|
Inlägg #1: Postat: 2006-04-06 10:28:00
|
|
Anna Drangel |
Jag tror Fi och Jämos utspel mer ska ses som en manifestation, ett utspel, ett uttalande för att skapa debatt. Snacket om att bojkotta prostitutionen är i mina öron floskler.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-04-06 11:31:00
|
|
Joakim Steneberg |
Även kvinnor har ett ansvar! Det har helt försvunnit i den enfaldiga svenska "jämmställdhetsdebatten" och i "sexköpslagen"! I det det här fallet är ansvaret också hos de som prostituerar sig frivilligt. I andra fall, trafficking osv, måste naturligtvis stränga lagar gälla.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-04-06 11:47:00
|
|
Friskytten |
Partiledaren i fråga är väl kristen kan jag tro? Hur var det nu, hade inte Jesus kontakt bland annat med prostituerade för att visa att en helig man kan och bör ha kontakt med de som står lägst i samhällets hierarki? Står det någonstans i bibeln att han begärde att dessa kvinnor skulle sluta med sitt värv för att han inte trodde att de var lyckliga? Någon som läst på som kan svara?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-04-07 05:29:00
|
|
sphincter |
Vem ar denna Hagglund? En annan sadan dar helylle vischy vattens politiker som inte har en aning om vad som pagar soder om Danmark? Du skulle gjort en studieresa hit till Asien, sa att du kunde lara dig hur det gar till i den riktiga varlden. Skrattretande.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-04-07 17:16:00
|
|
GunnarL |
"Bojkotta prostitutionen - inte fotbollen". Intet nytt Göran Hägglund - föslaget lades fram av någon framsynt person här på Sourze långt innan Din artikel publicerades!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-04-08 00:13:00
|
|
stålis |
Gäsp. Tack för en. . . gäsp. . . väldigt bra artikel. Så fri från klyschor. Varför inte delge oss dina åsikter om aborter i stället? Vad tycker du om att ge foster som skall "aborteras" bedövning? Onödigt?
. . . Oj, glömde, du läser inte våra kommentarer, eller hur, Göran?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-04-09 15:57:00
|
|
Beckisbarnet |
Gud så otroligt politiskt korrekt!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-04-10 10:55:00
|
|
Janne B |
Är det ett normalt sexuellt beteende hos män att uppsöka prostituerade? Jag tycker vinkeln i debatten nu i stort sett bara handlar om kvinnornas situation,om de är lyx eller inte, hur de reser osv. Men om efterfrågan inte fanns, så fanns inte heller något utbud.Så min fråga är om det kan anses normalt att en frisk och sund man söker sig till prostituerade? Jag menar att män faktiskt kan behärska sina lustar, vilket är bättre än att köpa en medmänniskas kropp.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2006-04-10 11:26:00
|
|
Janne B |
" Ungmoderaterna i Kronobergs län vill legalisera prostitution och upphäva sexköpslagen. Men när MUF-distriktets förslag kom upp på moderpartiets länsstämma i helgen möttes det av ett rungande nej.
Att MUF:arna anser att "vanlig hederlig prostitution" bör ingå människors fria yrkesval imponerade inte. Tvärtom, rapporterar Smålandsposten.
|
| |