Vilket virrvarr av dubbelmoral i Sverige

Den här tråden diskuterar artikeln Vilket virrvarr av dubbelmoral i Sverige.
Inlägg #1: Postat: 2006-05-19 12:31:00
Per W
Vilket j-a gnäll som vanligt från Lubbe utan en enda konstruktiv idé. Dessutom, Ulvskog dubblerade inte sin lön, utan behöll sin lön från tidigare jobbet. Vem vill sänka sin lön vid jobbyte?
Inlägg #2: Postat: 2006-05-19 12:34:00
Per W
Lubbe skall vara Ludde, men det blir inte bättre för det. Freivalds kände till Thailand men inte Phuket. Och Ludde, varför välja Alliansen om du vill slippa dubbelmoral ???
Inlägg #3: Postat: 2006-05-19 13:12:00
Unto S
Ludde, Ludde, vad är alternativet? Är det storfinansens drängar tillsammans med notoriskt skattefuskande småföretagare mm. som skall styra oss? Många, tillhörande till dessa arter, har smusslat sig in i Arbetarpartiet med känt resultat. Men alltjämt är sossarna det bättre alternativet för arbetare som vill slå vakt om kapitalismen. Annars det enda som återstå, att välja kommunisterna och förkasta kapitalismen, roten till det onda, och deras supporter från sossar till moderaterna.
Inlägg #4: Postat: 2006-05-19 18:40:00
Don Giovanni
Hmm... om jag minns rätt från historieböckerna hade Sverige en SAMLINGSREGERING under kriget. Alla Riksdagaoartier ingick. Ansvaret för vår undfallenhet mot Hitler vilar alltså tungt på fler riksdagspartier än socialdemokraterna, inte minst på de frejdade medlemmarna av "alliansen".
Inlägg #5: Postat: 2006-05-19 19:54:00
Anders Klasson
Jag såg en bild från Trollhättan där
ministrarna Mona Sahlin och Ibrahim Baylan höll Valtal, dom hade
inte fler åhörare än Nationaldemokraterna brukar ha när
dom har nåt torgmöte nånstans,det
förvånade till och med mig lite gra
Inlägg #6: Postat: 2006-05-19 20:16:00
kallakatten
det är otroligt att det finns "folk" som försvarar Greve Göran persson , alla deras förmåner o t om att de slipper betala el.
Inlägg #7: Postat: 2006-05-19 21:51:00
GunnarL
En synnerligen förvirrad artikel där man blandar statsministerns naturaförmån i form av fri el som han får skatta för med Henke Larssons återkomst till Helsingborg och Sveriges beteende under andra världskriget.
Inlägg #8: Postat: 2006-05-20 14:48:00
kallakatten
Det finns bara ett alternativ även med negativa sidor som alla mynt
DEMOKRATI, FLERPARTISYSTEM; YTRRANDEFRIHET I Kina hade jag inte fått skriva detta och fri konkurrens. Motsatsen är statlig eller privatmonopol och diktaur.
Laddar...