Legalisera allt!

Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2006-05-16 15:29:00
Janne B
19-20 Ja det var ju absoluta sanningar. Jag har just sett en SVT film med Jarl Kulle i huvudrollen. Han spelade diktaren mm Dan Andersson, som försökte försörja sig som nykterhetstalare mm. Men inte ens på 1930-talet fungerade rationella argument mot de "erkända gifterna". Så diktaren slutade som nykterhetstalare...
Inlägg #22: Postat: 2006-05-18 07:43:00
ufpopen
Det är intressanta aspekter som tas upp här. Köra hoj och röka Cannabis. Ja, för att köra "riktig" hoj behöver du körkort. Och så får du inte köra utan hjälm. Och har du en riktigt vass hoj så har du en försäkring som är ofantlig. Och så ska du hålla dig inom fartgränserna.
Inlägg #23: Postat: 2006-05-18 07:53:00
ufpopen
Alltså, fullt med regleringar, framtagna efter en otal olyckor med MC. Jag har för övrigt lite svårt att förstå tanken med riskberäkningsargument. Det är farligare att gå genom stan en fredagsnatt. Alltså kan jag börja sniffa lim...
Inlägg #24: Postat: 2006-05-18 08:01:00
peter_
En del av "hobbyknarkarna" som propagerar för fritt knark här kommer att vara tunga narkomaner om ett tag. I processen så kommer de att orsaka ett helvete för arbetsgivare och anhöriga. Under sina snedtändningar och knarkrus kommer vissa att orsaka tarafikolyckor och begå oprovocerade våldshandlingar.
Inlägg #25: Postat: 2006-05-18 08:01:00
peter_
I sin jakt på pengar så kommer de stå för de flesta inbrotten hos enskilda. Vi kommer få betala dyr vård och försörja dessa karaktärsstörda individers oansvariga lek. Om de fick som de ville så skulle de dra ett otal ungdomar med sig i träsket.
Inlägg #26: Postat: 2006-05-18 08:01:00
ufpopen
Angående läkemedel med biverkningar så tror jag knappast det saluförs något receptbelagt läkemedel som inte har biverkningar. Det är väl det som är poängen med recept, gjorda av läkare efter en diagnos för att optimera läkeverkan till minimal biverkan?
Inlägg #27: Postat: 2006-05-18 08:10:00
ufpopen
Angående den historiska avstickaren till 1930-talet så hade vi 1922 i Sverige en folkomröstning om rusdryckesförbud. 51 var emot och 49 var för ett rusdrycksförbud. Länk: sv.wikipedia.org
Inlägg #28: Postat: 2006-05-18 08:22:00
peter_
Jag blir rent ut sagt förbannad på drogliberalerna. Hur i h-e tror de att vi skulle vilja göra det lättare för dom att hålla på med sitt knarkande? Det är inte vem som helst som börjar knarka. Det är personer som inte tar ansvar för risker med och konsekvenser av sitt beteende. Det drabbar hela samhället.
Inlägg #29: Postat: 2006-05-18 08:22:00
peter_
De har redan suget efter kickarna och allteftersom avtrubbning gör att de behöver tyngre droger så kommer de att använda tyngre droger. Om de höll sig för sig själva fick de väl knarka ihjäl sig för mig, men de litar helt kallt på att bli omhändertagna när det krisar till sig. Alkoholen är ett stort problem. Vi kan inte passivt släppa fram andra droger och låta hederliga människor ta smällen.
Inlägg #30: Postat: 2006-05-18 09:11:00
Janne B
27 Det är en mkt intressant avstickare. Din länk slutar så här:"Intressant att notera är att hela 63 av männen röstade nej till ett förbud medan endast 37 av kvinnorna var negativa.// Slut citat/ Därtill var det enorma skillnader på olika landskap. I Skåne sa man klart nej till förbud och i Västerbotten var det ca 80 som sa ja till förbud. Det fanns lokala samhällen på över 90 förbudsröstande.
Inlägg #31: Postat: 2006-05-18 09:15:00
Janne B
forts. I Västerbotten var det tal om att man ville i detta avseende frigöra sig från övriga Sverige, ha eget förbud. Nykterhetsvännerna hade Blåklinten som symbol, den övertogs senare av de frisinnade Folkpartiet. FP var sedan länge ett dominerande parti i Västerbotten men knappast i Skåne. Dessa skillnader märktes klart fram till 1990, sedan har det nog jämnats ut.
Inlägg #32: Postat: 2006-05-18 16:38:00
MLJohansson
Peter_ Grattis, du är verkligen påläst i vad som händer med de som inte "vågar säga nej" till knark. En joint ena helgen, och en sil heroin nästa. Precis som de som börjar dricka folköl i tidig ålder och vid 25 sitter på torget med sina A-lagsvänner. Vi har alla blivit matade med den propagandan, men om man ser sig omkring förstår man att den var grovt onyanserad. Visst, det händer att någon tappar kontrollen över drogbruket, men i de allra flesta fall blir det INTE så. Så det så.
Inlägg #33: Postat: 2006-05-18 18:09:00
peter_
Om en alkoholist är ett stort problem för sin omgivning så är en knarkare 1000000 ggr värre.
Inlägg #34: Postat: 2006-05-19 08:51:00
ufpopen
Jag skulle nog inte vilja demonisera knarkaren. Samtidigt är de faktiskt medskyldiga till sitt eget handlande och måste ta konsekvenserna. Det finns tusentals barn som lider otroligt under drogbrukande föräldrar, både alkohol och "tyngre" droger. Jag vill inte se det som något som ligger naturligt i varje människa, viljan att droga ner sig, utan snarare en fråga om attityd.
Inlägg #35: Postat: 2006-05-19 08:54:00
ufpopen
Min kristne kompis brukar fråga ifall en ateist kan ha kul utan alkohol. Nä, det kanske är så, samtidigt som det i så fall är tragiskt. Kan man bara festa och ha kul när det är droger med i sammanhanget kan man ju fråga sig hur det egentligen är fatt.
Inlägg #36: Postat: 2006-05-19 09:10:00
bagge
Peter: Du vet uppenbarligen inte vad du talar om. Det finns en hel del information i ämnet. Tex verkan av olika droger, hur beroendeframkallande de är osv.

Jag förstår din ståndpunkt och respekterar den men man kan inte ta den allvarligt om du säger saker som "Om en alkoholist är ett stort problem för sin omgivning så är en knarkare 1000000 ggr värre" eller "avtrubbning gör att de behöver tyngre droger"
Inlägg #37: Postat: 2006-05-19 09:13:00
bagge
JanneB: Varför just västerbotten? Var de väldigt religösa? I och med att jag själv är norrifrån så skulle jag ju iofs se poängen med spritförbud där uppe ;-

Detta var intressant har du några länkar?
Inlägg #38: Postat: 2006-05-19 09:25:00
peter_
36. Du är säkert mer påläst vad gäller vad som skrivits. Jag kan nog lugnt anta att din kunskap om vad du talar om ändå är väldigt begränsad. Det jag talar om är att vi inte ska underlätta användandet av droger i vårt samhälle.
Inlägg #39: Postat: 2006-05-19 09:25:00
peter_
Det är ingenting konstigt med att människor som testat droger och vill fortsätta med det försöker rättfärdiga användandet och propagera för att det ska vara lätt och tryggt för dem själva att knarka. Intresset visar dock på det problemet. Av alla saker man kan engagera sig för i denna problematiska värld väljer knarkarna givetvis att kämpa för den nya meningen med sina liv, att knarka.
Inlägg #40: Postat: 2006-05-19 09:25:00
peter_
Med knark i blodomloppet så spelar ingenting annat någon roll. Utan knark i blodomloppet så är det enda som räknas att få tag på nytt knark. Jag är ledsen men jag kommer att motarbeta er.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...