"Chilensk natt" i Genua

Den här tråden diskuterar artikeln "Chilensk natt" i Genua.
Inlägg #1: Postat: 2001-07-30 13:30:00
claes croner
Se där ännu en intressant artikel av fronesisredaktören. Chileparallellen ringer för mig otäcka klanger.
En randanmärkning: Våldet i Götet blir inte mindre klandervärt för att det finns värre våld i världen.
Om pressen hänger ut AFA,SUF m fl omogna ´vänster´rörelser gör den bara sitt jobb. Se ´Vilda Vänstern´ och debatten på Sze kring ABs rapportering från Göteborg.forts
Inlägg #2: Postat: 2001-07-30 13:32:00
claes croner
Världens elände blir inte mindre för stenar som kastas härhemma. Vissa mediers våldsfixering motsvaras av samma mediers ´eländevisoner´.
Kanske kan delar av den nya sociala rörelsen och kunniga och engagerade skribenter bidra till en större förståelse av orsakerna till fattigdomen och våldet i världen utan att för den skull göra avkall på sin skyldighet att rapportera om vårt eget lilla vänstervåld. Kan Fronesis göra det lovar jag att prenumerera här och nu.
Inlägg #3: Postat: 2001-07-30 13:35:00
claes croner
forts.

Annars tycker jag att t ex Arbetaren gör ett bra jobb trots knappa resurser. Därmed inte sagt att jag gillar anarkosyndikalismen eller SACs överslätande uttalanden om vänstervåldet.
På samma sätt tycker jag SvD ur ett högerperspektiv gjort ett mycket bra jobb både i rapporteringen från Göteborg och G8 och i debatten i dessa frågor.
Inlägg #4: Postat: 2001-07-30 13:36:00
claes croner
Inget går dock upp mot
The Guardian Weekly. Läs t ex Larry Elliots parabel G8-Animal Farm i GW vk 30. Den borde någon låta översätta. Fronesis kanske?

Claes Croner
Inlägg #5: Postat: 2001-07-30 18:43:00
Ingvar Strid
Tack för synpunkterna och tipsen Claes. Jag ämnar återkomma i globaliseringsfrågan. Fronesis tar upp delar av det jag skriver om i numret som utkommer nästa vecka. på temat "Kapitalism". Läs.
Inlägg #6: Postat: 2001-07-30 18:45:00
Ingvar Strid
Man får välja nivå efter media. I Fronesis försöker vi föra upp diskussionen på en något högre nivå. Sourze lämpar sig inte för dessa längre analyser. Jag tror du skulle tycka att numret är intressant.
Inlägg #7: Postat: 2001-07-31 13:43:00
Eva H
Fantastiskt skrivet! jag kan inte annat än hålla med. ingen vill ta i de stora sammanhangen, media vill bara se de små detaljerna. Fortsätt och skriv om detta!
Inlägg #8: Postat: 2001-08-07 16:11:00
Klas
Jag hoppas allt är sant. Äntligen får den lilla människan, butiksägaren i göteborg, ge tillbaka lite för det kommunistiska våld som de blev utsatta för. Tack Italien.
Laddar...