Bättre förebild på plats än skippa match

Den här tråden diskuterar artikeln Bättre förebild på plats än skippa match.
Inlägg #1: Postat: 2006-04-05 14:27:00
Leif-Arne
Heja Birgitta.
Inlägg #2: Postat: 2006-04-05 14:43:00
Friskytten
"Vi" tänker inte alls självklart på hur vita piskar svarta när vi hör ordet slaveri eftersom "vi" läst på lite. "Vi" tänker lika gärna på svarta som piskar svarta eller araber som piskar någon vem som helst som är en slav. Sedan så väntar "vi" med stort intresse på källan bakom detta påstående om att 500 000 kvinnor transporteras för sexslaveri. Samt en redogörelse för logistiken. Långtradare? Tåg?
Inlägg #3: Postat: 2006-04-05 14:57:00
peter_
Den här gången håller jag med Birgitta Olsson nästan helt och hållet. Bra förslag! Det finns dock även många andra tragedier i vår tid. Det absolut värsta är alla små barn som är helt utan skydd och hjälp i de värsta mänskliga träsken på vår jord.
Inlägg #4: Postat: 2006-04-05 15:14:00
AlfVerner
Jag förstår inte varför ni vill stoppa just SEXslavhandeln, när ni accepterar allt annat slaveri?? Är det sjäva dealen som är för dålig eller är man inne i SEXslavhandeln, när man byter sin kropp mot Ferrari, pälsar och diamanter?? Ni är så politiskt korrekta, så trovärdigheten förloras.
Inlägg #5: Postat: 2006-04-05 15:45:00
Marcus
Låt Hororna i Tyskland bestämma själva i demokratisk ordning hur dom vill ha det där, inte Sveriges feminister. Låt föresten hororna här i Sverige också bestämma hur dom vill ha det här.
Inlägg #6: Postat: 2006-04-05 15:53:00
GunnarL
I tron på konsumentmakt tycker jag att man skall bojkotta hororna - inte fotbollen!
Inlägg #7: Postat: 2006-04-05 16:36:00
Jan E
Visst är det bättre att försöka påverka på plats. Det är nästan alltid bäst. Innerst inne tycker nog CB det också. Men uppgiften om att så många som en halv miljon kvinnor förs in i Europa som sexslavar förhåller jag mig dock mycket skeptisk till. Under hur lång tid då? Detta får du faktiskt utveckla. Dock en fåfäng förhoppning; de politiker som skriver debattartiklar på Sourze brukar överlåta själva debatten åt gräsrötterna.
Inlägg #8: Postat: 2006-04-05 17:21:00
stålis
Riktig slavhandel bedrivs av araber i Afrika. Inte många som vet. Vidare tror jag att i abortfrågan i framtiden kommer att jämföras med slavfrågan. Såvida inte Kina blir världens nästa dominanta supermakt.
Inlägg #9: Postat: 2006-04-05 18:23:00
JEM
Med detta inskränkta och onyanserade utspel från JÄMO kan man dra slutsatsen att samtliga prostituerade i Tyskland och i övriga världen, är offer för människohandel. Så är det naturligtvis inte och det vet Claes Borgström också.
Inlägg #10: Postat: 2006-04-05 20:15:00
Daniel Wijk
Moralpanik. Storm i ett vattenglas. Babbelbabbel. Många är orden man kan använda för att enkelt förklara innehållet i denna artikel...
Inlägg #11: Postat: 2006-04-05 20:58:00
Urban
"Omanligt", ehh..? Är det inte BO som med sina feministiska påhopp annars brukar vilja stampa ut grabbighet och manlighet i alla dess former och nu kommer dragandes med den som en vädjan? Det var ett riktigt bottennapp måste jag säga.
Inlägg #12: Postat: 2006-04-05 21:59:00
Eleni Schmidt
Bra artikel! Fast jag tror inte att det skulle ha så stor effekt vad Zlatan eller Henke än sa, sexköparna köper antagligen sex ändå, fast det inte är accepterat. Men det kanske skulle ha effekt på unga grabbar, jag vet inte.
Inlägg #13: Postat: 2006-04-06 09:34:00
Nähädu
Jag brukar högakta BO men här har hon inte kunnat motstå den populistiska gödselstackens doft. 500 000 sexslavar som ska forslas in till europa mot sin vilja är rena nyset och hennes trovärdighet sjönk som en sten i och med att hon trampade i det klaveret.
Inlägg #14: Postat: 2006-04-06 12:10:00
Joakim Steneberg
Kvinnors eget ansvar kan stoppa prostitutionen. Om ni vill?
Det där ,med "omanligt" är ett gammalt kvinnligt nu feministiskt förtryckarknep.
Är det inte ännu mer okvinnligt att prostituera sig då? Som livstil och födkrok?
Inlägg #15: Postat: 2006-04-07 13:31:00
zydeco
Helt seriöst... Skulle det finnas en marknad för mig man i tyskland under fotbolls-VM som manlig prostituerad hetero skulle jag allvarligt överväga att åka dit och jobba. Jag skulle inte ha några moraliska dilemman över att ha sex med några berusade kvinnor under några sommarveckor och tjäna 10-15.000 om dagen. Fan, det blir en halv miljon under hela VM...
Inlägg #16: Postat: 2006-06-14 15:57:00
baba
Birgitta, du gör mig besviken faktiskt. Nu tänker du på samma sätt som dem kristna moralister och de svenska vänstern. De flesta västerländska feministerna stödjer sexarbetande kvinnor. Hur du liberal vill bestämma vad människor gör i sängen? Sluta diskriminera och förnedra utländska sexarbeterskor genom att stämpla dem som trafficking offer. Du är paranoid som ser trafficking och hallickar under sängen. Du är i bra sällskap med Gudrun Shyman o Lars Ohly.
Laddar...