Jag vill starta ett nytt politiskt parti

Den här tråden diskuterar artikeln Jag vill starta ett nytt politiskt parti.
Inlägg #1: Postat: 2001-08-02 14:55:00
Marcus P
Jag hakar gärna på.
Inlägg #2: Postat: 2001-08-02 16:32:00
Kristina Ågerup
Jag e oxo med Rille!
Stina
Inlägg #3: Postat: 2001-08-03 02:42:00
Jörgen Karlsson
Bara de extremaste varianterna av Liberalism tar sätter individens rättigheter över allt annat och homosexullas rätt till adoption är inte alls en självklar rättighet. Leijonborg likt många andra gör bedömningen att den tillfredställelse som homosexuella adoptivföräldrar skulle känna över att få adoptera inte överväger den skada som de adopterade barnen skulle lida i dagens samhälle.
Inlägg #4: Postat: 2001-08-05 12:19:00
Klas
Jag säger nej till alla förslag - dock kan bastuklubbar få finnas iom att de inte påverkar oskyldiga på något sätt.
Inlägg #5: Postat: 2001-08-06 10:16:00
Lasse Franck
Skicka mig gärna partiprogrammet när det är färdigt!
Inlägg #6: Postat: 2001-08-10 13:39:00
Johan
Alla tillhör en minoritet. Beroende vilka faktorer man väljer att föra fram tillhör alla en minoritet. Vad är då den breda väljargruppen/majoriteten? Lycka till och skicka mig gärna ett partiprogram.
Inlägg #7: Postat: 2001-08-13 23:28:00
Björn Fägersten
Stick upp huvudet ur sanden! Att ställa sig utanför den ekonomiska debatten för att inte falla i högervänster-facken är inte bara svårt utan ganska meningslöst. Politik är ofta prioriteringar och prioriteringar rör ekonomin. Mer intressant och trovärdigt vore det att utforma ett politiskt program med en ekonomisk politik som inte tvunget följer högerns resp vänsterns gamla sanningar och modeller. Att blunda för presumtiva motsättningar gagnar varken ekonomin eller minoriteter.
Inlägg #8: Postat: 2001-08-14 00:29:00
Erik Lönroth
Jag har ett bättre förslag.
Varför inte starta ett parti som står upp för sina ideologier och vågar fatta beslut därefter. Varför ska vården, skolan, omsorgen få lyfta på fötterna för stödköp av Boforsvapen? Partierna som finns har övergett sina ideologier mer eller mindre. Så varför nöja sig med minoritetsfrågor? Jag vill ha tillbaka politiken i politiken.
Inlägg #9: Postat: 2001-09-07 12:53:00
Ulric Nilsson
Inlägget känns tyvärr ogenomtänkt och klumpigt. Vad händer om partiet skulle få en vågmästarroll? Ska man då inte ta ställning i de ekonomiska frågorna?
Dessutom ställer jag mig tveksam till de frågor som tas upp, främst den om bastulagen och den om CSN. Talar vi minoritetsfrågor finns det säkert långt mer intressanta - och viktiga - frågor att föra upp på dagordningen.
Annars är det en spännande tanke. Minoriteternas röst bör absolut höjas.
Laddar...