|
Inlägg #1: Postat: 2001-08-05 20:01:00
|
|
Giuseppe Tonetto |
Tragiskt, är ordet, om detta nu skulle stämma. Dock så avslutas som vanligt huggningen på "nyliberalismen", som vanligt utan fog. Detta och övriga våldsamma överheter har absolut inget med liberalism eller nyliberalism att göra överhuvudtaget. Västvärlden är inte särskilt liberal överhuvudtaget. När dessa demonstranter säger sig slåss mot liberalismen slåss de snarast mot väderkvarnar.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-08-05 22:13:00
|
|
Klas |
Det är glädjande att polisen i Italien går hårt fram. Du glömmer bort att i Italien är det inget dumt med att vara fascist utan det är en av de ledande ideologierna. Jag kan garantera dig att större delen av Italienska poliskåren är fascister och idoliserar både Romariket och Mussolini. Dina gripna kamrater visade prov på dålig kulturell kännedom samt ovilja att underkasta sig landets lagar. Bra att dom fick stryk.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-08-06 20:32:00
|
|
Peter Edholm |
Jag är bosatt i Italien Milano och vet att Italienska polisen är betydligt brutalare än våran svenska polis, man ska hålla sig undan och för guds skull inte tjafsa med polisen.
Åker man då ner till Genova för att kasta gatsten så får man räkna med sådana här saker. Inga snälla Farbror Blå som man kan käfta med här inte!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-08-06 22:40:00
|
|
kalle |
Tycker ni inte själva att argumentationen med hotet mot de rådande maktstrukturerna haltar lite när det klart framgår på alla filmbilder att det är demonstranterna som står för våldet. Ni attackerar det demokratiska samhället med sten och jag är säker på att en majoritet av befolkningen i sverige anser att ni blir behandlade som ni förtjänar.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-08-07 08:28:00
|
|
Stefan Holmqvist |
Om denna historia är sann så är det tragiskt att fascismen uppenbarar sitt fula tryne hos poliskåren men å andra sidan det är ju det ni misstänkligjort under trettio års ylande i anarkovänster blaskor. Allt det där pratet om fascismens stöveltramp gjorde att till och med självaste jag var på vippen att köpa ett par.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-08-08 01:21:00
|
|
whirl |
...tycker inte på något sätt att man ska vara ute och kasta sten....men känns som om båda sidor försöker utmåla nåt svart på vitt-scenario där all skuld läggs på den andre....för helvete....ATT sånt här överhuvudtaget sker är illa nog....och VARFÖR sker det?Lite intressantare frågor kanske än vilken batong/sten som träffade vem...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-08-08 01:50:00
|
|
Karl |
Det är tragiskt och skrämmande att så många personer på den här diskussionen nedvärderar och ursäktar det fruktansvärda agerandet av polisen med "man får skylla sig själv" och "att de får vad de förtjänar" Det är förbjudet enligt FN:s mänskliga rättigheter med tortyr och det är just det som har förekommit här.. Tortyr, förnedrande av, inte oskyldiga för det var inte alla, men redan gripna människor.... Alla borde ta stort avstånd mot polisens agerande, oavsett vad man tycker om stenkastarna
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2001-08-12 04:58:00
|
|
Magnus Jansson |
Tack för att du hjälper till att sprida sanningen! Det här är något som borde hamna på alla löpsedlar. Varför vill dom inte publicera det? Jag har själv skrivit ut den här berättelsen och satt upp lite här och där. Nästan varje gång jag går förbi något av dom ställena så ser jag att folk läser den. Medborgarba vill veta!
|
| |