Borgströms prat om bojkott av fotbolls-VM löjlig

Showing page 1 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #1: Postat: 2006-04-04 17:20:00
Janne B
Bästa steno/ Det är ett sådant principiellt avståndstagande som jag saknar hos andra här.Bojkotta är både dumt och omöjligt. men genom att använda detta ord så har Borgström fått igång en väldig debatt. Han stod i SVT24 i går på ett stort seminarium. Samma tema som många ggr förut. Hur skydda de svagaste i systemet? Hur hindra att gangsters i bakgrunden tar det mesta av pengarna osv.
Inlägg #2: Postat: 2006-04-04 17:21:00
GunnarL
Steno, jag delar helt Din uppfattning om prostitutionen. Instämmer också i att det är totalt omdömeslöst av en svensk myndighetschef att stövla in på ett område som regleras av tysk lagstiftning och tyska myndigheter. Många här verkar tycka att Borgström gjort något bra! "Han skapar opinion.." osv. Det skall han i så fall ge fan i! Han skall hålla sig till sina arbetuppgifter i Sverige och inte lägga sig i andra länders normer och lagstiftning! Enl mig är det tjänstefel!
Inlägg #3: Postat: 2006-04-04 17:28:00
Janne B
Förvaltningsminister Andersson intervjuades för tio min i Radions P1. Han är politisk chef för Borgström och en massa andra myndighetschefer. Han hade inga invändningar mot Borgström utöver ordet "Bojkott". Man läste upp instruktionerna för Jäm.O och det var glasklart att han ska bedriva opinion i Sverige. Vi har fått en rad myndigheter de senaste tio åren som har detta som en deluppgift, sade ministern.
Inlägg #4: Postat: 2006-04-04 17:34:00
Leif-Arne
Jag bodde under en kortare tid i Amsterdam, inte så långt från "redlight". Enligt mitt förmenande så är prostitution en trist och och omänskig näring. I fönstren längs gatan sitte de unga och fräsha. Husen i A:dam har som bekant ofta 4 våningar allt eftesom de prostituerade åldras , och det går fort, så får de flytta uppåt. Lika djävla trist är att bruka av droger. Inte blir det mindre trist för att det är legalt.
Inlägg #5: Postat: 2006-04-04 17:36:00
Leif-Arne
Min vännina, hos vilken jag var inneboende rökte på rätt ordentligt. Ofarligt och tramsigt med förbud som i tråkiga Sverige tycket hon. Senarte tog hon livet av sig under hashpsykos. Fan ta alla flumliberaler!
Inlägg #6: Postat: 2006-04-04 17:37:00
GunnarL
3/ Han skall möjligen driva opinion i Sverige om förhållanden i Sverige. Men han skall som svensk myndighetschef inte ha synpunkter på förhållanden i andra länder. Och framför allt inte knuffa idrottsrörelsen framför sig! Hur tycker Du vi skall ställa oss till att delta i OS i Kina 2008 - ett land som ständigt kränker mänskliga rättigheter. Skall vi bojkotta? Nej Borgström skall hålla truten i frågor som rör främmande länderr och deras regler och lagar!
Inlägg #7: Postat: 2006-04-04 17:37:00
Leif-Arne
Förlåt mitt dåliga språkbruk.
Inlägg #8: Postat: 2006-04-04 17:40:00
GunnarL
7/ Det gamla svenska ämbetsmannaidealet med människor som kunde iaktta både korrekthet och integritet håller tyvärr på att försvinna! Nu är det "flashigt" att stå i TV och ha kontroversiella åsikter!
Inlägg #9: Postat: 2006-04-04 17:42:00
Leif-Arne
6 Nog är väl utspelet om bojkott mera ägnat för hemmaplan. Han har väl ioch med detta uppnåtrt publicitet i frågan. Utan att seriöst ha bojkott i syfte.
Inlägg #10: Postat: 2006-04-04 18:01:00
GunnarL
9/ Då är han med andra ord oseriös och där kan jag hålla med! När kommer nästa myndighetschef in i bilden? "Vi kan inte delta i Holmenkollen för norrmännen jagar val och säl djurrättsmyndigheten". "Vi kan inte tävla i USA för de har inte undertecknat Kyotoprotokollet chefen för miljöverket" osv. Nej, myndighetschefer skall sköta sin myndighet inom landets gränser och i övrigt hålla käften!
Inlägg #11: Postat: 2006-04-04 18:35:00
Janne B
7 Jag tror att man sparsamt ska använda rätt ord i rätt sammanhang. Det gjorde du. Heders.
Inlägg #12: Postat: 2006-04-04 18:38:00
steno
Utspel kan vara ett sett att täcka tillkortakommanden. Borgström har en angelägen uppgift att motverka diskriminering och främja jämställdheten i Sverige. Han har såvitt jag vet inte lyckats eller ens påverkat dessa uppgifter. Då talar man om något helt annat i stället<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<1
Inlägg #13: Postat: 2006-04-04 18:42:00
Janne B
Nej hålla käften ska han inte. Men han ska givetvis säga realistiska saker så att vi inte får denna skendebatt. Som sannolikt nu avspeglas i Tyskland också. Denna gång har B misslyckats med sitt balansnummer. / Sedan finns det andra myndigheter av äldre modell som avgjort inte ska driva propaganada etc. Inte heller jag vill ha 50 myndigheter som försöker omvända oss till det som sittande regering anser vara den rätta lären.
Inlägg #14: Postat: 2006-04-04 18:48:00
CMO
11/ Janne, "Rätt ord i rätt sammanhang" du menar alltså, i likhet med LA, att jag bör hamna i helvetet eftersom jag är liberal och för legalisering av droger?
Inlägg #15: Postat: 2006-04-04 21:41:00
Sunny
Leif Arne: var detta länge sdean? Föerningen Den röda tråden har gjort enormt stor nytta i just Amstredam Det är den stad jag helst skulle vilja åldras o dö i men det går ju inte.Har alltid åkt dit när jag kunnat.
Inlägg #16: Postat: 2006-04-04 21:42:00
Sunny
Jag känner många som rökt hach hela livet o verkar normala o själv är jag räddare för alkoholen men droger är ju alltid ett risktagande.
Inlägg #17: Postat: 2006-04-05 00:31:00
Leif-Arne
16 Jag vet Sunny, många kan klara ett cannabisbruk, haken är att ingen vet säker vem som inte kommer att göra det. Vad gäller alkohol så har du i princip rätt, men två fel gör ju inte ett rätt. Det var ca 20 år sedan jag bodde i A:dam, ungefär vid Muzeumsplein Stavning
Inlägg #18: Postat: 2006-04-05 00:31:00
Leif-Arne
16 Jag vet Sunny, många kan klara ett cannabisbruk, haken är att ingen vet säker vem som inte kommer att göra det. Vad gäller alkohol så har du i princip rätt, men två fel gör ju inte ett rätt. Det var ca 20 år sedan jag bodde i A:dam, ungefär vid Muzeumsplein Stavning
Inlägg #19: Postat: 2006-04-05 00:34:00
Leif-Arne
14 CMO, nej jag har ställt in resan, den blir inte av. I en del andra trådar så her du givit prov på en del vettiga åsikter så jag känner inte för att totalsåga dig. Bara lite.
Inlägg #20: Postat: 2006-04-05 00:37:00
Leif-Arne
14 Jag benämner mig åxå som liberal. Individen är fri, och skall kunna göra vad den vill så länge den inte skadar någon. Det är nog på denna punkt vi skiljer oss, vad skall vi göra med de som skadar sig själva, om är föregivet fri vilja.
Showing page 1 of 4: 1  2  3  4
Laddar...