Karikatyr skymfar yttrandefrihet

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2006-02-13 17:46:00
stålis
Helt underbart. Tack.
Inlägg #22: Postat: 2006-02-13 18:27:00
Janne B
Unto / Jag är helt säker på att du förstår dig på stålis symbolspråk, så varför gräla.
Inlägg #23: Postat: 2006-02-13 18:44:00
Unto S
Svar 22, Janne B. Så, när Ståhlman använder nedsättande ord om sina motståndare då kallar du det symbolspråk. När jag … ja, vad brukar du säga då? Inte är det frågan om symbolspråk i alla fall, tycker du!
Inlägg #24: Postat: 2006-02-13 20:03:00
Janne B
Unto / Jag blir alltid lika ledsen då folk använder nedsättande omdömen om varandra, för vi ska vara varandras tillgångar, inte minusposter. Det jag nyss tog upp var meningen med matsmältningsproblem etc. Med det ville han säga ngt mycket mer än en kropps funktioner, sannolikt samhällets funktioner. / Vi alla som tycker om Sourze har ett gemensamt ansvar för hur vi tilltalar varandra. Frid på dig.
Inlägg #25: Postat: 2006-02-13 22:05:00
Björn_T
Nu är ju inte religion och kultur exakt samma sak, men bortsett från det: om det nu är så katastrofalt att folk tror på islam i Sverige, vilka religioner är då ok? Vilka religiösa föreställningar kvalar in som "svenska"? Är kristendomen ok? Eller är det jag som ateist som borde packa och åka, och i så fall vart?
Inlägg #26: Postat: 2006-02-13 22:18:00
ts
Var inte så löjlig, det är OK vad du än tror på så länge du respekterar svenska lagar och andra reglioner. Detta till skillnad från radikala muslimer:
Inlägg #27: Postat: 2006-02-13 22:20:00
ts
"Han längtar från Sverige, till ett muslimskt land. Det är omöjligt för honom att erkänna svenska lagar – de enda lagar som betyder något är de som slås fast av islam.
– Jag skulle aldrig kunna jobba som polis i Sverige. Självklart vore det mycket bättre med sharialagar. "
Inlägg #28: Postat: 2006-02-13 22:20:00
ts
" När vi frågar vilket land som kommit närmast en perfekt islamisk stat kommer svaret blixtsnabbt:
– Afghanistan. Innan USA invaderade. Det var på riktigt. Talibanerna levde verkligen efter islams lagar. "
Inlägg #29: Postat: 2006-02-13 22:22:00
ts
" När Faik Rustemi gift sig vill han att hans fru ska ha burka.
– Jag är svartsjuk. " ... " Faik Rustemi nickar:
– Om en kvinna är otrogen får hon piskrapp bara. "
Inlägg #30: Postat: 2006-02-13 22:22:00
ts
Inlägg #31: Postat: 2006-02-13 23:38:00
Janne B
Ja då uppstår ju frågan om denna Faik representerar en majoritet av muslimska unga män eller är en unik fågel. Men jag hörde redan för 30 år sedan i Umeå att Koranen gällde utöver svensk lag...
Inlägg #32: Postat: 2006-02-14 20:43:00
Björn_T
sv 26: Ok, jag var löjlig, men ibland är det faktiskt befogat att vara löjlig. Denna gång var en sådan gång. Om det påstås i kommentarerna att islam i sig skulle vara en kulturell omöjlighet i Sverige utan att precisera vad det är för typ av islam man menar förtjänar det precis den kommentar jag levererade.
Inlägg #33: Postat: 2006-02-14 20:46:00
Björn_T
Detsamma gäller förstås kristendomen: de flesta kristna är ju inte som Ulf Ekman, och ska heller inte så bedömas. Så länge ens egen övertygelse är förenlig med att andra har helt andra uppfattningar är det inga problem som jag ser det. Är den inte det är den ett stort problem, oavsett om den benämns islam, kristendom eller ateism.
Inlägg #34: Postat: 2006-02-14 23:09:00
Anders Klasson
Danmark är även först med att
publicera Irans förslag till teckningar
över Förintelsen, jag har länken, om
jag hade mailadressen till Irans
President så skulle jag skicka
länken dit,det kanske både skulle
lugna muslimerna och hjälpa dom
förstå vad Demokrati är.Dock är det
inte i Jyllandsposten denna gång
utan i en Sällskapsstidskrift,men
publiceringen sker först i Danmark,
Länk: holocaust.nu
Inlägg #35: Postat: 2006-02-14 23:12:00
Anders Klasson
Poängen är just att publiceringen
sker i just Danmark. Jyllandsposten
säger att dom aldrig skulle publicerat
muhammedbilderna om dom vetat
reaktionen,därför publicerar dom
inte Förintelsebilderna utan överlät
detta till Dansk Selskab for Fri Historisk Forskning som kommenterar sin publicering så här:
"Da Jyllands-Posten alligevel ikke ville bringe satiriske tegninger om holocaust, gør vi det i stedet for!"
Inlägg #36: Postat: 2006-02-14 23:12:00
Anders Klasson
Poängen är just att publiceringen
sker i just Danmark. Jyllandsposten
säger att dom aldrig skulle publicerat
muhammedbilderna om dom vetat
reaktionen,därför publicerar dom
inte Förintelsebilderna utan överlät
detta till Dansk Selskab for Fri Historisk Forskning som kommenterar sin publicering så här:
"Da Jyllands-Posten alligevel ikke ville bringe satiriske tegninger om holocaust, gør vi det i stedet for!"
Inlägg #37: Postat: 2006-02-15 00:09:00
Anders Klasson
Måste dock poängtera att jag ibland
läser texter och länkar på internet som jag själv inte tror ett skit på
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...