Kan jag inte bara få vara singel?

Den här tråden diskuterar artikeln Kan jag inte bara få vara singel?.
Inlägg #1: Postat: 2006-03-14 10:19:00
Mysan
Kom igen när du är singel och 40 bast då är det mycket svårare att h itta någon.Men du får väl vara hur mycket singel du vill tror inte någon bryr sig.
Inlägg #2: Postat: 2006-03-14 10:42:00
Janne B
Oj då. Här får man inte förväxla namnen på författarna..
Inlägg #3: Postat: 2006-03-14 10:48:00
Janne B
Varför läser en så begåvad människa som du Horoskop och liknande. Nöjessidor i kvällspressen är ju mest förnedring. // Lycka är att bo ensam om man själv valt det och det verkar du ha gjort. Underbart är att leva i ett samhälle där man kan ändra detta flera ggr under sin levnad. Alla unga borde enligt min mening bo ensamma några år och lära känna sig själva
Inlägg #4: Postat: 2006-03-14 16:16:00
steno
Singel är den dominerande familjetypen i Sthlm.Kan vara bra att vara två när man närmar sig 40 om man vill ha barn. Ingen ko på isen...
Inlägg #5: Postat: 2006-03-27 23:05:00
Nettiz
Håller helt med om det du skriver. Att vara singel ses verkligen av många som ett kort tillstånd mellan förhållanden och många tycker man är konstig om man väljer att stanna där. Jag är så trött på att hela tiden få höra från vänner, släkt, bekanta eller folk som man bara träffar kort "Jaså du är singel? Vad är fel på dig egentligen?" Önskar att människor kunde förstå att inte alla prioriterar att ha pojkvän/flickvän och att man inte är "misslyckad" om man inte har det.
Inlägg #6: Postat: 2006-09-05 19:17:00
HonkyTonkMan
Oroa dej inte, du har rätt att vara singel! Faktum är att fler skulle bli obekväma i din närhet om du hade man och barn vid din ålder. På den tiden när en majoritet av killarna gjorde lumpen, så genomförde en samlevnadsexpert en undersökning vid ett av regementena i Boden. Den visade att hälften av dessa 20-åringar var oskulder.
Ställ krav på din partner även om det innebär att du får vänta på nästa kandidat. Och kom ihåg att det danska och skånska ordet för ensamstående är: Enastående!
Laddar...