Sverige demokraterna i riksdagen?

Den här tråden diskuterar artikeln Sverige demokraterna i riksdagen?.
Inlägg #1: Postat: 2006-05-08 11:44:00
Eleni Schmidt
Du står alltså på Israels sida i konflikten, och anser att de palestinska flyktingarnas krav på kompensation är vettlösa. Det är förstås din rättighet att tycka som du vill, men du borde stryka din beskrivning av dig själv. Det där "att du står på det lilla människans sida " och "hatar" orättvisor. Det gör du uppenbarligen inte. mvh,
Inlägg #2: Postat: 2006-05-08 11:52:00
Leif-Arne
Egentligen har jag inte läst så mycket om detta. Men om en konslu beviljar en visering, kan egentligen regeringen lägga sig i utan att det blir ministerstyre? Att bjuda in Hamas är förvisso stolligt, men vilka legala hinder finns om vederbörande fått visa.
Inlägg #3: Postat: 2006-05-08 11:53:00
Torbjörn
Har Joseph Goebbels varit i Sverige? Undrar om det inte här har skett en förväxling med Rudolf Hess eller Wilhelm Frick, som kom till Sverige 1935 resp. 1937, inbjudna av Svensk-Tyska föreningen.
Inlägg #4: Postat: 2006-05-08 11:53:00
Leif-Arne
Det är nog på sin plats att göra distinktion mellan regering och enskilda medlemmar i regeringsparti. Regeringen har väl ändå INTE tagit emot H.
Inlägg #5: Postat: 2006-05-08 13:03:00
Nähädu
Ena sekunden handlar artikeln om att regeringen ? välkomnar Hamas, i nästa att de palestinska flyktingarna är ett problem och till slut om att SD kanske kommer in i riksdagen. Svammel, sa Bill. Svammel var ordet, sa Bull.
Inlägg #6: Postat: 2006-05-08 13:29:00
Anna Veeder
Sveriges regerings position "vi har bara gett visum till individen, inte till organisationen" är rätt tvetydig. Men jag skulle ändå vara enormt försiktig med att dra direkta paralleller mellan Hamas och Nazityskland.
Inlägg #7: Postat: 2006-05-08 14:56:00
Nähädu
Ibland slås man av den förbluffande låga standarden på artiklarna i sourze. Mkt är läsvärt, några är fantastiska, ett fåtal geniala. Men ofta så är det usel smörja som detta man får sig till livs.
Inlägg #8: Postat: 2006-05-08 15:46:00
Kalle
Som om det skulle vara något dåligt att SVerigedemokraterna sitter i riksdagen. Nä, finns ju enbart positiva saker med det. Och om det behövs något sånt här för att folk ska förstå att de ska rösta på SD, så får det väl vara så.
Inlägg #9: Postat: 2006-05-08 18:21:00
Anders Klasson
Vi får väl se ! Det är mycket som
spelar in där en viktig faktor är
hur pass mycket jobb SD:are är
beredda att lägga ner för att få in
SD i Riksdagen. Om man ser till den
här perioden mellan valrörelserna
2002 och 2006 så har ju det
betydligt mindre ND varit mer
synliga än det betydligt större SD,
så det behövs nog en rejäl
uppryckning nu under valrörelsen
från SD:s sida om man ska lyckas
- och helst att man även syns mera
mellan valrörelserna efter valet.
Inlägg #10: Postat: 2006-05-09 00:14:00
Andreas Ekström
För det första. Skriv ihop! För det andra, ja.. Detta kommer nog gynna oss. /Andreas Ekström Sd Norr- och västerbotte
Inlägg #11: Postat: 2006-05-10 06:15:00
Per W
Korkat, okunnigt och osammanhängande. Göring för bövelen!!! Vem fan var "Göbbels"? Han var i Sverige, bl a inlagd på svenskt sinnessjukhus jag har sett hans sjukjournal i orginal och gift med en svenska.
Inlägg #12: Postat: 2006-05-10 08:39:00
Eleni Schmidt
Ramona, ag läste min egen kommetar igen och den var onödigt bitchig. Úrsäka mig! MEN när jag läser på om Hamas, och om Israels regering, är skillnaderna rätt små. Båda är demokratiskt valda, och båda visar ingen som helst respekt för den andra sidans civila. Och Israel förnedrar palestinierna dagligen, det märkte till och med jag när jag var i Israel.
Laddar...