Karikatyr skymfar yttrandefrihet

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2006-02-13 13:30:00
stålis
UD och Säpo har redan försökt stänga en hemsida på nätet. Varför inte fortsätta i statens intresse?

Yttrandefriheten finns för att bevara samhällsfreden, för att de bästa argumenten skall vinna och för att en folkmajoritet skall få veta sanningen om makthavarna.
Inlägg #2: Postat: 2006-02-13 13:30:00
stålis
Argumentet att om teckningarna i Jyllands-Posten föreställt en judisk rabbin med en näsa som en israelisk kärnvapenmissil, så hade vi minsann krävt censur. Verkligen? Snarare är det ett argument för att slopa alla förbud och tabun rörande hädiska skämt om judar. Yttrandefriheten är antingen total eller obefintlig.
Inlägg #3: Postat: 2006-02-13 13:30:00
stålis
Massinvandringen har skapat ett mångkulturellt samhälle, en slags modern kolonialism. Hur många vet hur många muslimer det finns i EU? 15 miljoner eller 35 miljoner?
Ingen "expert" tycks enig ens om antalet i vårt land. 250 000 eller 500 000?
Inlägg #4: Postat: 2006-02-13 13:30:00
stålis
Det är vad det handlar om i grunden. Liksom så många andra samhällsproblem såsom ökad barnmisshandel, ökade våldtäkter, ökad arbetslöshet, fast i anständiga sällskap är sanningen redan förbjuden. Så vad spelar ett statligt förbud för roll egentligen? De europeiska samhällena är snart ostyrbara och kommer antagligen att tvingas suspendera de traditionella medborgerliga rättigheterna. Alltså införa undantagstillstånd, dvs. formell polisstat.
Inlägg #5: Postat: 2006-02-13 13:57:00
Janne B
Stålis/ Vi vet inte antalet muslimer av det goda skälet att vi i Sverige och övriga EU inte har åsikts och trosregistrering. Tack gode Gud för det! Däremot vet vi ganska säkert antaler inkomna från Bosnien, Irak, Chile osv. Men det är ju en annan sak. Kan du tala om för mig antalet kristna i Sverige?? Sv Kyrkan har ca 7 milj medlemmar. Är de alla kristna?
Inlägg #6: Postat: 2006-02-13 14:10:00
stålis
Siffran verkar överdriven. 7 miljoner!
Men alla som gått ur då vilket jag tänker göra? Men säger du det, så är det väl så. Och sen var väl inte antalet muslimer själva kärnan i mitt resonemang, utan vem som skall bestämma vem/vilka som får säga vad. Eller?
Inlägg #7: Postat: 2006-02-13 14:14:00
stålis
Yttrandefrihet är till för att vi skall strida med ord i stället för med vapen. Men eftersom den principen tycks omöjlig i ett samhälle med starka kulturella motsättningar, så
bör vi erkänna att det mångkulturella samhället är ännu ett havererat samhällsexperiment på historiens skrothög.
Inlägg #8: Postat: 2006-02-13 15:12:00
Janne B
6 stålis/ Enligt Sv Kyrkans gamla teologi så är alla som är döpta och konfirmerade kristna. Detta har frikyrkorna alltid protesterat emot, samt då kanske dragit gränsen för snävt. 7 milj är en ca siffra som nog är i sjunkande av flera skäl. det finns ju invandrarstadsdelar där kanske bara 10 är medlemmar i Sv Kyrkan. I Sjöbo tvärtom!
Inlägg #9: Postat: 2006-02-13 15:16:00
Janne B
7 stålis/ Du är lite för generell. I de områden som har över 75 invandrare så har nog projektet i stort sett misslyckats.Men det finns ju hundratals samhällen och småstäder där de nya kanske bara är 10 och rätt väl blandade med befolkningen. Som i flera samhällen runt om kring mig i Västergötland. Här fungerar det mycket bra.
Inlägg #10: Postat: 2006-02-13 15:23:00
stålis
Svar 9. Tänkvärt och en bekräftelse på min mängdlära rörande invandringens storlek. Invandringen har varit för stor om det uppstår
matsmältningsproblem, för höga kolestorolvärden, för högt blodtryck,
mjäll, näsblod, skurknän, etc. i samhällskroppen. Moder Svea har haft en brakfest. Nu måste hon sättas på sträng diet.
Inlägg #11: Postat: 2006-02-13 15:43:00
Janne B
10 stålis/ Ett land med 9 milj invånare? kan givetvis inte på kort tid smälta in hundratusentals flyktingar, som kommit i sannerligen varierande skick. Många med stora vårdbehov, behov av skolning mm.Långt över våra då aktuella resurser. Denna stora invandring har skakat om och för alltid förändrat vårt samhälle./ Främsta felet våra myndigheter gjort var att inte klart säga att flyktingar är här tillfälligt.
Inlägg #12: Postat: 2006-02-13 15:49:00
Janne B
Vi skulle ha klargjort för alla från Jugoslavien att de skulle återvända hem och bygga upp sitt land igen så fort kriget var över. För så gjorde alla flyktingar från grannländerna 1939-45. Fort hem och bygga upp igen. Balterna kunde inte detta av kända skäl. Jag tror att det var just detta som de flesta svenskar förväntade sig som tog emot med rätt öppna armar. Men myndigheterna började dela ut allt för många gröna kort utan att fråga vanligt folk.
Inlägg #13: Postat: 2006-02-13 15:53:00
Janne B
Jag är helt medveten om att situationen i Norge 1946 inte går att jämföra med Bosnien år 2000. I Norge fanns inga fiender kvar.Bosnien är än i dag ganska osäkert. Men vilka ska bygga upp landet om inte de som for därifrån?
Detta har jag talat med mina bosniska grannar om, för jag är ingen fegis. Men de förstår inte.
Inlägg #14: Postat: 2006-02-13 17:06:00
stålis
Visst skulle man gjort som du skriver. Trots att de från Jugoslavien inte varit någon problemgrupp. Den verkliga kulturkrocken har orsakats av de från Turkiet och Mellanöstern samt Nordafrika.
Inlägg #15: Postat: 2006-02-13 17:19:00
stålis
Redan nu kan man få återvandringsbidrag, men kanske det ekonomiska incitamentet måste förstärkas för att locka de som hatar väst, demokrati och jämställdhet mellan könen att återvandra. Ge varje medlem i en familj eller släkt hundratusen kronor var, vilket kanske skapar ett gemensamt kapital på ett par miljoner, så kommer ordet exodus att få en ny innebörd. För sådana belopp blir man kung i Kurdistan.
Inlägg #16: Postat: 2006-02-13 17:19:00
stålis
Ett vanligt klagomål är ju att man här i hemska rasistiska väst inte får den respekt man vill ha för sin kultur. I så fall, så måste ett extremt generöst ekonomiskt bidrag à la lottovinst vara oemotståndligt som möjlighet att återflytta till en kultur där man känner sig respekterad.

Länk: swera.se

Kombinera detta med ett idiotstopp för all invandring.
Inlägg #17: Postat: 2006-02-13 17:23:00
Unto S
Intressant Ståhlman! Svar 10: ”Tänkvärt och en bekräftelse på min mängdlära rörande invandringens storlek. Invandringen har varit för stor om det uppstår matsmältningsproblem, för höga kolestorolvärden, för högt blodtryck, mjäll, näsblod, skurknän, etc. i samhällskroppen.” Här kom ju din bekräftelse varför du gång på gång spyr din galla över invandrarna.
Inlägg #18: Postat: 2006-02-13 17:26:00
Unto S
Hur många muslimer som bor i Sverige och som får Ståhlman och hans vapendragare att må illa? Svaret är 1 st muslim per 1,5 kvadratkilometer. – Du bör använda någon sorts botemedel för din överkänslighet! – Hur många s.k. invandrare finns per kvadratkilometer? – Som terapi för överkänslighet föreslår jag att du beräknar det själv. Förresten så är 94 av invånarna i Sverige lutheraner, 1,5 katoliker, 1 pingstvänner, 3,5 övriga och det enda officiella språket är svenska.
Inlägg #19: Postat: 2006-02-13 17:27:00
Unto S
Framtiden ser annorlunda ut. Vi kommer att få engelskan enbart engelskan som officiellt språk i Sverige. Det blir kul att sjunga ”Du gamla du fria ….” på engelska och fira 4 juli som nationaldag och dela ut dalahästar till framstående ”svenskar”. – Sammanfattningen bör bli att överkänsliga personer som Ståhlman och hans vapendragare slår mot fel fiende.
Inlägg #20: Postat: 2006-02-13 17:29:00
Unto S
Överreagera nu inte Ståhlman, jag vet vad du tycker om mitt engagemang för minoriteter så jag citerar dig redan i förväg så att du slipper ”matsmältningsproblem, för höga kolestorolvärden, för högt blodtryck, mjäll, näsblod, skurknän, etc.” Ståhlman: ”Tycker ni verkligen Unto är vettig? Tycker ni att han resonerar rimligt? Han är en verbal ligist vars mental hälsa jag starkt ifrågasätter. Hur som helst är han en idiot.” 2005-10-29 09:34
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...