Inlägg #1: Postat: 2006-04-10 22:53:00
|
GunnarL |
Inte särskilt bra Erik Månsson. Bristen på respekt för hastighetsbestämmelserna är anledning till många människors död varje år och toleransen och den bristande kontrollen från polisens sida är alldeles för hög! Detta gäller generellt - förhållandena på just Essingeleden vet jag inte mycket om. Har bara passerat ett tiotal gånger. Men allmänt sett är det ett problem som jag tror att politikerna skulle tjäna på att ta upp på allvar.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-04-11 02:43:00
|
Calle Z |
Visst är det så? Obekväma frågor är tabu i valrörelserna. Trafiken och poliskontrollerna på Essingeleden borde belysas mer i de kommande valrörelserna? tror du att det kan vara så illa att de "mörkar" obekväma frågor i valrörelserna? Essingeleden och böter. Det borde belysas och debatteras mera i den kommande valrörelsen.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-04-12 17:35:00
|
JEM |
Tack, Gunnar L, för dina synpunkter beträffande min artikel. Nu är det ju så att jag ger blanka f-n i vad du tycker om den,och hävdar med bestämdhet att det är en fara för demokratin om inte politikerna talar om vad de står för i valrörelserna. Detta oavsett frågeställning. Det med hastigheterna var menat som ett exempel. Men helt klart är det småaktigt att ingripa mot så små överträdelser.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-04-14 12:44:00
|
Anna Drangel |
Nej,man måste koncentrera sig på det som är viktigt! Att politiker blir petimetrar i alla frågor är bara ren och skär idioti.Det måste finnas utrymme hos dom som ska utföra lagar och bestämmelser för ett visst mått av sunt förnuft! Vad är vi annars mer än ett byråkratiskt inferno fyllt av papper, papper, papper!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-04-16 18:09:00
|
Per Hagman |
Naturligtsvis mörkar man som politiker vissa politiska ställningstagande.
Fattas bara.
Du bedöms ej bara av väljaren i dina uppfattningar.
Du bedöms i första hand av din omgivande partistruktur, som är normgivande för partiets övergripande politiska doktrin.
Har du en alltför avvikande uppfattning, kan du betraktas som en paria.
|
|