Polisen slår till

Showing page 1 of 3: 1  2  3
Inlägg #1: Postat: 2006-05-04 15:16:00
Unto S
”Vi blev upptryckta mot en vägg, och där satt vi i en timma utan information från något håll. Folk var skadade men fick ingen vård. Efter att ha fått klä av oss nakna och blivit fotograferade så blev vi förda upp till tionde våningen som visade sig att vara utomhus på taket. Vi blev satta i en bur utomhus på en så kallad rastgård med en liten, värdelös filt mitt i natten. Killarna som satt i burarna bredvid fick varken filt eller vatten, och fick urinera i en påse.”
Inlägg #2: Postat: 2006-05-04 15:17:00
Unto S
”Ingen människa borde gå igenom det jag, min kompis och 140 personer till varit med om.” Linda 17 år – Jo då, du läste rätt ”bråka med civila poliser” som var maskerade som vänstersympatisörer. Misstänker att avslöjandet av dessa civila poliser var orsaken till kravallerna. demokratiska Sverige anno domini 2006 – första maj – hipp hurra!
Inlägg #3: Postat: 2006-05-04 15:23:00
Nähädu
Intet öra är torrt, Unto. Det är bara karaktärsdanande att snorkvaddarna fick campa på polishustaket en vårnatt, om det nu stämmer? Hur gjorde tjejerna sin aftontoalett och varför pinkade killarna i en påse? Är det inte bara att hänga ut draken utanför gallret?
Inlägg #4: Postat: 2006-05-04 15:24:00
Nähädu
Eftersom den sortens goa, glada ungdomar i regel inte drar sig för att göra sina behov offentligt, med förkärlek för myndighetsfordon av polisiär art så låter det långsökt att söla med påsar när chansen att markera revir på polishusets tak dök upp.
Inlägg #5: Postat: 2006-05-04 15:45:00
Unto S
Gratulerar Nähädu! Du åskådliggör högst beundransvärda, demokratiska och intelligenta ståndpunkter med dina kommentarer, ”snorkvaddarna” vilken underbar nydanande behandling av det svenska språket. Gratulerar ännu en gång!
Inlägg #6: Postat: 2006-05-04 16:02:00
Nähädu
Benämningen "snorkvadd" gissar jag fanns redan när du var ung, Unto. För övrigt kan jag inte släppa tanken på att de unga männen försatte en gyllene chans att låta sin gyllene nektar färga polishusets tak för att istället använda påsar. Vore jag en anarkistisk snorkvadd så skulle jag börja min campingnatt med att rasta draken i det fria, om inte annat så av ren princip.
Inlägg #7: Postat: 2006-05-04 16:19:00
Jan E
Nämen Unto är tillbaka! Fick du skriva på ett papper om att du måste uppföra dig? ;-
Inlägg #8: Postat: 2006-05-04 16:20:00
Jan E
Det tycks som om JJ är avsvärt mer bekymrad över att nån polis möjligen slagit ett slag för mycket än att reclaim-drägget förstör för ett antal miljoner. Själv anser jag att bara deltagande i en reclaim-manifestation är en provokation som förtjänar omild behandling, oavsett om man kastar gatsten eller inte. Gator är till för transporter, inte för festande och skränande snorkvaddar bra ord! som alltså inte festar för att ha roligt, utan för att proppa igen trafiken och för att provocera.
Inlägg #9: Postat: 2006-05-04 16:35:00
Unto S
Ibland tänker man att det kanske är meningen från polisens sida att provocera dessa allt för unga gatufestare. En realistisk övning skulle man kunna säga. Det gör väl inget om kostnaderna blir några miljoner. Övning ger färdighet! Så gjorde man före Göteborgskravallerna. Några veckor innan Bush ankomst till Göteborg provocerade Malmöpolisen en demonstration och låste in flera hundra demonstranter i container. Per Garthon var en av dom.
Inlägg #10: Postat: 2006-05-04 17:03:00
Unto S
>7 Jan E, för din besvikelse måste jag säga att några ”Fick du skriva på ett papper om att du måste uppföra dig?” blev det inte. Mer än tre dagar blev det inte. Vill du veta hur det gick till? Det var under Påskhelgen. Judas Iskariot förrådde och Pontius Pilatus dömde. Men jag vägrade säga på korset ”Fader förlåt …” utan jag skickade in några kommentarcitat som andra har skrivit ditt utvisningshot låg nära med resultatet att mina s.k. kommentarer liknade mer Nalle Puh än Djävulen.
Inlägg #11: Postat: 2006-05-04 17:10:00
Nähädu
Jag som var övertygad om att Unto övergett sourze till förmån för sin personvalskampanj.
Inlägg #12: Postat: 2006-05-04 17:12:00
Nähädu
Oh, jag minns den dagen när Garthon fick pinka i påse i en container. Det var en härlig dag.
Inlägg #13: Postat: 2006-05-04 17:22:00
CMO
11/Eller att han åkt till Tyskland för att Wallraffa i kn*llbåsen...
Inlägg #14: Postat: 2006-05-04 18:51:00
Unto S
>12 Nähädu, det finns ju ingen måtta på dina intelligenta, begåvade och skarptänkta kommentarer. Du är verkligen en tillgång för Sourze. Grattis!
Inlägg #15: Postat: 2006-05-04 18:53:00
Unto S
>13 CMO, det var bl.a. AmerikaMikes kommentarer som fick mig att framstå som Nalle Puh. Tack så mycket!
Inlägg #16: Postat: 2006-05-04 18:57:00
Unto S
Tycker att vi skall återgå till ämnet ”Polisbrutalitet”. När socialliberaler och andra högerspöken inte finner ord byter dom ämne. När det blir riktigt pinsamt svårt med motargument börjar dom ”pissa”.
Inlägg #17: Postat: 2006-05-04 20:08:00
CMO
15/ En rälig typ tydligen den där A-Mike, som tom får dig att framstå i fördelaktig dager. Vi får hoppas att han inte kommer tillbaka.
Inlägg #18: Postat: 2006-05-04 21:15:00
GunnarL
8/ Bra Jan E! Helt rätt!
Inlägg #19: Postat: 2006-05-04 21:19:00
GunnarL
Och välkommen tillbaka Unto! Nu har vi alltså sidans Nalle Puh, Nasse får väl bli Anders Klasson och åsnan Ior är självklart CMO Bush´s partisymbol tror jag att åsnan anses dum men ihärdig. Frågan är bara vem som skall vara Tiger. Motser tips.......men varför inte Lars Nilsson som är en stor beundrare av tigerekonomier?
Inlägg #20: Postat: 2006-05-04 21:22:00
GunnarL
f/ Nu är jag ingen expert på Milnes figurer men jag tror det fanns en pojke där också som hette Christopher Robin - en präktig och duktig gosse - som gjort för Janne B :-.
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Laddar...