Förintelsen ur ett grodperspektiv

Showing page 5 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Inlägg #81: Postat: 2006-05-01 13:09:00
El Guatusi
Alf: OK, du respekterar inte religioner och deras reella vikt i politikens och staternas liv, och det far sta for dig. Jag kan halla med om det anakronistiska i en national-religios statsbildning, men detta galler lika mkt t ex Saudiarabien som Israel.
Inlägg #82: Postat: 2006-05-01 13:13:00
El Guatusi
Du ar inte den enda som alskar solen, skogarna och havet, och ifraga om forvirring tycker jag att du ar foga lampad att kasta den forsta stenen. Det ar sannerligen inte latt att folja med i dina tankebanor och din skruvade logik som dessutom bygger pa en extremt enogd varldsbild. Sa tagga nu ner lite grann.
Inlägg #83: Postat: 2006-05-01 14:04:00
AlfVerner
81,82> "förvirringen" ligger uteslutande på mottagarsidans oförmåga/ovilja att ta till sig ett strukturellt tänkande. Berätta vad du vill göra med Israel. Försök lämna lite bidrag innan två dårar trycker på knappen och gör jordklotet omöjlig att leva på.
Inlägg #84: Postat: 2006-05-01 14:28:00
El Guatusi
83/ Naturligtvis! Deligittimerandet av meningsmotstandare ar alla extremisters favorit. Mark val att jag tar dina asikter pa allvar, trots att du framfor dem i denna hysteriska kattskrikretoriska stil - men ditt satt att framfora dem pa tjanar knappast ditt syfte.
Inlägg #85: Postat: 2006-05-01 14:30:00
El Guatusi
Vad jag onskar? Att den icke-valdsinitifada som palestinska intellektuella utlyst sa smaningom vaxer sig stark och penetrerar aven i djupa folklager. Samt att arabvarlden en gang for alla forsoker losa sina egna sociala-ekonomiska-politiska-religiosa problem, vilket skulle gora det gamla tricket att skylla allt pa sionismen och judarna overflodigt.
Inlägg #86: Postat: 2006-05-01 14:33:00
El Guatusi
Detta naturligtvis pa MYCKET lang sikt. Pa lite kortare sikt hoppas jag att galningen Ahmadinejad petas ned fran makten av sitt eget oandligt plagade folk, att Iran slutar upp med att halla bensin pa elden och att klimatet langsamt blir mer konstruktivt. Men oddsen ar inte goda.
Inlägg #87: Postat: 2006-05-01 15:19:00
CMO
84-86/ Could not agree more!
Inlägg #88: Postat: 2006-05-01 18:51:00
GunnarL
76/ Anna, Jan E beskrev en gång på denna sida att "en debatt med AlfV är något som bara masochister sysslar med". Nog hade han rätt!
Inlägg #89: Postat: 2006-05-01 20:16:00
AlfVerner
El Guatusi, vad ska vi göra med ISRAEL, deras apartheid och deras atombomb?? Har du överhuvudtaget minsta förhoppning att detta kan lösas utan ett direkt tvångsstyre av Israel??
Inlägg #90: Postat: 2006-05-01 20:22:00
AlfVerner
88>Det var väldigt vad sossen fattar dåligt...detta är ingen debatt. DET ÄR EN UTBILDNING. Men att UTBILDNING skulle tränga igenom en programmerad sosse är dock lika utsiktslöst som att konflikten med Israel kan lösas utan ett maktövertagande av FN, eller att Lars-Erik Pettersson av egen kraft skulle komma till insikten om att han faktiskt INTE förtjänar en miljard kronor.
Inlägg #91: Postat: 2006-05-01 20:24:00
AlfVerner
88>Man kan säga så här också: JAG är socialdemokrat och kan därför inte rösta på socialdemokraterna, DU däremot kan göra det eftersom du som fundamentalist FÖLJER FANAN. Det är inte religionen som är faran utan FUNDAMENTALISMEN.
Inlägg #92: Postat: 2006-05-02 08:17:00
El Guatusi
"vad ska vi göra med ISRAEL, deras apartheid och deras atombomb??" Om vi europeer orjar ge en mindre enogd bild av handelserna i Framre Orienten sa kan vi faktiskt spela en mkt viktig roll dar - en roll som vi idag med "varm" hand overlamnat at USA.
Inlägg #93: Postat: 2006-05-02 08:19:00
El Guatusi
Sa lange hela den muslimska varldens miljard inbyggare fortsatter att vanta pa tillfallet att fa slita Israel i stycken, sa lange deras messmedia o skolor lar ut antisemitisk smorja Sions vises protokoll, uppgiften att judarna anvander arabiska barns blod i sitt rituella brod osv osv och anvander sionismen som ursakt for att plaga sina egna inbyggare till vansinne -
Inlägg #94: Postat: 2006-05-02 08:23:00
El Guatusi
sa lange detta sker medan vi europeer latsas som om vi inget visste, kommer staten Israel att satta sin egen overlevnad over allt annat. Tro inte annat. Men dagens generation israeler har en annan mentalitet och en annan sensibilitet an sina foraldrar och farforaldrar, det tror jag inte att du har missat.
Inlägg #95: Postat: 2006-05-02 11:45:00
AlfVerner
92>Israel är USA:s 52:a delstat och en militärstrategisk investering, annars hade Israels övergrepp aldrig kunnat fortsätta. Detta vet ALLA om. Varför accepterar vi att Israel har atombomben men inte Irak/Iran?? ATT acceptera det kallas ENÖGT, dessutom extremt naivt.
Inlägg #96: Postat: 2006-05-02 11:49:00
AlfVerner
93>Vad är en inbyggare? Skulle "en miljard muslimer" leva med uppfattningen att arabiska barns blod används i Israeliskt bröd?? Det tror jag är en kraftig överdrift med syftet att demonisera ett helt folkslag. Det är en rasism, vars enda förtjänst är att den kommer fram i dagsljuset.
Inlägg #97: Postat: 2006-05-02 11:56:00
AlfVerner
94>"kommer staten Israel att satta sin egen overlevnad over allt annat..." -Ja, jag tror t o m att man är beredda att förinta ett ett gigantiskt landområde med atombomben för att hävda "sin rätt". Israel funderar inte ens på att låta internationell rätt få inflytande, utan man kör helt sin egen linje. Något man har gemensamt med Nazityskland.
Inlägg #98: Postat: 2006-05-02 11:59:00
AlfVerner
94>"dagens generation israeler har en annan mentalitet"...detta innebär historielöshet och oförsonlighet. Samma historielöshet som alla unga över hela världen, där man gallrar ut de delar som passar den politiska ledningen. Därför ökar också motsättningarna.
Inlägg #99: Postat: 2006-05-02 12:02:00
AlfVerner
Jag kan tänka mig ett mycket bärande argument i oförsonligheten som El Guatusi riktigt njuter över: "Judarna som dog i koncentrationslägren ska inte ha dött förgäves..." och paradoxen är att just exemplet Israel visar att det var just det man gjorde...dog förgäves.
Inlägg #100: Postat: 2006-05-02 12:09:00
AlfVerner
...och nu har det gått så lång tid så ingen bryr sig om något annat än att hävda "sin rätt" och hatet. JAG kan erbjuda den tredje vägen, El Guatutsi berättar med stor förnöjsamhet att ingen rör Israel förrän kulorna eller blodet tagit slut och det är tyvärr det som kommer att hända i en långt utdragen process, intill atombomben smeker sädesfälten och gör området ofruktsamt för lång tid.
Showing page 5 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Laddar...