Karikatyr skymfar yttrandefrihet

Showing page 4 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #61: Postat: 2006-02-14 23:56:00
CMO
Inlägg #62: Postat: 2006-02-15 01:24:00
Anders Klasson
48/Gunnar.I mitt inlägg körde jag
med det klassiska "Historien upprepar sig",vilket den ju ofta gör.
Men "Beväpnade till tänderna" måste
ju inte i dagens läge innebära
eldvapen.Vår försvarsförmåga är ju
inte bara underminerad när det
gäller eldvapen,utan även på andra
sätt.
Inlägg #63: Postat: 2006-02-15 09:47:00
Redliner
och tacka fan för människors rätt att protestera, och bojkotta sådant de inte tycker om! själv köper jag inga matvaror från israel och ingen jävel kan hindra mig. haha. och ingen kan få mig att tänka gott om danskarna heller. det är ett land som påminner om sverige när lasermannen sprang runt på gatorna, där högt uppsatta politiker gör uttalanden om "utlänningarna" som för tanken till sydafrika under apartheid. alla människorättsorganisationer kritiserar danmark. och jag med! bojkott!
Inlägg #64: Postat: 2006-02-15 10:20:00
Janne B
Ett tackbrev från en finsk lärarinna har jag läst på morgonen. Det är avsänt från norra Finland 1946 och skildrar mottagandet av gåvopaktet från Sveriges Läararförbund bland annat.I det senaste paketet fanns en tvål, så nu kunde de tvätta sig varannan dag i stället för en gång i veckan. Deras senaste tvål hade blivit tunn som ett löv.Tvättning var viktig bl a för att hålla undan lössen.
Inlägg #65: Postat: 2006-02-15 10:24:00
Janne B
Under tårar läser jag hur de tänker spara en köttburk några månader,för då är det nog ändå mer ont om mat. Mitt i eländet säger en lärare till sin klass att de ska tacka gud för att de i vart fall har lite kläder och lite mat. Då säger en Pekka att han får sina kläder från Sverige så det är Sverige han tackar.Lärarinnans långa tackbrev till en person i Alingsås avslutas med att svenskarna nog är Guds ombud på jorden. Inget folk har hjälpt andra folk så mycket.
Inlägg #66: Postat: 2006-02-15 10:30:00
steno
Nu är vi långt från Berglin...
Inlägg #67: Postat: 2006-02-15 11:02:00
Janne B
Så för oss då på rätta vägar igen...
Inlägg #68: Postat: 2006-02-15 18:16:00
Hugo O
59/ Det är nog lite tidigt att helt avskriva tanken på krig i närområdet. Tänker då framför allt på Ryssland som håller på att utvecklas till en nationalistisk diktatur. Det känns inte särskilt sannolikt, men om spänningarna skulle öka i europa måste vi kunna bygga upp ett trovärdigt konventionellt försvar igen. Och vi borde gå med i NATO, det finns ingen rationell anledning att stanna utanför.
Inlägg #69: Postat: 2006-02-15 18:33:00
CMO
68/ Instämmer 63/ Sverige bör snarast införa förbud mot avbildande av profeten Muhammed och erbjuda politisk asyl till alla radikala muslimer som känenr sig förföljda i Danmark. Självtänker jag stödköpa Aalborg, Carlsberg, Havarti, Bacon, flaeskessteg, kransekager, wienerbröd mmmums....
Inlägg #70: Postat: 2006-02-15 20:15:00
steno
Normalt gott omdöme erfordras bara i allt man gör det må gälla ätandet av danska wienerbröd som nidbilder eller kränkande omdöme
Showing page 4 of 4: 1  2  3  4
Laddar...