Förintelsen ur ett grodperspektiv

Showing page 2 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Inlägg #21: Postat: 2006-04-26 12:47:00
AlfVerner
Grodorna behöver inte höja blicken speciellt mycket högre än över kanten till ankdammen för att se vart utvecklingen är på väg och hur sökandet efter vart man ska kanalisera sin vrede pågår. Sprängda värdetransporter, gisslantagan, mord, rån, maffia - begrepp som accelererar och som berättar att människovärdet p g a bl a Lars-Erik Petterssons ansvarslösa ledarskap är på väg ner, där den politiska taktpinnen hålls av Göran Persson som skapar förutsättningarna för den lagliga laglösheten.
Inlägg #22: Postat: 2006-04-26 12:52:00
AlfVerner
Man kan inte både bedriva minnesstunder och tro att man hedrar offren i koncentrationslägren OCH understödja samma politiska utveckling som ledde fram till förintelsen. Det är som att applådera maffians välgörenhetsprojekt...
Inlägg #23: Postat: 2006-04-26 13:01:00
El Guatusi
Alf: Mark val att de som brande Israelflaggor och forolampade judiska krigsveteraner som hjalpt att befria Italien fran nazifascismen var vansteraktivister, som garna definierar sig sjalva "antifascister". Antisemitismen ar en minsta gemensam namnare for samtliga ytterlighetsrorelser
Inlägg #24: Postat: 2006-04-26 13:03:00
El Guatusi
och detta utan att problemet debatteras. I sommar kommer ca. 300.000 polacker - varav minst halften antisemitiska huliganer av olika schatteringar - att inta Tyskland under VM. Varfor talas det aldrig om detta? Jo, darfor att antisemtismens tabu haller pa att falla i Europa. Men jag tanker skriva om det.
Inlägg #25: Postat: 2006-04-26 14:20:00
CMO
Den som ägnar sig åt politiskt demagogeri ska kanske vara försiktig med att dra paralleller till nazityskland. Det är lätt att ramla i den grop man grävt åt andra...
Inlägg #26: Postat: 2006-04-26 18:07:00
Anna Veeder
24/ Skriva om att antisemitismens tabu håller på att falla i Europa? El Guatusi, läser du vänsterpressen i Sverige? Den korrekta åsikten är att antisemitismen missbrukats av judarna för att stödja Israels ockupationspolitik och därför bör vi inte diskutera antisemitism mer. För det är bara falska anklagelser mot folk som egentligen bara kritiserar Israels politik. Eller?
Inlägg #27: Postat: 2006-04-26 18:18:00
StaffanH
El Guatusi: Tänker du skriva något om det här på Sourze? Läser ofta dina kommentarer och finner dem intressanta, så det skulle vara kul att få läsa lite mer text av dig eller är det jag som inte lyckats koppla ihop ditt nick med rätt namn?.
Inlägg #28: Postat: 2006-04-26 18:36:00
El Guatusi
Anna: Vansterpressen har ju s a s "en del" pa sitt samvete under de sista 40-50 aren... Antisemitismen florerar som aldrig forr, och detta ar tydligt dar manga tusen manniskor samlas demonstrationer, fotbollsmatcher o dyl. Anda valjer massmedia att tiga och se at andra hallet. Alla talar om den islamiska terrorismens hot mot sommarens VM,
Inlägg #29: Postat: 2006-04-26 18:40:00
El Guatusi
medan man ignorerar den valdsamma antisemitismen i de f d kommuniststaterna i Ost- och Centraleuropa som ju ar narmast judefria efter 2VK. 150.000 harddrickande polska huliganer-antisemiter i Tyskland i sommar: ar det bara jag som ryser vid tanken?
Inlägg #30: Postat: 2006-04-26 18:42:00
El Guatusi
StaffanH: Jag skriver sallan pa Sourze, men ibland far jag andan ur vagnen, som forra veckan: Länk: sourze.se
Inlägg #31: Postat: 2006-04-27 00:11:00
AlfVerner
Om man betänker att Israels tillkomst på Palestinas bekostnad är den nuvarande "civilistionens" största misstag och något som sätter hela världens säkerhet på spel. Om man betänker hur den amerikanska judiska lobbyn bäddade sängen ekonomiskt och politiskt för det religiösa högerfolket, med Sternligor och utrensningar, ockupationer och olagliga bosättningar så är antisionist det rätta ordet.
Inlägg #32: Postat: 2006-04-27 00:17:00
AlfVerner
Det som uppkommer som ett resultat av ökande ekonomiska klyftor och som visar sig bland dom som slåss om de sista smulorna, är överhuvudtaget rasism och där ligger nog muslimerna väl så långt framme, för att inte tala om den omvända rasismen mot "svennar" och nu senast danskarna, som utsattes med en kraft väl i klass med nazisternas syn på judarna, där de vissa av de religiösa ledarna piskade upp kristallnattsstämning.
Inlägg #33: Postat: 2006-04-27 00:25:00
AlfVerner
Antisemitismens särart skulle i så fall vara kopplad till köpmannajuden, den interna lobbyn som sysslar med affärer, samtidigt som man isolerar gruppen genom den judiska gemenskapen. Det är naturligtvis oerhört enkelt politiskt att hetsa mot en grupp som både "suger ut oss andra" och är "för fina för att umgås", eller ens beblanda sig genom äktenskap.
Inlägg #34: Postat: 2006-04-27 00:32:00
AlfVerner
Eventuellt kan det finnas skäl till självkritik och inte minst är Israels goodwill viktig för hur menigheten uppfattar judar runt om i världen. Vad jag förstår så har Israel inte en tanke på att underordna sig internationell rätt och man sitter på en atombomb som man förvägrar Iran. Man drar t o m in pengar som tillhör EN DEMOKRATISKT VALD REGIM och ökar därmed spänningarna ytterligare.
Inlägg #35: Postat: 2006-04-27 00:38:00
AlfVerner
Den antisemitiska mobben har inte ett dugg med judar att göra, utan beror på mobbens egen hopplöshet, som är ett reultat av t ex "Lars-Erik Petterssons" ohämmade ekonomiska uttag och totala brist på ansvar för utvecklingen. Den "antisemitiska mobben" behöver få utlopp för sina aggressioner uppbyggda av "L-E P". Samma kanalisering sker genom fotbollhuliganer som t o m kan stämma träff för ett slagsmål.
Inlägg #36: Postat: 2006-04-27 00:41:00
AlfVerner
Hat mot judar, muslimer, svennar, danskar etc. är samma hat som mellan AIK:are och Djurgårdare, där grunden är ekonomisk, politisk och intellektuell fattigdom och DOM storheterna finns det inga som helst tecken på att vårt samhälle ska kunna lösa. Inte ens kolumndebatöttörer kan ta till sig de enklaste sociologiska sammanhang, hur ska vi då kunna förvänta oss att de uppgivna ska kunna göra det.
Inlägg #37: Postat: 2006-04-27 00:45:00
AlfVerner
Det är fullständigt klarlagt vetenskapligt att BONUSAVTAL inte har ett dugg betydelse för ett företags framgång, ÄNDÅ utvecklas bonusavtal. Tänk att insikten om detta ignoreras. Tänk att de individer som har beslutanderätt över miljardföretag inte ens klarar av att hantera denna insikt, hur kan då NÅGON förvänta sig att rasismen, som är en betydligt mer komplicerad fråga, inte ska utveckla sig...
Inlägg #38: Postat: 2006-04-27 00:49:00
AlfVerner
När krubban är tom bits hästarna...och vem som överlever slakten vet man inte förrän efteråt. Det enda man vet är att krubborna kommer att bli tomma med regelbundenhet och att historien upprepar sig om och om och om igen. JAG läger inte ansvaret på "150.000 polska huliganer", jag lägger ansvaret på Göran Persson i absolut första hand. Det är HAN som privatiserar/avdemokratiserar landet och öppnar dörrana bl a för antisemitismen.
Inlägg #39: Postat: 2006-04-27 00:57:00
AlfVerner
"Jag är socialdemokrat och kan därför inte rösta på socialdemokraterna" är nog mening som bäst beskriver den svenska folksjälens uppfattning om 2/3-delssamhällets utveckling. Att hedra nazisternas offer är att slåss för demokratins och rättsstatens återupprättelse, vilket i sin tur är det enda bekämpningsmedlet mot rasism.
Inlägg #40: Postat: 2006-04-27 10:29:00
steno
Polackernas judehat är ingen nytillkommen trend. Jag har mött polacker sen 50-talet och det verkar sitta hårt i den folksjäle
Showing page 2 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Laddar...