Inlägg #1: Postat: 2001-08-06 10:34:00
|
Lars |
Men håll dig till filmer du förstår då...
Jag gillade Filmen för att den var annorlunda... och totalt vrickad... gillar sånt! Väldigt bra film!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-08-06 10:47:00
|
tobias |
torrboll!
jag tycker personligen att det är en av de bästa filmer som gjorts ´på de senaste 10 åren. speciellt med tanke på att den är amerikansk och därifrån kommer ju mesta bara dynga.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-08-06 10:50:00
|
Erik Åsberg |
Jag tycker att filmen storhet ligger just i att den inte erbjuder endast snabba skratt utan också en god portion eftertanke och absurditet. Jag tror att den här filmen är ett typexempel på en film som inte ger några svala känslor, antingen älskar man den eller så hatar man den. Tråkigt att du inte tycker om den för personligen anser jag den tillhöra något av det bättre som kommit från Hollywood på ett tag.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-08-06 13:56:00
|
Veronica Pagels |
Kompisen somnade. Jag suckade mig igenom sista halvan av filmen. Så då är väl jag också en torrboll. Precis som Lena anser jag att den tappade all charm sådär halvvägs och sedan försvann den in i en besynnerlig dimma som jag var för ytlig? för att förstå. Är det en film för män? Kan man generalisera så? Jag brukar inte göra det men jag ser att de tre som har tyckt om filmern alla tillhör det manliga släktet. Inget ont om dem...
|
|
Inlägg #5: Postat: 2001-08-06 15:57:00
|
Jacob Åström |
Det är just avsaknaden av "crazy" element som gör filmen till det mästerverk den är. Sanslöst bra film.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2001-08-06 16:06:00
|
Martin |
Jag kan bara hålla med. Jag gillade första halvans absurditeter t ex anställningsintervjun, men andra halvan var mest ett ointressant relationsdrama, om än i ovanlig miljö. Det är inte en film jag vill se om.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2001-08-13 16:36:00
|
Linda J Nilsson |
En viss typ av filmer kräver kontext och en konsekvent handling, och när det saknas blir man irriterad. Exempelvis gillade jag inte alls "American Psycho" eftersom allt mördande bara hängde i luften utan någon orsak eller verkan. Men "Being John Malkovich" är inte en sådan film. Inkonsekvenserna och de lösa trådarna stör mig inte ett dugg, eftersom filmens anda är likadan. "Being John Malkovich" är en surrealistisk film, och surrealism kräver inga förklaringar.
|
|