|
Inlägg #1: Postat: 2006-03-22 11:38:00
|
|
Janne B |
Efter avsättningen av Laila F så gick Göran P till en direktsänd EU-debatt i SVT24. Han verkade vara i högform nästan upprymd. Han höll långa anföranden utan manus helt koncentrerat. En man med stor kapacitet tydligen. / Låter han därtill Bosse vikariera så är han otroligt modig...elller...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-03-22 16:31:00
|
|
Janne B |
Ja Annna/ Kroppspråket var mycket intressant. Först satt de tätt i hop. Sedan flytta Laila ut lite men satt sedan något vänd mot GP. Som om hon tydde sig lite till honom. Hon tittade nästan hela tiden över publikens huvuden. Medan GP titta mkt i bordsskivan och aldrig på Laila. Ett mkt tydligt avståndstagande, medan han nästan satt och smekte sina händer, inte henne. Under 7 min titta han flera ggr på klockan.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-03-22 16:36:00
|
|
Janne B |
Varför fick Laila F. UD-jobbet. Ja hon har skött minst tre svåra chefsjobb förut och därtill jurist, inget dåligt bagage.Sedan är det säkert ytterst få som är villiga att ta på sig ett jobb efter en mördad minister. Kanske har Laila F den nödvändiga egenskapen för att ställa upp i en så vidrig situation.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-03-22 18:20:00
|
|
west-d |
Anna, en bra text. Det vore av intresse att få veta om bra saker som Laila oxå gjort, för det bör det väll finnas, fast det är ju roligare för flera att ständigt leta fel. Om Italien pratas det mycket, den 2 maj reser jag dit och det ska bli mycket intressant att få höra om allt på plats, vi går så mycket på det vi hör i media, vilket vi alla bör veta hur sådan info. förmedlas.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-03-23 00:11:00
|
|
Sunny |
En jättefin artikel! Aktuellt att betänka även om den oxå framkallade skratt hos mig!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-03-24 11:55:00
|
|
Per W |
Laila F bröt mot grundlagen och ljög om det och skyllde på en tjänsteman. SÄPOs agerande har inget med detta att göra, de sköter sig själva.
Dessutom hade hon troligtvis blivit tvingad att avgå av riksdagen när KU:s rapport är klar.
Hon har gjort allvarliga misstag som ingen pudel i världen kan rädda.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2006-03-26 07:05:00
|
|
piabrooks |
Anna, det du sager ar helt enkelt inte sant. Jag har ingen respekt for det du kallar pudelpolitik, men hela iden om lonen och makten ar att TA SITT ANSVAR. Inte veta var Phuket ligger? Smacka skinka pa Annandagen? Det ar sa ratt att hon akte ut och minns ni hennes otacka attityd i samband med hennes sa typiska bostadsaffarer? Usch, vare sig det ar en man eller kvinna. Odh, Anna, om hon menar att "som kvinna ar det sa svart"... Da skall de inte bli politiker.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2006-03-28 15:43:00
|
|
Janne B |
Nu jagas Danielsson på statsrådsberedningen för fullt, så vi kommer nog inte att sakna LailaF. Han har en UD-lägenhet för att han jobba där förut. Men han skulle flyttat ut för flera år sedan...Media är väldigt duktiga på att hitta foton som "passar" till olika artiklar med diverse påståenden. Skyldig, glad, ledsen osv.
|
| |