Självmordskliniker kan vara bra!

Den här tråden diskuterar artikeln Självmordskliniker kan vara bra!.
Inlägg #1: Postat: 2006-05-02 16:07:00
vicotnic
Jag håller verkligen med, varför kan inte varje människa ha rätten att själva få bestämma över sitt liv? Djur tar man juh bort när de är sjuka men samtidit kan inte en människa få hjälp att dö, mycket märkligt...
Inlägg #2: Postat: 2006-05-02 19:30:00
Sunny
Jag håller med i sakfrågan: I sept-03 skrev jag här på Sourze "Sista resan till Die Inn". delvis som ett skämt men allvar under. Jag är medlem i Rätten till vår död: Mig ska ingen få återuppliva.
Inlägg #3: Postat: 2006-05-03 15:29:00
psyjunta
Jag tycker rätt och slätt att självmord är fel. Jag tycker att det är friskare att vilja eller ta livet av en annan person än sig själv.
Inlägg #4: Postat: 2006-05-03 18:14:00
Mats TCM
Då det lär ta ett tag innan vi blir begåvade med sådana här klinker får man försöka införskaffa alternativa mediciner som fungerar lika bra som Nembutal. Det gäller bara att ha rätt kunskap och "kontakter" så kan man fixa fram en lika effektiv substans som Nembutal och som duger lika bra som Nembutal.
Inlägg #5: Postat: 2006-05-07 14:33:00
grovsop
Jag håller med din artikel, men även det är självklart att man ska vara över 18, men 25 är lite för gammal. Att ha givit livet en chans beror inte på hur gammal man är. Personen måste ha förmågan att fatta egna beslut, men det finns "normala" irationella människor, och några har en personlighetsstörning men är rationella. Så det borde vara på individuel nivån och de borde stanna i kliniken i en viss tid så att personalen kan avgöra om de har den här förmågan, och om det var bara ett infall.
Inlägg #6: Postat: 2006-06-18 19:01:00
Mats TCM
Att tvinga 1 människa att leva är lika grymt som att tvinga 1 annan människa att dö. Därför är jag emot dödstraff. Döden är inte farlig, inte heller oundviklig och så långt vetenskapen kan förklara inte ens smärtsam. Varför så rädd för något så naturligt som döden?
Inlägg #7: Postat: 2006-08-25 17:06:00
Mats TCM
Ingen blir lessen om ja dör! Fast tack för de fina orden! Du ä väldigt naiv o det är definitivt inte menat som 1 förolämpning.

Hälsningar,
Mats TCM
Laddar...