|
Inlägg #1: Postat: 2001-07-24 10:25:00
|
|
suz |
varför ha detta som ett invandrar problem ? det är ett penga problem ! det är bara rika. så gott som bara rika människor som har råd att bo i inerstaden och i attraktiva områden, det bor både invandrare och svenskar i attraktiva områden, dom med PENGAR ! inte jag
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-07-24 11:31:00
|
|
beria |
Detta var det dummaste... För det första är det många som inte invandrat pga av bättre jobbmöjligheter. För det andra tror du själv på det dÄr med Kaviar? Tror du inte en vindsvåning på Mosebacke knäcker en lght i Botkyrka? Om du bor på Östermalm har du dessutom råd att beställa de speciella rätter du nu önskar.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-07-24 12:58:00
|
|
Gunilla Jägeberg |
Håller med Suz som skrev här ovan, det handlar nog snarare om pengar faktiskt. Jag tycker att det är en obehaglig utveckling mot allt större segregation, när t.o.m. mina vänners familjer börjar tycka att det är "för mycket invandrare" i den idylliska förorten de bor i, och därför funderar på att flytta. Jag blir så rädd. Samhället är på väg åt fel håll. Vad ska man göra?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-07-24 23:41:00
|
|
Juanita Zanetti |
Jag tror inte du har fattat vad det handlar om. Hur lätt är det för någon som kommer ifrån Rinkeby och få en lägenhet i stan? De är dömda till att bo i Rinkeby. Det enda som är synd ute i Rinkeby är att de som bor där inte får det svenska språket gratis, de måste kämpa sig till det, och nyckeln till nästan allt är just språket.
|
| |