Förintelsen ur ett grodperspektiv

Showing page 6 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Inlägg #101: Postat: 2006-05-02 12:57:00
El Guatusi
Alf: Njuter jag over oforsonligheten? Det var det javligaste jag hort. Jag har bade muslimska kompisar manga och judiska kompisar nagra fa och jag trivs lika bra i badas sallskap. Varfor skulle jag "njuta" av deras oforsonlighet? I sadana fall borde jag stormnjuta aven over din oforskamdet...
Inlägg #102: Postat: 2006-05-02 12:59:00
El Guatusi
Har en kompis i Sthlm som ar av judisk bord och som alskar arabisk kultur och musik. Vi har sett konserter med bl a Khaled tillsammans och den killen har nu beslutat sig for att lara sig arabiska spraket. SADANT varmer mitt hjarta, Alf. Jag ar sjalv en stor beundrare av judisk kultur, men jag alskar aven arabisk kultur.
Inlägg #103: Postat: 2006-05-02 13:00:00
El Guatusi
Jag har dussintals med kassetter med Fairouz, Oum Kalthoum, Farid el-Atrache, Samira ben Said, Cheb Mami etc etc. Jag har sakert dussinet verkligt nara iranska vanner har i Siena och vi har fantastiska middagar tillsammans.
Inlägg #104: Postat: 2006-05-02 13:02:00
El Guatusi
Men de som besokt Iran nyligen berattar om en fullkomligt sanslos antijudisk propaganda i Iran: langs efter motorvagarna finns enorma plakat med bilder pa nidbilder av judar med dolkar och draglande kaftar och texten: "Staten Israel maste forstoras".
Inlägg #105: Postat: 2006-05-02 13:04:00
El Guatusi
Aven iranska sapoperor anvands av regimen for att "undervisa" i oforsonligt hat. Och i FN:s generalforsamling har det hant vid flera tillfallen att delegater fran arabiska stater delat ut kopior av "Sions vises protokoll" oversatta till diverse sprak. Detta utan att europeiska massmedia gjort nagon stor sak av det. Vad sager du om det, Alf?
Inlägg #106: Postat: 2006-05-02 13:09:00
El Guatusi
Fick nyligen hora av en kille som suttit i fangelse i Iran, att tyska nynazister "allierat" sig med iranska regimen infor fotbolls-VM i sommar. Irans premiarmatch mot Mexiko spelas f o den 11 juni, dvs samma dag som de nazistiska partidagarna brukad inledas. I vilken stad gar matchen? Jo i Nurnberg, tanka sig. Det kan bli en skrammande upplevelse om inte tyska polisen haller ogonen oppna.
Inlägg #107: Postat: 2006-05-02 13:17:00
AlfVerner
...så vad lär sig den Israeliske soldaten? Var finns tvåögdheten? Var finns konfliktens utgång? VAD har arabvärlden lärt av USA/Israel när det gäller politiskt inflytande avseende terror, militär styrka och slutligen innehav av atombomb?? VAD har man lärt ut? Att konflikter löses genom samtal? Att världssamfundet, FN alltid ska ha den avgörande rösten??
Inlägg #108: Postat: 2006-05-02 13:32:00
AlfVerner
NÅGONTING ger USA/Israel "RÄTTEN"?? VAD är detta och hur kan man bara inbilla sig att inte de extrema och fundamentalistiska ledare inte dyker upp som river upp människornas hat och krav på hämnd???
Inlägg #109: Postat: 2006-05-02 13:38:00
AlfVerner
Fanns det NÅGON ENDA som trodde att USA skulle vinna kriget i Irak?? En IDIOT kunde räkna ut vilka spänningar som skulle frigöras när den första röken lagt sig och nu har man istället spännt konflikten ÄNNU hårdare. Du skulle möjligtvis inte, åtminstone kunna ANA, vilken betydelse USA/Israel har för upptrappningen?? Du som nu har två ögon skämt.
Inlägg #110: Postat: 2006-05-02 16:00:00
El Guatusi
Alf: Att diskutera med dig ar sannerligen en "annorlunda" upplevelse! Nar vi forundrar oss over att svenskar bryr sig over att svensken bryr sig foga om vad som hander soder om Smygehuk sa ger du nog en god ledtrad om varfor. Ditt militanta uttryckssatt - varfor standigt dessa VERSALER? - och arroganta oforskamdhet kombinerat
Inlägg #111: Postat: 2006-05-02 16:02:00
El Guatusi
vidriga anklagelser riktade mot alla oliktankande... Det ar inte utan att man associerar till den tyckarmafia som standigt monopoliserat det offentliga samtalet angaende utrikespolitiska fragor i vart land.
Inlägg #112: Postat: 2006-05-02 16:05:00
El Guatusi
"NÅGONTING ger USA "RÄTTEN"??" Nej, men EU:s utrikespolitiska impotens och ointresse ger dem MOJLIGHETERNA. Ett imperium stracker sig alltid sa langt som forutsattningarna tillater. Att det sedan ar den manskligaste och mest demokratiska imperiet varldshistorien kant forandrar inte saken.
Inlägg #113: Postat: 2006-05-02 16:07:00
El Guatusi
Och vad far Alf att tro att jag foresprakade ett militart angrepp mot Irak? Var vanlig svara. For det var val mig inlagg 109 var riktat till, antar jag?
Inlägg #114: Postat: 2006-05-02 23:31:00
AlfVerner
110> Här flödar rasismen så det står härliga till. Det är "VI" som funderar över "SVENSKEN" - generaliseringar som gör debatten fullständigt värdelös. Du undviker de svåra frågorna genom att börja recensera mig!?, det gör alla som får underkänt i mina utbildningar. Det finns inget hopp och du erbjuder ingen lösning och en fortsättning blir bara upprepningar.
Inlägg #115: Postat: 2006-05-02 23:36:00
AlfVerner
...sen förväntar du dig dessutom att bli respekterad? Som vad, som enögd, som rasist, eller en som undviker att svara och istället börjar recensera mig?
Inlägg #116: Postat: 2006-05-03 08:48:00
El Guatusi
Dina utbildningar? Dina inbillningar snarare... Hur kommer det sig att ni som kallar er vanster och palestinavanner sa ofta anvander ett aggressivt, trivialt sprak och "argument" som bara lamnar fragetecken efter sig? Jag forvantar mig inte att bli respekterad dig, Alf. For dig existerar inte meningsmotstandare, bara fiender som maste deligitimeras. Det kan funka bra i hogljudda sammanhang, men pa Sourze are det nog tamligen utsiktslost.
Inlägg #117: Postat: 2006-05-03 09:48:00
AlfVerner
116> Du fortsätter att diskutera mig? Den här utbildningen handlar om slutsasterna efter "förintelsen", den handlar om hur ena parten USA/ISrael ensidigt dikterar villkoren, avgör vad som är demokrati Hamas, avgör vem som ska ha atombomben etc. samtidigt som man vill att andra parten ska böja nacken och nöja sig med att leverera billig olja.
Inlägg #118: Postat: 2006-05-03 09:58:00
AlfVerner
Den här utbildningen handlar om hur TVÅ sidor programmerar sina respektive ungdomar i den "absoluta sanningen#, där DIN utväg är total konfrontation, där du även luftar din rasism mot "svensken" och där du nöjt konstaterar att skyddet av Israel står över allt annat.
Inlägg #119: Postat: 2006-05-03 10:00:00
El Guatusi
Slutsatserna efter forintelSERNA - det ror sig som sagt om ett stort antal sadana - borde vara, att alla antiindividualistiska, antidemokratiska och dogmatiska regimer ar for all framtid bannlysta ur det internationella samfundet. Dessvarre ar det inte riktigt sa: nostalgin efter diverse "starka" regimer frodas lite overallt
Inlägg #120: Postat: 2006-05-03 10:03:00
AlfVerner
En väldigt avgörande slutsats i denna utbildning och som är ett absolut villkor för att få gå fortsättningskursen, är att begripa att en polarisering kräver två parter. Förstår man inte det är man inte partisk, inte religiös etc. då är man bara vad som i vardagsspråket kallas för "dum i huvudet", obildbar.
Showing page 6 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Laddar...