Uppdatera konsumtionsbehoven

Den här tråden diskuterar artikeln Uppdatera konsumtionsbehoven.
Inlägg #1: Postat: 2006-03-03 07:22:00
peter_
Det var en hel del och det kräver nog en omläsning från min sida innan jag snappat upp allt du vill säga. Spontant kommer jag att tänka följande: det är dumt att motverka effektiviseringar, vilket självklart innebär att man kan göra mer på färre timmar. Idag är det ju inte så mycket det som händer, utan man gör mer per krona genom att betala de som arbetar lägre lön i ett lågprisland.
Inlägg #2: Postat: 2006-03-03 07:43:00
peter_
För jag fråga:
-hur ska utbildningen betalas?
-kan du uttrycka detta på annat sätt?"Utbildningen och arbetsmarknaden har alltså i vissa fall en dubbelroll för deltagarna, samtidigt som det i de flesta fall för dem som konsumerar och använder slutprodukten utgör en relativt mycket stor infrastrukturell transaktionskostnad"
Inlägg #3: Postat: 2006-03-05 11:28:00
Uno Hansson
I slutet av min artikel skriver jag "Med återkommande tv-program så bör olika framtidsscenarier kunna visas upp för den miljard människor som regelbundet tittar på tv visionära, dokumentära, tv-serier, såpoperor, dokusåpor osv." Detta är något som jag funderat på under mer än 20 år. forts.
Inlägg #4: Postat: 2006-03-05 11:28:00
Uno Hansson
I slutet av min artikel skriver jag "Med återkommande tv-program så bör olika framtidsscenarier kunna visas upp för den miljard människor som regelbundet tittar på tv visionära, dokumentära, tv-serier, såpoperor, dokusåpor osv." Detta är något som jag funderat på under mer än 20 år. forts...
Laddar...