Inlägg #1: Postat: 2006-02-16 17:29:00
|
Janne B |
Mycket irriterande att Göran P i går upptäckte ett problem som alla andra känt till i alla tider.Eftersom bostadslösheten uppstår av en mängd olika skäl krävs också många sorters lösningar. Bygga mer är säkert nödvändigt. Men hur förvandla nya lägenheter till ett socialt boende som klaras av de flesta drabbade?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2006-02-16 17:29:00
|
steno |
Valen står väl medan att hopplösa fall kvoteras in där socialtjänsten garanterar hyran. Då blir det med säkerhet allmännyttiga företag som får ta dem. Alla hoppas att andra hyresgäster accepterar dem. Annars återstår särskilt boende i monteringsfärdiga baracker där det finns några hårdföra vakter som kan handha dem. Alla problem på ett ställe. Inget alternativ är bra
|
|
Inlägg #3: Postat: 2006-02-16 20:54:00
|
Sunny |
Göran Perssosn använder ofta den där tekniken: Se vad jag har kommit på!!! Då vet man att det är saker alla andra känt till länge. Men visst är det en skam med bostadslösheten i ett så kallat välfärdssamhälle!!!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2006-02-16 21:44:00
|
CMO |
Slutsatsen måste bli att vi behöver mer "slum" där de mindre nogräkande kan bo ;-
|
|
Inlägg #5: Postat: 2006-02-17 11:14:00
|
Lars Nilsson |
Man kan ju undra varför det inte råder någon brist på mat eller kläder men brist på bostäder? Kan det ha något med statlig och kommunal inblandning och hyresreglering? Ta hyresregleringen som infördes för 65 år sedan som en nödåtgärd under kriget men som lever kvar i högönsklig välmåga.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2006-02-17 12:26:00
|
Elina |
Också jag har jobbat med bostadslösa. 25 av mina forna patienter var det. Flera hade förlorat sin bostad mer än en gång. Prioriterade annat eller droger.
Lösningen är inte bara en bostad, det behövs mer.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2006-02-17 22:32:00
|
GunnarL |
Jag håller helt med om att det är en skam för en välfärdsstat som Sverige att inte alla människor har tïllgång till en så elementär sak som en bostad. Jag har också förstått att i borgerligt styrda kommuner så finns inte problemet.
Förbannade Göran Persson!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2006-02-19 16:47:00
|
Ramona Danlen |
Som om han skulle ha öron att lyssna med? Han bestämmer och han skiter i det. Nu är det val och då gäller det att skyffla fram valfläsket! Den hungrigaste tar det största bettet.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2006-02-21 08:29:00
|
Janne B |
FRågan är aktuell: Siffrorna ökar
Räkningen av hem-lösa är genomförd och resultatet redovisat. Hör två röster i samma ämne.
P1 tis kl 11
|
|
Inlägg #10: Postat: 2006-09-08 14:40:00
|
Mats TCM |
Hej Janne B!
Jag kommer troligtvis att bli hemlös i vinter! Jag har stått ut med allehanda gräsligheter i livet men detta kommer nog att ta priset. Hemlöshet kommer jag inte att kunna stå ut med! Därför måste jag avsluta mitt liv innan detta sker. Barbituraterna & bensodiazepinerna är fixade och killen som har 1 Magnum 357:a oljar den varje dag för min skull. Självmordet blir ett sätt att undvika hemlösheten.
|
|