-06-21 13:56:00
Inger Olsson
Jag höll på att säga Billy Butt, men menar "Mayito": Man kan följa ditt resonemang/kommentarer i samtliga kapitel som jag har skrivit. Då tyckte jag synd om dig. Men nu - när du skriver bl a "jag själv får avgöra" så har du fått en stor ovän. Jag förlåter aldrig någon som ger sig den rättigheten att tala om f ö r m i g vad som hände - som inte ens var närvarande!
Inlägg #12: Postat: 2006-06-21 14:05:00
Mayito
Tror du Sourze tillåter att BB får vara "Mayito" också? Sourze vet vem jag är. Det räcker. Jag tyckte redan i din "våldtäkts"-berättelse att du hade förföljelsemani. Jag har aldrig bett om din förlåtelse, Inger, så skriv inte så. Jag har bara önskat att få veta vilket ditt fall är så att jag kan gå igenom det. Det är inga problem alls att reda ut i efterhand vad som hänt. Det görs ju miljontals gånger årligen av poliskårer världen över. Rimligtvis behöver du inte oroa dig, eller hur?
Inlägg #13: Postat: 2006-06-21 14:23:00
Inger Olsson
Mayito: Det är fullt tillåtet att t ex Billy Butt har pseudosign. också.
Du orerar utöver all sans och vett och märker uppenbart inte hur ute och cyklar du är.
Men anser du, att du a n o n y m t, kan ge dig vilka rättigheter som helst så ska du fanimig åtminstone - bildligt talat -ha stryk också.
Inlägg #14: Postat: 2006-06-21 14:44:00
Mayito
Få människor som läst din berättelse håller med dig. Jag har ju fått mycket beröm! Jag tar mig vilka rättigheter som helst som inte är olagliga. Misshandel och hot om misshandel är det så därför väljer jag inte den vägen. Jag hittar ditt fall på egen hand - om det nu existerar.
Inlägg #15: Postat: 2006-06-21 14:53:00
Inger Olsson
Jag ska hjälpa dig på traven. Annars får du mycket jobb. Men då måste du maila mig så att jag vet vart jag ska skicka materialet.
Inlägg #16: Postat: 2006-06-21 15:11:00
Mayito
U have mail.
Inlägg #17: Postat: 2006-06-21 15:31:00
Nähädu
Undrar vad det är för "material" som Inger ska skicka? Och hur kunde signaturen Mayito veta Ingers mailadress? Mystiken tätnar....
Inlägg #18: Postat: 2006-06-21 15:44:00
Mayito
Tja, jag sökte "Inger Olsson", kom till de artiklar hon skrivit och klickade där på hennes namn. Och plupp! Där står hennes hotmailadress i klartext. Jag är expert på sexbrott - inte Internet - men hoppas ändå att förklaringen är klargörande.
Inlägg #19: Postat: 2006-06-21 15:47:00
Inger Olsson
... Och det överlämnar jag till en "hackare".
Inlägg #20: Postat: 2006-06-21 18:26:00
Billy Butt
Inger Olsson - Gud va du ärt tjatig. Jag får huvudvärk av dig! Nu ägnar vi oss åt midsommar tycker jag och du får ha dina åsikter - hur än egendomliga de må vara. Jag tänker inte ägna mer tid åt dig. Glad midsommar
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...