|
Inlägg #1: Postat: 2006-02-18 19:26:00
|
|
Michael Lundahl |
Alltid lika debattavgörande så fort någon som kan har *riktig* "Inside"-information går med i diskussionen. Du kommer förmodligen att bli nedröstad eftersom medelsvensson - som du säger - inte kan hantera på spriten utan vill skylla sina fylledumheter på vakterna. Men: bra skrivet!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2006-02-18 19:52:00
|
|
Redliner |
din erfarenhet är att det oftast är invandrare som slåss i krogmiljöer. min erfarenhet är den motsatta. sammanlagt har jag blivit hotad fyra-fem gånger när jag varit ute. en gång blev jag jagad av två muskulösa män, en annan gång blev jag tryckt mot en vägg med våldsam kraft. alla gånger har det varit aspackade, svenska män som attackerat mig - oprovocerat. detta är en av anledningarna till att jag sällan går ut numera.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2006-02-18 23:33:00
|
|
Ramona Danlen |
Finns nog två sidor av det här problemet som det oftast gör. Jag har också arbetat inom restaurangbranschen. Var delägare i Tre Hjärtan i Halmstad när Per Gessle var ung och en av våra många kunder. Jobbat på Lilla London i Gbg och på Stena Line. Det finns vakter och det finns vakter.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2006-02-19 10:16:00
|
|
Anna Drangel |
Skitbra text Nina! Välskriven och med många poänger!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2006-02-19 14:17:00
|
|
Marcus |
Samtidigt så blir jag alltid misstänkligjord inne på krogen och får försvara mig, senaste gången för att jag råkade gäspa en gång. Sen fick jag förklara mig och säga att jag faktiskt satt uppe och jobbade väldigt sent för att förbereda just den här utekvällen som faktiskt ingick i mitt jobb.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2006-02-20 16:06:00
|
|
Jan E |
Fråga till Nina: Du brinner inte för feminism men trots det är F!s Lotten Sunna din favvoskribent. Jag finner detta en aning motsägelsefullt.
|
| |