Carola eller B.W.O. vinner Melodifestivalen

Den här tråden diskuterar artikeln Carola eller B.W.O. vinner Melodifestivalen.
Inlägg #1: Postat: 2006-03-17 10:58:00
Nartin
Oj, Billy sticker ut hakan med ett insidertips. "Carola vinner". Tack för analysen, det känns skönt att någon som kan braschen så bra kan vägleda resten av oss lallande idioter som trodde att Carli Tornehave skulle vinna i år. Ser även fram emot den obligatoriska "Vad var det jag sa"-artikeln från Billy Butt på söndag
Inlägg #2: Postat: 2006-03-17 11:11:00
Nartin
Vad bör Rednex och Magnus Carlsson göra åt det faktum att de är bortglömda i Europa, menar du?
Inlägg #3: Postat: 2006-03-17 13:03:00
Nartin
"Poodles låt är också ganska bra men jag tror inte på hårdrock i år."

Se där 30 års erfarenhet i musikbranschen nedkokat till en enda mening. Vilken analytisk skärpa!
Inlägg #4: Postat: 2006-03-17 17:09:00
Mysan
Vägrar rösta på Carola urdålig låt.Nej ska rösta på Magnus bäckström In the name of love!
Inlägg #5: Postat: 2006-03-18 11:06:00
Anna Drangel
Har inte riktigt hört alla låtar, men det skulle inte förvåna mig om både Rednex och the Poodles placerar sig mkt högre än vad du förutspår. Carola är ju ett proffs som står högt över Melodifestivalen. Tyvärr är inte hennes låt speciellt unik och för östeuropa säkert alldeles för "normaltråkig" för att placera sig högt.
Inlägg #6: Postat: 2006-03-18 15:01:00
Billy Butt
KL 15.00. Jag har talat med Carolas låtskrivare. Hon är tydligen inte i bästa form pga rösten. Vadsomhelst kan hända i kväll. Om Carolas röst sviker blir det BWO som åker till Aten, men på sätt och vis håller jag ändå fast vid att Carola vinner. Vi får se. Kolla min spalt senare ikväll efyter festivalen är slut.
Inlägg #7: Postat: 2006-03-18 15:27:00
Unto S
Vad har hänt med Estland? Jag vet inte så mycket om schlagerfestivaler men såg ett inslag där man intervjuade sångerskan som ska sjunga Estlands bidrag, hon är ju svenska! Har inte denna sjungande nation egna krafter längre, detta folk som gjorde en sjungande, oblodig revolution och blev självständiga? – Jag kommer inte att titta på tävlingen men kommer säkert senare att kolla resultatet, det ger alltid anledning till konspirationer.
Inlägg #8: Postat: 2006-03-18 17:57:00
Billy Butt
MIN SCHLAGER SPALT KOMMER SÄNDAS IN IFRÅN GLOBEN OCH PUBLICERAS UNGEFÄR KL 23.00
Inlägg #9: Postat: 2006-03-18 18:12:00
Billy Butt
Nu har jag lyssnat på samtliga låtar i den ordning som de ska framföras ikväll. Jag har lyssnat tre gånger. Ju mera jag desto mera BWO med deras "Wo- oh-oh-oh" refräng slår mig som kvällens starkaste låt. Nu tror jag faktiskt att BWO kommer att vinna - Ni som läser min spalt i kväll får gärna skälla ut mig om jag har fel... det blir alltså tajt mellan Carola och BWO med Andreas Johnsson på tredje plats och Poodles nr 4. Nu sticker jag till Globen...
Inlägg #10: Postat: 2006-03-19 00:08:00
Sunny
Nu har jag första gången på många år lyssnat på melodifestivalen. O Carola klarade det Sista gång jag tittade var när Norge vann.Vi hade en norsk släkting här: när tävligen var över frågade han efter en norsk flagga som han skulle kunna ge sig ut o vifta med i Stureby. När jag förklarade att vi inte ens hade en svenk flagga dämades han lite men hela vistelsen sjöng han hela tiden på La det svinge eller liknande?Du som kan schlager vet nog viket år jag tänker på?
Inlägg #11: Postat: 2006-03-19 19:51:00
Mysan
Caeolas låt var så dålig.Suck måste hon alltid vinna? Nästan inga proffs ville ju att hon skulle vinna.
Inlägg #12: Postat: 2006-03-20 09:06:00
Peter Andersson
Magnus Carlssons låt - Säger bara det att tänk om den hade framfört av Rod Stewart, eller Alf Robertsson, eller Lemmy i motörhead. En whiskeysprucken, hes röst skulle ha kunnat lyfta den låten hela vägen till Aten. Inget ont om MC annars men hans gosskörsaktiga, prepubertala om än tonsäkra röst räckte inte alls till här.
Inlägg #13: Postat: 2006-03-20 16:31:00
Jan E
Alla som klagar över Carola bör veta hur finnarna har det. Där ska man låta sig representeras i Aten av ett heavymetalband medlemmarna ser ut att vara hämtade från en B-skräckfilmsom vann den finska uttagningen med låten Hard Rock Hallelujah!
Inlägg #14: Postat: 2006-03-22 18:35:00
west-d
Kicki D hamnade på sin rätta plats, jag tyckte inte att hon hade där att göra, tydligen tyckte fler som jag. Hon har kört berusad vilket hon utsatt oskylldiga för fara, hon kan fortsätta sjunga men hon borde bojkottas på flera tillställningar...
Laddar...