Inlägg #1: Postat: 2006-06-18 19:43:00
|
stålis |
Inte mer skit än Sourze. Tyvärr. Vill inte såra nån, men det är vad jag tänker. Å andra sidan, de flesta bloggar suger häst, så lite rätt har du.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-06-18 20:37:00
|
Lars Nilsson |
Nej, jag är inte överens. Visst finns det skräp, men det finns också bra bloggar. Inte minst de som hänvisar till intressanta artiklar som finns på andra bloggar - och i tidningar och tidskrifter. Dessutom finns det åtskilliga exempel, främst från USA, där bloggar gjort avslöjanden som tidningar av slöhet eller ointresse inte följt upp.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-06-18 21:40:00
|
StaffanH |
Det är intressant det här med trender och snabb utveckling. Jag har hittat några intressanta och välskrivna bloggar, men frågan jag ställer mig är hur länge exv privatpersoner orkar hålla igång med bloggandet. Risken finns att det funkar bra ett tag, sedan händer nya saker i livet och bloggandet blir mer och mer sällsynt.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-06-19 01:18:00
|
Justin Case |
Det är tiden tempo. Ett paradigm skifte, när den passiva mediala verksammheten transformeras till ett dynamiskt ekkorhjul. Det vet väl du Janne som inte kan gå förbi en skit utan att peta i den!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-06-19 11:51:00
|
megaman |
Det som gör internet bra är inte att vem som helst kan säga vad som helst, utan att ingen står obesvarad. Det är interaktiviteten och själva diskussionen som är det intressanta. Detta missar de flesta bloggar, inte för att man inte kan besvara utan för att det inte är en mötesplats utan en ändhållplats. Väldigt ofta ett ställe med väldigt lågtrafik och således få avändare och kommentarer. Och om bloggen mot all förmodan genererar mycket kommentarer är det nästan alltid ifrån likasinnade.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-06-19 14:32:00
|
Lars Nilsson |
Efter att ha läst Jörgen I Erikssons förklaring varför Ekot lägger ner krönikan Länk: sr.se misstänker jag att Ekot inte hittat tillräckligt med vänsterbloggar för att vilja fortsätta.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-06-19 14:58:00
|
Elina |
Finns det inte viss likhet mellan blogg och alla dessa dokusåpor. Se mig! Lyssna på mig! Läs mig! Ett existentiell ångest på ett medialt plan?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-06-19 17:36:00
|
Anna Drangel |
Det finns väl några bloggar som är OK, men de flesta är precis som du skriver skit. Bloggandet är symptom på dagens individuella värld. Snart kanske folk inser att det inte var så fel på kollektivet. Ivarjefall när internets svarta hål stirrar dom i vitögat.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2006-06-19 20:45:00
|
Sunny |
En bra artikel om ett högaktuellt ämne! När jag själv var flicka skrev väldigt många dikter o dagböcker: själv skrev jag enormt mycket som jag bara kastade när det gått en tid. Är vår tids dagboksskrivare på bloggen? Man kan nog kalla bloggen för den stora jämlikheten eftersom alla som har tillgång till nätet kan publicera sig? Liksom i den skrivna litteraturen finns mycket skit o några pärlor: Själv har jag inte hunnit läsa några ännu men börjar till vintern när trädgåtden somnar.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2006-06-20 00:31:00
|
Elvy |
Ja. bloggar är något som jag bara har läst ett par gånger. Men jag är ofta inne på en ständigt uppdaterad byahemsida, vars adress är www.vidsel.nu och jag blir då alltid, mycket nostalgisk.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2006-06-20 10:04:00
|
Janne B |
Kul för mig att min enkla artikel genererat så mycket begåvade kommentarer.Har du/ni kunskaper om bloggeri Utei Europa ,Världen . Lika eller olika..
|
|
Inlägg #12: Postat: 2006-07-27 13:54:00
|
Janne B |
För en månad sedan skrev jag att SR slutat att läsa bloggar. Nu har jag dock hört att de då och då i ekot kan ta läsa upp något de hittat. De har väl blivit tipsade om ngt speciellt givande..
|
|